تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801489260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتباط موثر بين صنعت و دانشگاه راه‌گشاي بسياري از مشکلات در حوزه‌هاي اقتصادي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ بهمن ۱۳۹۳ (۲۱:۵ب.ظ)
ارتباط موثر بين صنعت و دانشگاه راه‌گشاي بسياري از مشکلات در حوزه‌هاي اقتصادي است مدير‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي لرستان گفت: ارتباط موثر بين صنعت و دانشگاه راه‌گشاي بسياري از مشکلات در حوزه‌هاي اقتصادي به خصوص رفع مشکل بيکاري فارغ‌التحصيلان دانشگاهي است،
به گززارش خبرگزاري موج، علي آشتاب امشب در نشست تعاون‌گران استان لرستان با معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، اظهار کرد: در استان لرستان 5237 تعاوني وجود دارد که از اين تعداد 4531 واحد تعاوني فعال است و 42593 نفر در اين بخش اقتصادي و 68 تعاوني مسکن مهر با 11056 عضو فعاليت مي‎کنند.
وي با اشاره به اينکه تاکنون با فعاليت تعاوني‌ها 6128 واحد تحويل صاحبان آنها شده است، ادامه داد: همچنين يک‌هزار و 314 واحد ديگر آماده تحويل است و 3614 واحد نيز در دست ساخت است.
اين مسئول سرمايه‌گذاري صورت گرفته در حوزه مسکن مهر را 392 ميليارد تومان برشمرد و تاکيد کرد: از اين ميزان 162 ميليارد تومان سهم آورده اعضاء بوده و 230 ميليارد تومان تسهيلات ارائه شده است.
آشتاب با اشاره به اينکه در راستاي مشارکت واحدهاي توليدي در نمايشگاه‎ها و فروشگاه‎ها، 11 نمايشگاه فصلي در استان لرستان برگزار شده است، عنوان کرد: در حوزه آموزش ارائه آموزش‏‏‌هاي عمومي به تعاون‌گران معادل 13238نفر ـ ساعت و آموزش‎هاي تخصصي به تعاون‌گران معادل 4994 نفر ـ ساعت در 10 ماهه امسال انجام شده است.
وي اضافه کرد: در مدت ياد شده 214 تعاوني در حوزه‎هاي کشاورزي، صنعت، خدمات، مسکن، عمران و ... با 2011 عضو با سرمايه‌گذاري 57 ميليارد ريال در شهرستان‎هاي استان لرستان تشکيل شده است که زمينه اشتغال 1243 نفر را فراهم مي‎کند.
مدير‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي لرستان اضافه کرد: در حوزه نظارت بر شرکت‎هاي تعاوني‌هاي توزيعي در 10 ماهه امسال 146 درصد در مقايسه عملکرد با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و از 300 مورد در سال گذشته، امسال به 438 مورد افزايش يافته است.
آشتاب با اشاره به اينکه در بخش صندوق توسعه ملي 260 طرح واجد شرايط شناسايي و به بانک‎هاي عامل معرف شده‎اند، تصريح کرد: از محل تفاهم‌نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و بانک‏‌ها 196 طرح براي تامين سرمايه در گردش معرفي شده است.
وي ادامه داد: در عملکرد کارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري استان تاکنون 68 ميليارد و 300 ميليون به 98 طرح پرداخت شده است که در مقايسه با برخي استان‎هاي ديگر، قابل قبول است.
اين مسئول بيان کرد: ترويج فرهنگ کار گروهي از مهمترين رسالت‎هايي است که استان لرستان به سهم خود اين مهم را در سطح استان دنبال مي‎کند، چرا که اعتقاد داريم، مشکلات اقتصادي بايد با مشارکت بخش خصوص انجام شود.
علي آشتاب با تاکيد بر اينکه ارتباط موثر بين صنعت و دانشگاه راه‌گشاي بسياري از مشکلات در حوزه‌هاي اقتصادي به خصوص رفع مشکل بيکاري فارغ‌التحصيلان دانشگاهي است، تاکيد کرد: با اين رويکرد و با هماهنگي ايجاد شده، بين دانشگاه‌هاي استان لرستان، در همه واحدهاي دانشگاهي دفاتر کارآفريني ايجاد شده است، تا نسبت به توانمندسازي دانشجويان اقدام شود.
وي عنوان کرد: در راستاي حمايت از تعاوني‎ها از دو محل اعتباري صندوق توسعه ملي و اعتبارات تخصيص يافته در سفر هيئت دولت به استان لرستان براي تامين سرمايه در گردش بنگاه‎هاي اقتصادي اقداماتي صورت گرفته است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن