تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802695431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراض‌چین به سامانه‌موشکی‌آمریکا در کره‌جنوبی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اعتراض‌چین به سامانه‌موشکی‌آمریکا در کره‌جنوبی
چین اعلام کرد که نسبت به استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا موسوم به «تاد» در کره جنوبی نگران است.
کد خبر: ۴۷۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹ - 05 February 2015


چین اعلام کرد که نسبت به استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا موسوم به «تاد» در کره جنوبی نگران است.


به گزارش ایرنا، مراتب اعتراض و نگرانی چین از استقرار سامانه موشکی آمریکا در خاک کره جنوبی، در جریان دیدار چهارشنبه شب «چانگ وان چوان» وزیر دفاع این کشور با همتای کره ای اش در سئول اعلام شد.


براساس این گزارش، «چانگ» تاکید کرد که شرایط کنونی شبه جزیره کره نابسامان است و اتخاذ چنین تصمیماتی باعث متشنج تر شدن شرایط کنونی منطقه می شود.


دفتر «هان مین کو» وزیر دفاع کره جنوبی در واکنش به نگرانی های وزیر دفاع چین در بیانیه ای اعلام کرد که تاکنون هیچ مذاکره رسمی برای اسقرار این سامانه در خاک کره جنوبی انجام نشده است.


دفتر وزیر دفاع کره جنوبی از ارائه جزئیات بیشتر در این رابطه خودداری کرد اما رسانه های منطقه پیشتر از توافق نهایی کره جنوبی و آمریکا در خصوص نصب این سامانه موشکی خبر داده بودند.


خبرگزاری فرانسه نیز اخیرا در گزارشی اعلام کرد: آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا سیستم موشکی «تاد» را در کره جنوبی مستقر کند یا نه.


بنا بر این گزارش، مقامات آمریکایی سعی دارند به گونه ای وانمود کنند که استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی تهدید آمیز نبوده و فقط برای مقابله با موشک های بالستیک است.


خبرگزاری فرانسه گزارش داد وزیر دفاع چین بالاترین مقام نظامی است که تاکنون به این سامانه موشکی در خاک کره اعتراض کرده است.


دولت چین بارها به استقرار سیستم دفاع ضدموشکی پیشرفته در کره جنوبی اعتراض کرده و این اقدام را موجب تخریب روابط پکن و سئول دانسته است.


پیش از این، «کی گو هونگ» سفیر چین در کره جنوبی نیز در واکنش به این موضوع گفت: پذیرش کره جنوبی با استقرار این سامانه موشکی با برد 2 هزار کیلومتر، فراتر از اهدافی مانند کره شمالی را هدف قرار می دهد که این موضوع به هیچ وجه از سوی پکن قابل پذیرش نیست.


علاوه بر چین، روسیه نیز پیشتر ضمن اعتراض به این برنامه آمریکا، تاکید کرده بود که استقرار این موشک ها، ناقض امنیت ملی کشورهای منطقه است.


کره جنوبی و آمریکا متحد نظامی هستند و همواره اقدام به برگزاری رزمایش های مشترک در آب های ساحلی جنوب و جنوب غرب شبه جزیره کره می کنند.


در حال حاضر بیش از 28 هزار و 500 سرباز آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند.


رزمایش های نظامی آمریکا با کره جنوبی در شبه جزیره کره همواره با اعتراض های شدید کره شمالی مواجه است. کره شمالی برگزاری این رزمایش ها را تهدیدی علیه ثبات و امنیت این منطقه می داند.


همچنین حضور ارتش آمریکا در کره جنوبی با 28 هزار و 500 نیرو عملا این منطقه را به سمت بی ثباتی و تشنج سوق داده و سبب شده است تا دو کشور کره شمالی و کره جنوبی که از سال 1950 میلادی در شرایط نه جنگ نه صلح بسر می برند، به مرز یک جنگ فراگیر نزدیک شوند.


«چانگ وان چوان» وزیر دفاع چین روز گذشته با «پارک گئون هی» رییس جمهوری کره جنوبی نیز دیدار و در خصوص این نگرانی و همچنین همکاری دو کشور در زمینه های مختلف از جمله زمینه های دفاعی، گفتگو کرد.


وی در این دیدار مراتب نگرانی عمیق پکن از وضعیت نابسامان در شبه جزیره کره را اعلام و ابراز امیدواری کرد که همه طرفین درگیر از بحران شبه جزیره (کره جنوبی، روسیه، چین و آمریکا، ژاپن و سازمان ملل) بتوانند مذاکرات 6 جانبه خود را برای حل سریع این بحران از سر بگیرند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن