تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818854525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ریشه های هراس تل آویو از درگیری با حزب الله


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ریشه های هراس تل آویو از درگیری با حزب الله


تحلیلگران رژیم صهیونیستی معتقدند به علل مختلف، امکان از دست خارج شدن اوضاع و بالا گرفتن دامنه درگیری ها در منطقه وجود ندارد و تنش های موجود، از حد کنونی فراتر نخواهد رفت. «پاسخ حزب الله به حملات صهیونیست ها دیگر به مرزهای لبنان محدود نخواهد بود.» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، موضوعی که این روزها کارشناسان امور نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در تحلیل های رسانه ای خود به آن اشاره دارند، این است که این رژیم، به عملیات اخیر حزب الله که به هلاکت 17 نظامی این رژیم انجامید، واکنشی نشان نخواهد داد.   این امر، از یک سو به نکات مطرح شده در سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله باز می گردد و از سوی دیگر، از بی میلی رژیم صهیونیستی به گشوده شدن جبهه ای تازه علیه خود از سوریه ناشی می شود.   گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که فرماندهی کل ارتش این رژیم، در پی عملیات اخیر حزب الله در آماده باش کامل قرار گرفته بود، اما در پی سخنرانی دبیر کل حزب الله و اشاره وی به اینکه حزب الله، تمایلی به تشدید درگیری ها ندارد و عملیات مزبور به تلافی شهادت جهاد مغنیه و چند تن دیگر از نیروهای این سازمان صورت گرفته، این وضع تغییر کرد. 
 
همچنین سید حسن نصرالله در سخنرانی خود تاکید کرد، پاسخ حزب الله به حملات رژیم صهیونیستی در آینده، دیگر به مرزهای لبنان محدود نخواهد بود و قواعد پیشین در تعامل حزب الله و این رژیم تغییر کرده است.
 
 
از نگاه سیاستمداران این رژیم، این حرف به این معنا تعبیر شد که ممکن است حزب الله، عملیات علیه رژیم صهیونیستی را از منطقه جولان آغاز کند. این موضوعی است که تل آویو بیش از هر چیزی از آن نگران بوده و مدعی است عملیاتش علیه جهاد مغنیه و دیگر نیروهای حزب الله، برای جلوگیری از همین کار اصورت گرفته است.
 
افزون بر این موارد، سخنان سید حسن نصرالله، دبیر کل جنبش حزب الله، مقامات این رژیم را به این نتیجه رسانده که عملیات اخیر این سازمان، مستقیم به منظور گرفتن انتقام شهادت نیروهایش اجرا شده و به همین علت، در صورتی که رژیم صهیونیستی، اقدام به حمله ای تازه علیه اهداف مربوط به حزب الله نکند، در حال حاضر خطری از جانب حزب الله به طور مستقیم تهدیدش نمی کند. 
 
به هر حال، به عقیده تحلیلگران رژیم صهیونیستی، در حال حاضر مهم ترین موضوع مطرح برای مقامات این رژیم که اسباب نگرانی آنها را فراهم کرده، این است که آیا حزب الله به گسترش زیرساخت های نظامی خود در منطقه جولان ادامه خواهد داد یا خیر؟ این مسئله اکنون حتی از کشته شدن نظامیان و افسران این رژیم در عملیات حزب الله نیز اهمیت بیشتری دارد.
 
منبع: تابناک



دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن