تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819058633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت‌الله سبحانی: آیا تنها معضل باقی مانده جامعه تک‌خوانی زنان است؟‌/فتوا دهنده ضمن استغفار از مردم عذرخواهی کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آیت‌الله سبحانی: آیا تنها معضل باقی مانده جامعه تک‌خوانی زنان است؟‌/فتوا دهنده ضمن استغفار از مردم عذرخواهی کند
یکی از مراجع تقلید گفت: از سخنان فرزند یک روحانی در مورد تک خوانی زنان گلایه مندیم؛ آیا همه مشکلات ما حل شده بود و اکنون فقط همین معضل باقی مانده است که زنان تک‌خوانی کنند؟
به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی امشب در دیدار با قالیباف شهردار تهران با بیان اینکه خداوند در سوره مبارکه «حج» خطاب به کسانی که در زمین مکنت یافته‌اند می‌فرماید نماز و زکات را اقامه کنید اظهار کرد: در ادامه می‌خوانیم که احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز جزو وظایف این افراد به شمار می‌رود.

وی افزود: یکی از مصادیق این آیه و مکنت یافتن را می‌توان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 1357 دانست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دستورات قرآن مربوط به 1400 سال پیش نیستند و همه قرون و اعصار را در بر می‌گیرند خاطرنشان کرد: در 22 بهمن خداوند مکنت را به نظام اسلامی بخشید.

وی ادامه داد: به خاطر داریم که در زمان شاه حتی اجازه نمی‌دادند روحانیون یک مدرسه یا دانشکده را اداره کنند ولی امروز چنین نیست و قدرت و فرهنگ در اختیار نظام اسلامی قرار گرفته است.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه در گذشته کسانی بر سر کار بودند که دلبستگی به دین نداشتند گفت: با پیروزی انقلاب این رویه تغییر یافت و همه امکانات در اختیار متدینین قرار گرفت.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در اینجا باید تاکید کنیم شکر نعمت امری واجب است که اگر این کار را نکنیم نعمت‌ها هم از دست می‌روند.

وی بیان کرد: شکر نظام اسلامی آن است که مملکت را با چهار اصل اقامه نماز و زکات، امر به معروف و نهی از منکر حفظ کنیم.

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر شکرگزاری به دلیل نعمت نظام جمهوری اسلامی گفت: البته می‌بینیم در شهری مانند تهران یا دیگر مناطق کارهای خوبی از نظر ترویج فرهنگ نماز و زکات صورت گرفته ولی هنوز با پدیده ناهنجار بی‌حجابی و بدحجابی روبه‌رو هستیم که نشان می‌دهد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مشکلاتی وجود دارد.

این مرجع تقلید افزود: موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنیم و از آن گلایه‌مندیم این است که چرا فرزند یک روحانی در مورد تک‌خوانی زنان فتوا می‌دهد؟ سئوال اینجاست که آیا همه مشکلات ما حل شده بود و اکنون فقط همین معضل باقی مانده است که زنان تک‌خوانی کنند؟

وی خاطرنشان کرد: اگر اینگونه سخن بگوییم در دیگر کشورها علیه ما موضع می‌گیرند که اینها به دروغ گفته‌اند نظامشان اسلامی است؛ البته بدانند که اینها نظر یک نظام نیست بلکه یک فرد نظر خود را گفته است.

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر استغفار این فرد از چنین سخنانی گفت: شایسته است که انسان جایزالخطا و غیر معصوم، اگر اشتباهی می‌کند بگوید که اشتباه کرده و عذرخواهی کند.

این مرجع تقلید در خاتمه از شهردار تهران و مجموعه معاونان وی خواست در امور شهرسازی، رعایت قوانین اسلامی و همچنین کسب رضایت مردم را در اولویت قرار دهند.




منبع: فارس


۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن