تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819199136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه شهرستان دورود: مردم رکن اصلی انقلاب اسلامی ایران هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه شهرستان دورود:
مردم رکن اصلی انقلاب اسلامی ایران هستند
امام جمعه شهرستان دورود گفت: مردم رکن اصلی انقلاب اسلامی ایران هستند.

خبرگزاری فارس: مردم رکن اصلی انقلاب اسلامی ایران هستند



به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، حجت الاسلام رضا حقیان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران دورودی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی ارکان انقلاب از سوی نخبگان جامعه، اظهار داشت: بر اساس اندیشه‌های سیاسی حضرت امام (ره) یکی از وظایفی که نخبگان جامعه بر دوش دارند، تبیین و توصیف ارکان انقلاب و بیان آسیب‌های است که این ارکان را مورد هدف قرار داده‌اند.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران یک موضوع زنده اجتماعی است که در طول حرکت و رشد تکاملی آن ممکن است، با آفت‌ها و آسیب‌هایی مواجه شود که می‌تواند روند تکاملی آن را کند و یا متوقف کند و همین موضوع اهمیت آسیب‌شناسی ارکان انقلاب اهمیت می‌باید، چراکه ممکن است در روند تکامل انقلاب اختلال وارد شود.
امام جمعه شهرستان دورود با بیان اینکه انقلاب اسلامی سه رکن اصلی دارد، تصریح کرد: رکن اول آن اسلام است و آن چیزی که باعث شده است، تا مردم همه سختی‌های انقلاب را تحمل کنند، همین اعتقادات دینی و اسلامی است.
وی با اشاره به مهمترین آسیبی که این رکن را تهدید می‌کند، اضافه کرد: اینکه ناکارآمدی برخی مدیران را به حساب اسلام بگذاریم، یکی از مهمترین این آسیب‌ها است، چراکه مشکل از اسلام نیست، بلکه از آن مدیری است که تصمیم اشتباه می‌گیرد و باید با آن مدیر برخورد شود.
حقیان رکن دوم انقلاب را رهبری دانست و گفت: این رکن یک اعتقاد شیعی است و قبل از انقلاب در حوزه‌های علمیه پیرامون آن درس و بحث می‌شد که به برکت انقلاب اسلامی و رهبری حضرت امام این اصل تحقق پیدا کرد.
وی افزود: آسیب این رکن این است که رهبری و ولایت فقیه را خلاصه در یک حزب و گروه کنیم و  استفاده ابزاری از ولایت فقیه داشته باشیم.
حقیان تأکید کرد: اینکه مردم این روزها تمام سختی‌های نشأت گرفته از تحریم‌ها و سایر مشکلات را تحمل می‌کنند، نشان می‌دهد که مردم این اصل را پذیرفته‌اند.
امام جمعه شهرستان دورود رکن سوم و اساسی انقلاب را مردم بیان کرد و گفت: چنان چه مردم نباشند و یا به ارکان دیگر مشروعیت و مقبولیت ندهند، دو رکن دیگر تحقق پیدا نمی‌کند و به همین دلیل است که حضرت امام خمینی (ره) بیشترین واژگان را در بیانات خود به خدمت به مردم اختصاص داده است.
وی بی‌تفاوتی مردم را آسیب مهم این رکن دانست و یادآور شد: آسیب این رکن بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌های است که در طول 36 سال گذشته با رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب و پس از آن مقام معظم رهبری و توسط خود مردم کسب شده است و برخی به دنبال ایجاد کردن این بی‌تفاوتی هستند.
حجت الاسلام حقیان با اشاره به گروه‌هایی که به دنبال بی‌تفاوت کردن مردم نسبت به انقلاب هستند، گفت: برخی‌ها که دوران سختی و مشکلات متعدد کشور به بهانه‌های مختلف به خارج کشور رفته بودند، این روزها که کشور در امینت و آرامش قرار دارد با عنوان نظریه مطالبی را بیان می‌کنند و به دنبال بی‌تفاوت کردم مردم هستند.
وی تصریح کرد: همچنین گروه دیگری که به دنبال این کار هستند، چون انقلاب و قوانین آن منافع آنها را به خطر انداخته است و نه تنها خدمات نظام را نشان نمی‌دهند، بلکه به دنبال سیاه نمایی هستند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه نظر این آسیب‌ها سه رکن انقلاب را تهدید می‌کند، اما در حوزه عمل در 36 سال گذشته مردم ثابت کرده‌اند که همچنان رکن اساسی انقلاب و پایبند به آن هستند و در روز 22 بهمن امسال یک بار دیگر مردم با حضور خود در مراسم راهپیمایی این پیام مهم را به گوش جهانیان می‌رساند.
امام جمعه دورود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جوسازی‌های برخی افراد در شهر دورود یادآور شد: متاسفانه در شهر ما افرادی هستند که جو را آلوده کرده و مرتب سم پاشی می‌کنند.
وی افزود: این افراد به مسئولان شهر اجازه نمی‌دهند که برای حل مشکلات مردم کاری کنند و یکی از دلایل عقب افتادن شهر ما نسبت به سایر نقاط کشور همین موضوع است. انتهای پیام/2304/

93/11/17 - 17:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن