تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819545506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستين زباله سوز کشور هفته آينده افتتاح مي شود/ آغاز اقدامات براي ساخت زباله سوز بيمارستاني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۲۰ب.ظ)
نخستين زباله سوز کشور هفته آينده افتتاح مي شود/ آغاز اقدامات براي ساخت زباله سوز بيمارستاني معاون خدمات شهري شهرداري تهران از افتتاح نخستين زباله سوز کشور طي هفته آينده خبرداد و گفت: در تلاش هستيم تا اولين زباله سوز بيمارستاني کشور را نيز راه اندازي کنيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مجتبي عبداللهي در نشست خبري که به منظور افتتاح نخستين کارخانه زباله سوز کشور برگزار شد با بيان اين مطلب تصريح کرد: اولين نيروگاه زباله سوز کشور هفته آينده به صورت رسمي افتتاح خواهد شد و در اين زباله سوز، روزانه حدود 200 تن زباله سوزانده مي شود.
وي افزود: در حال حاضر شاهد هستيم که 35 کشور جهان از سيستم هاي زباله سوز استفاده مي کنند و بيش از 2150 تاسيسات زباله سوز در دنيا راه اندازي شده است.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران در خصوص ميزان برق توليد شده در نخستين زباله سوز کشور خاطرنشان کرد: کارخانه آراد کوه اولين نيروگاه زباله سوز کشور است که از آن به صورت روزانه بيش از 3 مگاوات برق به دست مي آيد.
عبدالهي با اشاره به ميزان اعتبارات مورد نياز براي راه اندازي کارخانه هاي زباله سوز در کشور اظهارکرد: ميزان اعتبار مورد نياز براي راه اندازي هر کارخانه زباله سوز چيزي حدود 1300 ميليارد تومان است و ما براي راه اندازي نخستين زباله سوز کشور با يک پيمانکار مشارکت داشته ايم.
وي ادامه داد: اين پيمانکار درآمد حاصل از برق توليدي در اين زباله سوز را به مدت 5 سال در اختيار خواهد داشت و بعد از آن مالکيت صد در صد اين زباله سوز به شهرداري تهران مي رسد.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران از اقدامات صورت گرفته شده براي راه اندازي زباله سوز بيمارستاني در کشور خبرداد و بيان کرد: در تلاش هستيم تا با همکاري وزارت بهداشت و پيمانکاراني که آمادگي خود را اعلام کرده اند، اولين زباله سوز بيمارستاني در کشور را نيز راه اندازي کنيم.
وي افزود: شهرداري تهران در حال حاضر روزانه حدود 80 الي 90 تن زباله بيمارستاني را از بيمارستان هاي دولتي تهران جمع آوري کرده و به صورت استاندارد امحا مي کند.
عبدالهي با بيان اينکه " تا پايان سال 5 ميليون درخت در شهر تهران کاشته خواهد شد" گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته شده در هفته درختکاري، شهرداري تهران برنامه هاي متعددي را اجرا خواهد کرد که از آن جمله مي توان به توزيع نهال و درخت در پارک ها و مراکز آموزشي اشاره کرد.
وي ادامه داد: همچنين مقرر شده در هر منطقه، 10 مسجد به توزيع نهال در ميان شهروندان بپردازند ضمن اينکه امسال در مراسم راهپيمايي 22 بهمن نيز ميان شرکت کنندگان نهال توزيع خواهد شد.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران از تکميل فضاي سبز تپه هاي عباس آباد تا پايان سال جاري خبرداد و اذعان کرد: تا پايان سال جاري، درختکاري هزار هکتار از کمربند سبز تهران اجرايي خواهد شد.
عبدالهي در خصوص برنامه هاي ويژه مترو تهران به مناسبت يوم الله 22 بهمن تصريح کرد: در اين روز مترو تهران به صورت رايگان به شهروندان خدمت رساني خواهد کرد همچنين 3 هزار اتوبوس نيز از ساعت 7 و 30 آماده جابه جايي شهروندان خواهند بود.
وي با اشاره به استقرار 250 خودرو سبک و سنگين و همچنين استقرار 600 نيروي آتش نشاني در مسيرهاي راهپيمايي 22 بهمن خاطرنشان کرد: سازمان مديريت پسماند در نظر دارد با توضيع پلاستيک و مخزن، شهروندان را با موضوع پسماند آشنا کند. ضمن اينکه شهروندان امسال شاهد کارناوال گل در مراسم 22 بهمن خواهند بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن