تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804242954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش توان صادراتي در صورت توليد انبوه واکسن تب برفکي روغني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ بهمن ۱۳۹۳ (۱۲:۲۲ب.ظ)
افزايش توان صادراتي در صورت توليد انبوه واکسن تب برفکي روغني با توجه به نياز کشور به اين واکسن، وظرفيت محدود ما در صورت بهينه کردن خط توليد افزون بر نياز کشور توانايي صادرات خواهيم داشت که موجب ارز آوري خوبي براي کشور مي شود.
به گزاش خبرگزاري موج، اکبر خراساني رئيس آزمايشگاههاي تشخيص بيماري تب برفکي و ويروس بذر موسسه رازي اظهار داشت:بيماري تب برفکي از خطرناک ترين بيماري هاي واگير دام است، مشاهده اين بيماري در يک منطقه به مفهوم امکان سرايت بيماري به تمام دامداري هاي آن منطقه است زيرا اين بيماري ويروسي است واز طريق هوا نيز منتقل مي شود.
ايشان در خصوص تاريخچه توليد واکسن تب برفکي ياد آور شد:اين بيماري از سال هاي دور در ايران وجودداشت .از سال 1334 نمونه هايي از تب برفکي از "قريه حصارک"به آزمايشگاه رفرانس جهاني فرستاده مي شود واز همان سال ها موسسه رازي وظيفه مبارزه با اين بيماري را عهده دار ميشود.
طي سالهاي 1339زنده ياد دکتر آمغي پس از فراگيري آموزش هايي از فرانسه به ايران باز گشته وآزمايشگاه تب برفکي را راه اندازي مي کندودر ادامه واکسن تب برفکي توليدمي شود، در سال 1350 توليد روي سلول لاين مي رود وسيستم فرمانتوري رونق مي گيرد . سال 1367 با خروج فرانسوي ها از موسسه رازي کل مجموعه توسط ايراني ها اداره مي شود.
خراساني در مورد آزمايش هاي انجام شده براي توليد واکسن تب برفکي روغني ياد آور شد: در سال 1391 رئيس وقت موسسه ،استراتژي توليد واکسن روغني تب برفکي و اضافه شدن اين واکسن به سبد توليدات موسسه را در دستور کار قرار داده و به بخش توليد واکسن تب برفکي ابلاغ نمود .مطالعات از همان زمان شروع وفرمولاسيون واکسن روغني با ادجوانت هاي مختلفي انجام و آزمايش شد.تا اينکه در سال 1392 بهترين فرمولاسيون با استفاده از يک ادجوانت روغني جديد که تا اين زمان براي اين منظور استفاده نشده بود به دست آمد که نتايج آزمايش ها اميد بخش بود.در فاز مطالعات باليني آزمايشگاهي با استفاده از 32 راس گوساله کاملا سالم و حساس ،واکسن جديد در مقايسه با واکسن فعلي بررسي شد که نتايج به دست امده بيانگر توانايي و قدرت بسيار مناسب واکسن روغني در پيش گيري از بيماري تب برفکي مي باشد.
رئيس آزمايشگاه تشخيص بيماري تب برفکي در مورد ويژگي هاي اين واکسن تصريح کرد:افزون بر توانايي زياد ،ايمني زايي بيشتر،ايجاد حفاظت از دام ها ، تزريق عضلاني،(واکسن غير روغني زير جلدي تزريق مي شود) تزريق با دز کمتر( واکسن غير روغني با5سي سي تزريق مي شود وتب برفکي روغني 2سي سي ) و کاهش ميزان واکسيناسيون از 3بار در سال به 2 بار، از ديگر ويژگي هاي واکسن تب برفکي روغني است.
به گزاش روابط عمومي موسسه رازي،ايشان در ادامه افزود:کشورهاي منطقه خواستار اين واکسن هستند،در صورت توليد انبوه مي توانيم واکسن تب برفکي روغني را به کشورهاي همجوار ، آسياي ميانه و مرکزي وآفريقا، صادر کنيم.
خراساني در مورد نشانه هاي بيماري تب برفکي اظهار داشت: نشانه هاي بيماري تب برفکي به صورت طاول در دهان به ويژه زبان و در پاها و بين دو سم ظاهر مي شود.دام مبتلا قادر به خوردن خوراک و حتي آب نبوده و به دليل چرکي شدن طاول هاي سم ،دچار لنگش شديد و بي تحرکي و زمين گيري مي شود . تلفات اين بيماري در بالغين در حدود 2 الي 5 درصد و در نوزادان به ويژه بره ها در زمان شيوع بيماري تا 50 درصد هم مي رسد.از اين بيماري با نام هاي ديگري از جمله بيماري اقتصادي و يا بيماري سياسي نيز نام برده مي شود.
رئيس آزمايشگاه تشخيص بيماري تب برفکي با اشاره به تعداد دام هاي موجود در کشور افزود:با وجود 7 ميليون گاو وحدود نيم ميليون گاوميش و70 ميليون گوسفندو بز ،در صورت شيوع اين بيماري در کشور، خسارت هاي جبران ناپذيري به صنعت دامداري وارد مي شود ودر اين راستا اهميت واکسن تب برفکي آشکار مي شود.
خراساني در پايان با ابراز سپاس از همکاران خويش که براي دستيابي به دانش توليد اين واکسن تلاش کرده اند، يادآور شد: استفاده از اين واکسن براي سازمان دامپزشکي کشور نيز ابزار مناسبي است براي کنترل وريشه کني بيماري تب برفکي در کشور.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن