تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803132449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح اولين نيروگاه زباله سوز کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۲۱ب.ظ)
معاون خدمات شهري شهرداري تهران: افتتاح اولين نيروگاه زباله سوز کشور معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: اولين نيروگاه زباله سوز کشور طي هفته آينده با حضور شهردار تهران و ساير مسؤولين به طور رسمي افتتاح مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مجتبي عبدالهي در نشست خبري در خصوص افتتاح اولين نيروگاه زباله سوز کشور اظهار کرد: مطالعات نشان مي دهد هر تن زباله 1.3 تن آلاينده هاي گازي و گلخانه اي به جود مي آورد، در جهان تقريبا حدود 250 ميليون تن پسماند شهري در بيش از 2150 تاسيسات موجود در 35 کشور سوزانده مي شود.
وي در ادامه تصريح کرد: کارخانه آرادکوه به عنوان اولين نيروگاه زباله سوز کشور با سوزاندن روزانه 200 تن زباله 3 مگابايت برق توليد مي کند که اين ميزان ارزش حرارتي برابر 7600 کيلوژول انرژي توليد مي کند.
عبدالهي با بيان اين که کارخانه مذکور توانايي سوزاندن زباله بيش از 200 تن را دارد گفت: با سوزاندن اين ميزان زباله دمايي بين 800 تا 1200 درجه سانتيگراد توليد مي شود. ضمن اين که براي انتقال برق به مدارهاي اصلي شهرداري 3700 متر کابل کشي شده است. معاون خدمات شهري با اشاره به مشخصات فني کارخانه مذکور گفت: از نظر حجم کار فني 33 هزار متر مربع خاک برداري شده است و 8 هزار متر مکعب بتن ريزي صورت گرفته است. علاوه بر اين براي ساخت کارخانه آرادکوه 2هزار تن آهن آلات مورد استفاده قرار گرفته است.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش ما بر اين است تا در چندين نقطه از تهران کارخانه هايي با ظرفيت 2400 تني بسازيم، البته ميزان اعتبار مورد نياز براي ساخت اين کارخانه ها بين 1200 تا 1300 ميليارد تومان است. وي افزود: اگر بتوانيم 2 کارخانه 2400 تني در سطح شهر تهران احداث کنيم تقريبا تمامي زباله هاي شهر ساماندهي و تبديل به برق مي شوند. ضمن اين که با سوزاندن روزانه 4800 تن زباله بيش از 100 مگابيت برق توليد مي شود. وي با بيان اين که کارخانه آرادکوه با مشارکت کشور چين و با رعايت استاندادرهاي روز دنيا ساخته شده است گفت: 40 درصد از سهام اين کارخانه متعلق به بخش خصوصي و 60 درصد آن متعلق به شهرداري است. طبق توافقات صورت گرفته قرار است طي 5 سال اول بخش خصوصي از کارخانه بهره برداري کند.
معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به همکاري شوراي شهر براي ساخت اين کارخانه گفت: شهرداري تهران روزانه 80 تا 90 تن زباله بيمارستاني را جمع آوري و دفن مي کند. بر اين اساس موضوع ساخت کارخانه هاي زباله سوز در دستور کار اصلي ماست اما اين که تحت چه شرايطي بتوانيم به توافق برسيم در آينده مشخص مي شود.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران در ادامه اين نشست با اشاره به موضوع کاشت 5 ميليون درخت در سطح شهر تهران گفت: شهرداري تهران در هفته درختکاري علاوه بر توزيع نهال و درخت در پارک ها در مراکز آموزش گل و گياه در نظر دارد تا از توان 374 سراهاي محله استفاده کند. ضمن اين که قرار است در هر منطقه 10 مسجد براي توزيع نهال انتخاب شوند.
عبدالهي خاطرنشان کرد: امسال در راهپيمايي 22 بهمن توزيع رايگان نهال زيتون را خواهيم داشت و متقاضياني که در ايستگاه هاي شهرداري ثبت نام کنند مي توانند از ارئه خدمات کاشت درخت در خانه هاي خود بهره مند شوند.
وي با اشاره به کاشت نخستين درخت در خيابان وليعصر (عج)با حضور شهردار تهران گفت: حداقل 2 هزار درخت چنار با 15 سال قدمت و بن بالاي 35 تا 40 سال در خيابان وليعصر (عج) کاشته مي شود. ضمن اين که 100 اصله درخت در جاهايي مختلف از جمله فضاي سبز عباس آباد غرص مي شود.
عبدالهي با بيان اينکه فضاي سبز تپه هاي عباس آباد تا پايان سال تکميل مي شود عنوان کرد: تا پايان سال 1000هکتار کمربند شهر درخت کاري مي شود. ضمن اين که تا پايان سال جاري درختکاري در 180 هکتار در محله شهيد شهران فر در منطقه 4، 80 هکتار در لتيان، 200 هکتار در منطقه جماران، 1000هکتار در پارک جنگلي قوچک، صورت مي گيرد و ما اميدواريم اين مکان که به تازگي از سازمان مناطق و جنگل ها تحويل گرفته شده تا 13 فروردين براي استفاده مردم آماده شود.
وي از خدمات ويژه متروي تهران به مناسبت 22 بهمن خبر داد و گفت: براي جابجايي همشهريان عزيز مترو در خطوط مختلف خدمات خود را به صورت رايگان ارائه مي کند، ضمن اين که 3هزار اتوبوس از ساعت 7 و 30 صبح مردم را به شکل رايگان جابه جا مي کند.
معاون شهردار تهران در ادامه با شاره به ساير خدمات شهرداري تهران به مناسبت 22 بهمن عنوان کرد: طراحي و نصب 192 اثر حجمي و فضاسازي محيطي در 123 ناحيه آماده ساز جايگاه جلوس، آماده سازي دو جايگاه سخنراني براي 12 و 22 بهمن، نصب 5 دستگاه تلويزيون شهري از ديگر اقدامات شهرداري تهران به مناسبت 22 بهمن است.
عبدالهي افزود: امسال افتتاح چهارمين دو سالانه مجسمه سازي را در باغ موزه ي قصر داشته ايم و در صدد هستيم ساختماني را براي نمايش برگزيده هاي چند دوره مجسمه سازي خريداري کنيم.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به برگزاري سومين دو سالانه نقاشي هاي ديواري عنوان کرد: با حضور شهردار و مديران شهري امروز سومين دو سالانه نقاشي هاي ديواري در فرهنگ سراي هنر افتتاح مي شود. ضمنا تا کنون 250 اثر از سوي هيات داوران انتخاب شده و اين تعداد اثر تا پايان سال در نقاط مختلف شهر مورد استفاده قرار مي گيرد.
عبدالهي در ادامه تصريح کرد: اميدواريم امسال با همکاري سازمان هاي مختلف برنامه ي 22 بهمن را با کاشت درخت پشت جايگاه مراسم داشته باشيم.
وي با بيان اينکه امسال 250 خودرو سبک و سنگين و 600 نيروي آتش نشاني با استقرار در مسيرهاي راهپيمايي آماده ارائه خدمات به مردم هستند، گفت: سازمان مديريت پسماند در نظر دارد با توضيع پلاستيک و مخزن، شهروندان را با موضوع پسماند آشنا کند. ضمن اينکه شهروندان امسال شاهد کارناوال گل در مراسم 22 بهمن خواهند بود.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران در پايان خاطر نشان کرد: تمامي اقدامات شهرداري تهران به مناسبت دهه فجر و هفته درختکاري در قالب کمپين آسمان آبي، زمين پاک معنا پيدا مي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن