تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818883847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تله‌گذاري دزد سابقه‌دار در شبكه‌هاي مجازي |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تله‌گذاري دزد سابقه‌دار در شبكه‌هاي مجازي
کد خبر: ۴۷۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷ - 02 February 2015


«مدتي بود كه با پسري جوان در «وايبر» دوست شده بودم. روزي به پيشنهاد او در چيتگر با هم ملاقات كرديم. نمي‌دانم چه شد كه او ناگهان كيف پولم را به سرقت برد و به سرعت فرار كرد.»

به گزارش اعتماد، اعماموران پليس با شنيدن اين سخنان از زبان دختر جوان به سرعت پرونده‌اي با موضوع «كيف قاپي» را به جريان انداختند و تيمي از كارآگاهان را مسوول رسيدگي به آن كردند.

دختر جوان در ادامه شكايتش به كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: ٢٣ آبان‌ماه براي رفتن به خانه سوار يك دستگاه خودروي پژوي آردي شدم. وقتي مي‌خواستم از ماشين پياده شوم ناگهان راننده كيف دستي‌ام را از دستانم كشيد و به سرعت متواري شد.

 اين در حالي بود كه تناقض در اظهارات اوليه دختر جوان موج مي‌زد و نشان مي‌داد كه نگراني از طرح موضوع اصلي، او را از بيان واقعيت حادثه منع مي‌كند. با اين حال ماموران با اطمينان خاطر دادن به دختر جوان از او خواستند كه ماجرا را آن‌گونه كه هست بيان كند.

سرانجام دختر جوان در شرح ماجرا به ماموران گفت: چندي پيش با جواني به نام ابراهيم در وايبر آشنا شدم. يك روز به پيشنهاد او با هم در پارك چيتگر قرار گذاشتيم. نيمه‌هاي شب بود كه او با يك دستگاه خودروي پژو آردي به محل قرار آمد. ما مدتي در داخل ماشين با هم صحبت كرديم تا اينكه ابراهيم با توقف در مقابل يك دكه آبميوه فروشي از من خواست كه براي نوشيدن آبميوه از ماشين پياده شوم. چند لحظه‌اي از ورودمان به مغازه نگذشته بود كه ابراهيم براي برداشتن گوشي خود به سمت خودرو رفت اما وقتي به ماشين رسيد به سرعت سوار آن شد و رفت.

با ثبت شكايت، رسيدگي به پرونده آغاز شد. به گفته سرهنگ مرادي، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، شيوه سرقت متهم ترديدي باقي نگذاشت كه او پرونده‌اي در بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار پليس دارد؛ فرضيه‌اي كه با بررسي پرونده‌هاي پليس تاييد شد.

ماموران در جريان تحقيقات خود موفق شده بودند سارقي سابقه‌دار به نام ابراهيم را به عنوان متهم اصلي پرونده شناسايي كنند كه در تابستان سال جاري با اغفال دختري جوان از طريق شبكه اجتماعي وايبر موفق شده بود مبلغ ١٣ ميليون تومان به شيوه زورگيري از او سرقت كند. با اين حال متهم كه پس از مدتي با جلب رضايت شاكي و تامين وثيقه از زندان آزاد شده بود تنها چند ماه دوام آورد و بار ديگر نقشه سرقت از دختران جوان را عملي كرد.  با چهره‌نگاري از متهم و تاييد آن از سوي شاكي رسيدگي به پرونده در سراشيبي قرار گرفت و طولي نكشيد كه با شناسايي مخفيگاه او در خليج شماره ٢ تهران سرانجام سارق سابقه‌دار دستگير و براي انجام بازجويي‌ها به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد. به گفته سرهنگ مرادي در بازرسي از مخفيگاه متهم تعدادي از اموال مسروقه از جمله چند گوشي همراه كشف و ضبط شد و متهم نيز در همان بازجويي‌هاي اوليه به ارتكاب چندين فقره سرقت به شيوه مشابه اعتراف كرد.

 همزمان با ادامه تحقيقات براي شناسايي ساير مالباختگان، شكايات متعدد ديگري از سرقت‌هاي مشابه به پليس آگاهي ارجاع شد. يكي ديگر از مالباختگان با حضور در پايگاه دوم پليس آگاهي پس از شناسايي متهم به ماموران گفت: چندي پيش با او از طريق شبكه‌هاي اجتماعي آشنا شده بودم اما وقتي با او قرار گذاشتم و او كيفم را به سرقت برد به پليس آگاهي شكايت نكردم چون خانواده‌ام از آشنايي من با او خبر نداشتند.

به گفته سرهنگ مرادي رسيدگي به پرونده براي تكميل جزييات و رجوع ساير مالباختگان به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ همچنان ادامه دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن