تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819176848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت در راهپيمايي 22 بهمن عبادت است/انقلاب اسلامي ايران همچنان استوار و برقرار به پيش مي‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ بهمن ۱۳۹۳ (۱۷:۵۶ب.ظ)
لاريجاني: شرکت در راهپيمايي 22 بهمن عبادت است/انقلاب اسلامي ايران همچنان استوار و برقرار به پيش مي‌رود آيت الله صادق آملي لاريجاني گفت: انقلاب شکوهمند اسلامي ايران بعد از 36 سال، همچنان پويا و زنده و استوارتر از قبل در مسير رو به رشد و تکامل خود در حال حرکت است.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با تبريک فرارسيدن ايام دهه فجر انقلاب اسلامي به «ملت شريف ايران و مقام معظم رهبري» از ويژگي‌هاي انقلاب اسلامي ايران را پويايي، نشاط و استواري آن در حرکت رو به تکامل دانست و گفت: دشمنان اين نظام از همان روزهاي نخست پيروزي انقلاب اسلامي انواع توطئه‌ها را عليه کشور و ملت مسلمان ايران انجام دادند و سعي کردند با تحريک اقوام مختلف، فعال کردن گروه‌هاي تروريستي داخلي، تحميل کردن جنگ هشت ساله، طراحي کودتا و اعمال تحريم‌هاي همه جانبه و مستمر در مقابل حرکت اين انقلاب و پيشرفت آن بايستند؛ ولي انقلاب اسلامي ايران همچنان استوار و برقرار به پيش مي‌رود.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به اينکه «انقلاب اسلامي ايران الگويي خاص از مردم سالاري ديني را به جهانيان عرضه کرده است» افزود: پيش از انقلاب اسلامي، شايد وجود مردم سالاري مبتني بر دين و آموزه‌هاي الهي قابل تصور نبود اما به رهبري حضرت امام(ره)، نظامي بر اساس ارزش‌هاي ديني و الهي و با اتکا به آراي مردم پايه‌ريزي شد؛ تا اين فکر که سياست همواره توام با فريبکاري، دروغ و امثال اينهاست؛ باطل شود.
آيت الله آملي لاريجاني تاکيد کرد: آنچه انقلاب اسلامي ايران را از ديگر رخدادهاي مشابه متمايز کرده اين است که سياست را به خدمت معنويت در آورده است و در واقع سياست و ديانت را توام کرده و در مسير تعاليم انبياي الهي قرار داده و لذا با نفوس انسانهاي پاک سازگاري بيشتري دارد و رمز ماندگاري و پويايي نظام اسلامي‌ايران نيز همين است.
رئيس قوه قضاييه اظهار کرد: کشورهاي غربي همزمان با ادعاهاي حقوق بشري بدترين جنايت‌ها را عليه بشريت انجام داده و مي دهند اما مسير حرکت و جغرافياي سياسي جمهوري اسلامي ايران نشان داده است که هم جهت با ارزش‌هاي الهي و ديني و آموزه‌هاي انبياء و ائمه(ع)، همواره حامي مظلومان جهان بوده و بر اين اساس از اول انقلاب اسلامي از مردم مسلمان فلسطين، از حرکت جبهه مقاومت و از مظلومان و ستمديدگان در برابر ظالمان دفاع کرده است.
آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به نامه مقام معظم رهبري به جوانان اروپا و امريکا، اين حرکت را در ادامه حرکت و وظيفه رهبران ديني و انبياء و اولياي الهي در آشنا کردن مردم با اصول و ارزش‌هاي الهي دانست وافزود: هدف نهايي تعاليم انبياء و اولياي الهي حرکت مردم و جوامع در مسير ارزشهاي الهي و حيات معنوي و اخروي آنان است و همانگونه که حضرت امام خميني(ره) در اوج حوادث سياسي در پيامي به گورباچف مضامين عالي معنوي و اسلامي را براي او تبيين کرد، مقام معظم رهبري نيز همين کار را در جهتي ديگر و با هدف بسط تعاليم الهي انجام دادند.
رئيس دستگاه قضا فحواي پيام مقام معظم رهبري را «بازگشت به خويش و انديشه کردن در ارزشهاي ديني و معنوي مستقل از تاثيرگذاري نظام‌هاي سلطه‌گر» توصيف کرد و گفت: پيام جمهوري اسلامي ايران پيام خاصي است که بر پايه ارزش‌ها و هنجارهاي متعالي استوار است و اکنون مي‌بينيم که جوانان پاک ضمير کشورمان که حتي سالهاي اوليه پيروزي انقلاب را درک نکرده‌اند چگونه پر شورتر از اوايل انقلاب، در مسير ارزشهاي الهي گام بر مي‌دارند.
آيت الله آملي لاريجاني با گراميداشت يوم الله 22 بهمن و دعوت از قشرهاي مختلف مردم براي حضور در راهيپمايي22 بهمن گفت: راهپيمايي22 بهمن بار ديگر هم صدايي و هم نوايي يک ملت را در پيروي از ارزشهاي الهي و پاسداري از آن را نشان خواهد داد.
رئيس قوه قضاييه افزود: شرکت در راهپيمايي 22 بهمن و هر آنچه به اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران بينجامد عبادت است.
آيت الله آملي لاريجاني تصريح کرد: ملت ايران در دفاع از دستاوردهاي نظام اسلامي عزم راسخ دارد و با حضور در راهپيمايي 22 بهمن به جهانيان، بخصوص کشورهاي سلطه‌گر نشان خواهد داد که توطئه‌ها و تحريم‌ها در اين مردم اثر گذار نيست و مردم ايران سختي‌ها را تحمل مي‌کنند اما از اهداف الهي خود دست بر نمي دارند.
رئيس قوه قضاييه در بخش‌ ديگري از سخنان خود با اشاره به تلاش غربي‌ها در گسترش اسلام هراسي به بهانه ماجراي حمله به نشريه فرانسوي، همراهي برخي از مدعيان روشنفکري؛ از اين حرکت و همسو شدن آنان با غربي‌ها را مايه تأسف دانست و گفت: برخي مدعيان روشنفکري گرچه به ظاهر مي‌گويند توهين به مقدسات خوب نيست؛ اما تاکيد مي‌کنند که نقد شخصيت و رفتار و گفتار پيامبر(ص) و ائمه(ع) ناروا و خلاف شرع نيست و حتي ادعا مي‌کنند که هيچ آيه قرآني و روايتي نقد علمي و اخلاقي پيامبر اسلام (ص) و ائمه(ع) را منع نکرده است که اين مسئله نشان از کج فکري آنان نسبت به دين ومنابع ديني دارد.
رئيس دستگاه قضا سپس به استناد برخي آيات و روايات به رد نظريه برخي مدعيان روشنفکري درخصوص بي‌اشکال بودن نقد شخصيت و سيره پيامبر اکرم(ص) پرداخت و تاکيد کرد: اينها مي گويند حتي يک آيه هم درباره منع نقد پيامير(ص) وجود ندارد اما غافلند از اينکه آيات و روايات زيادي در اين باره وجود دارد؛ بايد به آنان گفت اگر دنبال اين هستيد که يک آيه‌اي بيايد و بگويد که يا ايها الذين امنوا لا يجوز النقدا، بله چنين آيه‌اي وجود ندارد اما اگر به دنبال معنا و مفهوم آن باشيد؛ خواهيد ديد که آيات قرآني و روايات در اين باره فراوان است.
آيت الله آملي لاريجاني افزود: خداوند در قرآن مي فرمايد؛ مَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَى إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى و يا اينکه مي فرمايد ما آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُواآنچه پيامبر(ص) مي گويد از خودش نيست و کلام حضرت حق است و شما بايد آنچه را پيامبر برايتان آورده اخذ کنيد و آنچه را منع و نهي کرده از آن امتناع بورزيد و منزجر شويد.
رئيس قوه قضاييه به آيات شريفه سوره نساء اشاره کرد گفت: در اين آيات مي خوانيم که فَلا وَ رَبِّکَ لا يُؤْمِنُونَ حَتَّى يُحَکِّمُوکَ فيما شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لا يَجِدُوا في‏ أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَيْتَ وَ يُسَلِّمُوا تَسْليماًيعني اينکه شما ايمان نمي آوريد و مومن نمي شويد مگر اينکه هر وقت اختلافي پيدا کرديد حکم و قضاوت پيامبر(ص) را بپذيريد و تسليم محض او باشيد.در واقع بايد گفت به استناد ادله متعدد، پيامبران از هرگونه خطا و اشتباه مصون هستند اين در حالي است که قاعدتاً نقد براي اين است که اگر خطايي و اشتباهي از سوي فرد يا افرادي رخ داد به وسيله نقد آن خطا واشتباه اصلاح شود؛ حال چگونه مي توان کسي را نقد کرد که از منظر قرآن و کلام وحي، «مصون از خطا واشتباه» است.
رئيس قوه قضاييه سپس به رواياتي از کتاب حجت کافي و بصائر الدرجات اشاره کرد وگفت: در کتاب حجت کافي در باب روح، راجع به آيه شريفه «وَكَذَلِكَ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ رُوحًا مِّنْ أَمْرِنَا» از حضرت امامصادق(ع) مي پرسند که معناي اين آيه قرآن چيست؛ آن حضرت مي فرمايند روح، خلقي از خلائق خداوند و اعظم از جبرئيل و ملائکه است و همه چيز را به پيامبر(ص) خبر مي داد و او را تسديد مي کرد و بعد از پيامبر(ص) نيز با ائمه است و يا در باب 56 از کتاب حجت در روايت ارواح خمس آمده است که پيامبر(ص) پنج روح دارد که يکي از آنها روح القدس است؛ روحي که «لاينام و لا يغفل و لا يلهو و لايزهو» و اين گونه است که بايد گفت چگونه مي توان حقيقتي را که نه خواب دارد و نه اشتباه دارد و همواره همراه پيامبر وائمه است و تسديدشان مي‌کند؛ نقد کرد.
رئيس دستگاه قضا در پايان به روايتي از باب هشتم ابواب حجت اشاره کرد و گفت: در اين روايت که استناد آن به امام باقر(ع) است مي خوانيم که: «قَالَ ذِرْوَةُ الْأَمْرِ وَ سَنَامُهُ وَ مِفْتَاحُهُ وَ بَابُ الْأَشْيَاءِ وَ رِضَا الرّحْمَنِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى الطّاعَةُ لِلْإِمَامِ»؛ سپس مي فرمايند ان الله تبارك و تعالى يقول: « مَنْ يُطِعِ اَلرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اَللّهَ وَ مَنْ تَوَلّى فَما أَرْسَلْناكَ عليهم حفيظا» هر کس اطاعت پيامبر(ص) مي‌کند اطاعت خدا کرده است و هر کس روي برگرداند خودمان به حسابش رسيدگي مي کنيم. کسي که ادعاي مسلماني دارد و مي‌خواهد پيامبر را نقد کند و بگويد پيامبر در يک جا نادرست گفته است آيا اين مصداق تولي نيست؟
رئيس دستگاه قضا در پايان گفت: روحانيون و اهل فکر نسبت به تحرکات و هجمه‌هاي دشمنان و مدعيان روشنفکري هوشيار باشند و پاسخ‌هاي روشن و مستدل به ادعاهاي آنان بدهند تا جوانان از فريبکاري دشمنان در اين زمينه ها دور شوند.
در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي، متن پيشنهادي سند چشم انداز قوه قضاييه در سال 1404 هجري شمسي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن