تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802404271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عرضه اينترنت معمولي در لباس نسل سوم!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: عرضه اينترنت معمولي در لباس نسل سوم!
از چند ماه پيش اپراتور‌هاي تلفن همراه با تبليغات بسيار در سطح شهر‌ها و رسانه‌ها از نسل سوم و حتي چهارم اينترنت سيم‌كارت رونمايي كردند. اينترنت پرسرعتي كه قرار بود با يك اشاره مشترك را به دنياي مجازي متصل كند، اما تجربه ما حاكي از واقعيت‌هاي ديگري بود.
نویسنده : علي طالب‌زاده 


از چند ماه پيش اپراتور‌هاي تلفن همراه با تبليغات بسيار در سطح شهر‌ها و رسانه‌ها از نسل سوم و حتي چهارم اينترنت سيم‌كارت رونمايي كردند. اينترنت پرسرعتي كه قرار بود با يك اشاره مشترك را به دنياي مجازي متصل كند، اما تجربه ما حاكي از واقعيت‌هاي ديگري بود.
نسل سوم شبكه تلفن همراه يا به انگليسي 3G روشي براي انتقال اطلاعات در تلفن‌هاي همراه و سيستم‌هاي بدون سيم است. نسل جديد شبكه تلفن همراه با رويكرد مولتي مديا است. ۳ جي برخلاف جي‌اس‌ام كه نسلي براي انتقال صدا و اطلاعات بود، اين نسل جديد سرعت بالا براي انتقال چندرسانه‌اي را فراهم مي‌سازد. در نسل سوم همه چيز در قالب اطلاعات رقومي (ديجيتال) منتقل مي‌شود.
با سرعت نسبتاً بالايي كه در تلفن‌هاي نسل سوم پيش‌بيني شده‌است، امكاناتي از قبيل تلفن‌هاي تصويري بي‌سيم، با كيفيت مناسب مقدور خواهد بود.
اولين كشوري كه از شبكه ۳G به صورت گسترده و تجاري استفاده كرد، كشور ژاپن بود. در اولين روز ماه اكتبر سال ۲۰۰۱، بزرگ‌ترين شركت مخابراتي ژاپن، ان‌تي‌تي دوكومو، خدمات مخابراتي خود را به نسل سوم مجهز كرد. از سال ۲۰۰۵، شبكه‌هاي نسل سوم ضريب نفوذ خود را افزايش داده‌اند، يكي از علل را مي‌توان در پر شدن گنجايش نسل دوم شبكه‌هاي مخابراتي دانست. شبكه‌هاي نسل دوم براي انتقال اطلاعات صوتي با سرعت پايين طراحي شده ‌است. از همين رو بر اساس نيازهاي مشتركين به ارتباطات پر‌سرعت‌تر، اين نسل وارد عمل شد.

  بررسي و تجربه با همراه اول
اپراتور همراه اول با وجود قدمت حدود دو دهه خود از اپراتور دوم يا ايرانسل در حوزه اينترنت تلفن همراه عقب‌تر است و بسياري از سرويس‌هاي خود را پس از ايرانسل ارائه كرده است.  تنها برگ برنده‌اي كه اين اپراتور به آن فخر مي‌فروخت پوشش سراسري در كشور بود كه حالا با گذشت چندين سال از ورود ايرانسل اين برگ برنده نيز از رونق افتاده است.
تجربه حدود 40 روزه نگارنده از اينترنت همراه اول نشان‌دهنده ضعف‌هايي است كه براي رفع آن نياز به زمان بسيار است.
يكي از ضعف‌هاي بسته اينترنت همراه اول، عدم پوشش كامل شهر تهران به لحاظ نسل سوم مي‌باشد. ضمن اينكه با ورود به مكان‌هايي چون زير زمين خبري از اينترنت و حتي آنتن‌دهي نيست!
از سوي ديگر نسل سوم همراه اول در بسياري از نقاط شهر به طور اتوماتيك از نسل سوم به اينترنت معمولي تنزل مي‌يابد.
با اين وضعيت ديگر شما قادر به باز كردن يك صفحه در اينترنت نيستيد و اگر هم قادر به اين كار باشيد بايد انتظار بيش از حد را به جان بخريد.  همچنين همراه اول قبل از دريافت پروانه نسل سوم تلفن همراه روي تبليغات برند نوترينو براي اينترنت پرسرعت خود كار كرد و جدولي براي تعرفه‌هاي آن ارائه داد. ولي به خاطر محدود نبودن سرعت اينترنت رقيب اصلي خود ايرانسل، صلاح ديد اين بسته‌ها را از سايتش بردارد و همچنان تعرفه‌هاي قبلي را پا برجا نگه دارد. دليل اين كار همراه اول نقص اين جدول در ارائه بسته‌هاي نوترينو بر اساس سرعت بود كه فضاي رقابت را براي ايرانسل بسيار باز مي‌گذاشت. البته همراه اول به خاطر موفقيت ايرانسل در ارائه سرعت بالا و بدون محدوديت، تصميم گرفت از رقيب تبعيت كند.

  اپراتور دوم
اپراتور دوم نيز براي اينكه در حوزه جذب مشتري عقب نماند به جاي پوشش سراسري روي مسائلي چون ديتا و ارزش افزوده متمركز شده است. اينترنت ارائه شده از سوي اين اپراتور هم با اينكه زودتر از همراه اول وارد گود شده است، در حد ايده‌آل نيست هر چند در برخي نقاط از همراه اول بهتر جواب مي‌دهد.
ايرانسل از وقتي به پروانه نسل‌هاي سوم و چهارم دست يافت سعي كرد به جاي دسته‌بندي بر اساس سرعت، اينترنت خود را چون گذشته بر مبناي حجم، قيمت‌گذاري كند. اپراتور ياد شده سرعت اينترنت ۳G خود را همچون اپراتورهاي خارجي بر مبناي ترافيك مشتركان در هر منطقه قرار داده است. با اين كار، در برخي مناطق يا در برخي از ساعات سرعت اينترنت مشتركان ايرانسل تا ۸ يا ۱۲ مگابيت بر ثانيه نيز مي‌رسد و ميانگين سرعت اين اپراتور در تهران حدود يك و نيم مگابيت بر ثانيه است.

  رايتل
رايتل كه اولين اپراتور نسل سوم تلفن همراه ايران بود، از ابتدا تعرفه بسته‌هاي اينترنت را براي سيم‌كارت ديتا متفاوت با سيم‌كارت‌هاي دائمي و اعتباري خود ارائه كرد. اين اپراتور تا سال قبل نيز بسته‌هاي اينترنتي خود را در ۳ سرعت ۱۲۸، ۵۱۲ و ۱۰۲۴ كيلوبيت بر ثانيه دسته‌بندي مي‌كرد ولي از ماه‌هاي ابتدايي امسال بسته‌هاي اينترنت اين شركت در دو سرعت ۱۲۸ و ۱۰۲۴ كيلوبيت بر ثانيه به ترتيب با نام‌هاي اينترنت پايه و اينترنت حرفه‌اي ارائه مي‌گردد.
اين اپراتور به لحاظ پوشش از دو اپراتور قبلي در جايگاه ضعيف‌تري است و به نظر مي‌رسد با تبليغات گسترده و پوشش سراسري دو اپراتور اول و دوم كار سختي را در ارائه خدمات دارد. البته سرعت و كيفيت اينترنت اين اپراتور تا حدودي بالاتر و با كيفيت‌تر است.
اكثر مشتركان تلفن همراه متأسفانه با وجود پرداخت وجه بالاتر براي اينترنت سيم‌كارت در قياس با ساير كشورها حتي حاشيه خليج‌‌فارس، كيفيت پايين‌تري را دريافت مي‌كنند و گويا معضل كيفيت همچنان به گزينه مشتري‌مداري در كشور تبديل نشده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن