تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820386117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترین آسیب اقتصاد ایران دولتی‌بودن آن است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مهمترین آسیب اقتصاد ایران دولتی‌بودن آن است
عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران و ايران، دولتي بودن اقتصاد ايران را مهم‌ترين آفت براي سيستم اقتصادي كشور برشمرد و گفت: بخش تعاوني چيزي ساخت جداي از بخش خصوصي نيست.
آفتاب- سرویس اقتصادی: دكتر ايرج حسابي ضمن بيان اين مطلب، گفت: يكي از دلايلي كه باعث شده تا وضعيت اقتصاد به رويه كنوني درآيد، برداشت‌هاي نادرست از خصوصي سازي بود كه از اين بابت هزينه‌هاي زيادي به كشور وارد شد.


وي با بيان آن كه حضور شبه دولتي‌ها در اقتصاد كشور بيش‌ترين آسيب را به منافع ملي مي‌رساند، خاطرنشان ساخت: به دليل عدم كنترل بر فعاليت شبه دولتي‌ها در بسياري موارد، عملكرد سيستم اقتصادي در كشور با مشكلاتي مواجه شده است.


به گفته عضو انجمن اقتصاددانان ايران، بخش تعاوني جداي از بخش خصوصي نبوده و نيست به طوري كه بخش تعاوني نيز تابع قانون تجارت است و تفكيكي ميان اين دو بخش نبايد صورت پذيرد، زيرا در غير اين صورت سواستفاده‌هاي زيادي از اين مساله صورت خواهد گرفت ضمن آن كه موازي كاري در بخش تعاون نيز باعث بروز مشكلاتي شده است.


عضو اصلي كميسيون حل اختلاف سازمان امورمالياتي در رابطه با مشكلاتي كه در بخش اقتصاد وجود دارد، گفت: به طور مثال يكي از اين مشكلات مربوط به مباحث مالياتي است به گونه‌اي كه در ابتدا بايد شرايط تغيير نام ماليات بر ارزش افزوده صورت گرفته و به ماليات بر مصرف تغيير كند. وي افزود: از سوي ديگر در دريافت ماليات، حقوق افراد رعايت نمي‌شود به گونه‌اي كه اگر فردي داراي خودروي شخصي نيست نبايد ماليات بپردازد در صورتي كه در وضعيت كنوني از تمام افراد ماليات اخذ مي‌شود كه بر خلاف قانون است.


حسابي همچنين به سخنان اخير رييس سازمان امور مالياتي واكنش نشان داد و افزود: گفته‌هاي رييس سازمان امور مالياتي مبني بر دريافت ماليات از اتاق بازرگاني به هيچ وجه صحيح و منطقي نيست و مانند اين است كه اگر فردي با خودرو خود دچار تخلف شود، جريمه آن را راهنمايي و رانندگي بپردازد كه به هيچ وجه وجاهت قانوني ندارد.


وي تصريح كرد: از سوي ديگر شرايط بايد به گونه‌اي تغيير كند تا مودي مالياتي از نحوه محاسبه ماليات خود مطلع گردد و در واقع برگه يا فرم گزارش مميز مالياتي در اختيار وي قرار بگيرد كه در صورت وقوع چنين امري از بسياري راي‌هاي نادرست در هيات‌هاي حل اختلاف جلوگيري به عمل خواهد آمد.


عضو اتاق بازرگاني ايران و آلمان يادآور شد: براي دريافت ماليات بر ارزش افزوده بايد كشورهاي صنعتي و موفق در اين زمينه الگو قرار گيرند نه اين كه سليقه‌اي برخورد شود.


وی با اشاره به اولويت‌هاي كاري كه در اتاق بازرگاني بايد صورت پذيرد، گفت: بازنگري در قانون اتاق از ضروريات است ضمن آن كه دريافت حقوق ميليوني بسياري افراد كه در اتاق بازرگاني به صورت كارمند فعاليت دارند  بايد اصلاح شود.


وي همچنين از نحوه انتخاب رييس هیات نظارت بر انتخابات اتاق انتقاد كرد و گفت: علاوه بر اين كه اين انتخاب ديرهنگام صورت گرفته، نوعي انتصاب از سوي وزير صنعت محسوب مي‌شود كه اين انتصاب جاي سوال دارد زيرا رييس هيات نظارت بر انتخابات بايد توسط يك هيات 4 نفره انجام گيرد كه البته اين 4 نفر نيز بايد از فعالان اقتصادي باشند تا شائبه هرگونه تخلف در انتخابات از بين برود كه متاسفانه هم اكنون اينگونه نيست.


گفتني است ايرج حسابي فارغ التحصيل رشته اقتصاد از دانشكده حقوق بوده و به مدت 44 سال سابق فعاليت در اتاق بازرگاني ايران را دارد و هم اكنون نایب رييس اول كميسيون امور اجتماعي و تشكل‌ها و كميسيون محيط كسب و كار و نيز عضو انجمن مديران ايران است.




تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن