تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820290606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبری مهم که تاکنون سانسور شده است!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


یادداشت؛
خبری مهم که تاکنون سانسور شده است!
رسانه‌های فارسی زبان وابسته به دولت‌های غربی که همواره می گویند با سانسور و پخش گزینشی اخبار مخالفند مهم‌ترین خبر روز گذشته ایران را سانسور کردند.



    روز گذشته در دومین روز از دهه فجر خبری مهم منتشر شد: با دستور رئیس جمهور و با رمز یا محمد رسول الله(ص) "ماهواره فجر" به فضا فرستاده شد.     پس از ماهواره‌های امید، رصد و نوید، فجر چهارمین ماهواره ساخت متخصصان ایرانی است که در مدرا زمین قرار گرفته است. این ماهواره را متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و شرکت صنایع الکترونیک ایران ساخته اند و مرکز هدایت و کنترل عملیات فضایی کشور به کمک شبکه ایستگاه‌های زمینی بومی، پشتیبانی و نظارت بر عملیات بهره برداری ماهواره فجر را برعهده دارند.     هدف این نوشته کوتاه بررسی دستاورد مهم دانشمندان و متخصصان ایرانی و ویژگی‌های خاص ماهواره فجر نیست بلکه می‌خواهیم به حقیقت دیگری در سانسور این خبر اشاره نماییم.     پس از انتشار خبر پرتاب ماهواره ایرانی، اغلب خبرگزاری‌ها و شبکه‌های غربی به پوشش آن پرداختند و از موفقیت ایرانی‌ها خبر دادند.     اما موضوعی که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت سکوت عجیب رسانه های فارسی زبان غربی است. رسانه هایی که مدعی اطلاع رسانی آزاد و حرفه ای از ایران هستند حتی یک خبر کوتاه از دستاورد ارزشمند متخصصان ایرانی منتشر نکردند.     نگاهی به صفحات سایت‌های فارسی زبان متعلق به دولت های غربی نشان می‌دهد که مدیران سایت های انگلیس، آمریکا، آلمان و فرانسه ترجیح داده‌اند به جای این خبر، خبرهای دیگری را پوشش دهند.     رسانه‌های فارسی زبان در حالی از کنار این خبر به راحتی گذشتند که کوچک‌ترین حوادث و اتفاق‌های ایران را البته با اولویت اخبار منفی پوشش می دهند.   به برخی تیترهایی که هم اکنون در این سایت‌ها وجود دارد توجه کنید:   بازداشت شکارچی ایرانی به اتهام کشتن دو توله خرس و سه گوزن (بی بی سی فارسی)    افزایش «آگهی فروش کبد»؛ «کبدم را چند می‌خری؟» (رادیو فردا)   باران اخیر تهران 'نتیجه بارور کردن ابرها بود' (بی بی سی فارسی)    گزارشی تکاندهنده از ایران در روز جهانی تالاب‌ها (رادیو فرانسه)   ارکستر سمفونیک تهران 'آغاز به‌کار می‌کند' (بی بی سی فارسی)    شمار مدارس تیزهوشان کاهش پیدا می‌کند (رادیو فردا)   رویای داشتن بازوهای بزرگ با مکمل های غذایی (بی بی سی فارسی)   جشن سده؛ شادی زرتشتیان تهران از دید رسا‌نه‌های خارجی (دویچه وله)    در ایران یک صد وسی صفحه فیسبوک حذف و دوازه نفر دستگیر شده‌اند (رادیو فرانسه)     چند پرسش اساسی:   آیا خبر پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره تحقیقاتی فجر و در مدار زمین قرار گرفتن آن، برای مدیران رسانه های غربی فارسی زبان این قدر بی اهمیت و بی ارزش بوده است؟   آیا این نوع خبر رسانی ناقص و گزینشی از ایران با ادعای "بی‌طرفی" و "حرفه‌ای بودن" منافات ندارد؟   رویکرد همراه با سانسور مدیران به ظاهر ایرانی رسانه‌هایی که بودجه‌شان را وزارت خارجه آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه تأمین می‌کنند نشان دهنده چیست؟     همین شیوه رسانه های فارسی زبان است که ایرانیان را به این حقیقت می رساند که استفاده از زبان فارسی تنها پوشش و ظاهری برای به نتیجه رساندن اهداف دولت های غربی است و هدف اصلی آن‌ها پوشش اخبار منفی و سیاه و تلخ از ایران و سانسور خبرهای مثبت و موفقیت دانشمندان ایرانی است.      



۱۴/۱۱/۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن