تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800432925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحت تاثير فعاليت ها و تعهد کاري جمعيت هلال احمر اصفهان قرار گرفتم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۱۶ق.ظ)
فرانچسکو کاپوني: تحت تاثير فعاليت ها و تعهد کاري جمعيت هلال احمر اصفهان قرار گرفتم رئيس منطقه توسکانو به مرکزيت فلورانس در ديدار با شهردار اصفهان تاکيد کرد: در بازديد از امکانات جمعيت هلال احمر استان اصفهان تحت تاثير فعاليت ها و تعهد کاري اين جمعيت قرار گرفتم.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر مومني با بيان اينکه سفر رئيس منطقه توسکانو به مرکزيت فلورانس به منظور اجرايي کردن اهداف تفاهم نامه خواهرخواندگي ميان ۲ جمعيت انجام شده است، افزود: در پي اين خواهر خواندگي مقرر شد در زمينه هاي آموزشي، امداد و نجات، تجهيزات، توانبخشي، درمان اضطراري، تبادل نيرو و تجربه داوطلبانه و بشر دوستانه اقدامات لازم انجام شود.
دکتر سيد مرتضي سقائيان نژاد با بيان اينکه يکي از شاخصه هاي جمعيت هلال احمر شرکت داوطلبان در امور خيريه ها، دفاعيات، آموزش و پرورش و … است، افزود: نقش مردم در جمعيت هلال احمر به عنوان يکي از اصول اوليه نظام اسلامي نهادينه شده است و در کشور ما بيش از ۱۰ هزار NGO رسمي وجود دارد که بزرگترين سازمان مردم نهاد در ايران، جمعيت هلال احمر است.
وي تاکيد کرد: هلال احمر بايد داراي تشکيلات منسجم و قوي باشد لذا حضور داوطلبانه مردم رکن اساسي در امور اين جمعيت است.
به گفته شهردار اصفهان اين استان در امور هلال احمر و بحران، جانشين پايتخت است که وجود ساختارها و حرکت ها نقش اصفهان در اين زمينه را نشان مي دهد.
وي يادآور شد: در هنگام حوادث نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر جزو نخستين گروه هايي هستند که براي امدادرساني و کمک به حادثه ديدگان در صحنه حادثه حاضر مي شود.
اين مقام مسؤول با اشاره به تاريخچه ارتباطات ايتاليا و ايران تصريح کرد: ۲ مکتب ايتاليا و مکتب ايران قديم شانه به شانه در تاريخ توانستند به تمدن سازي بپردازند و ديگر کشورها از اين ۲ تمدن استفاده کردند و خواستگاه ارتباطات امروز نيز همان تمدن ها است.
سقاييان نژاد به خواهرخواندگي اصفهان و فلورانس اشاره و اذعان کرد: دليل خواهرخواندگي اصفهان و فلورانس شباهت هاي اين دو شهر است که پشتوانه حرکت ها و ارتباطات ديگر ما در آينده خواهد بود.
وي با تاکيد بر اينکه بيش از ۲۰ هزار اثر تاريخي در اصفهان ثبت شده است، گفت: ۳ اثر تاريخي اصفهان ثبت جهاني شده که نشان دهنده عظمت تاريخي اصفهان است و اين در حالي است که در هيچ شهري در دنيا ۳ اثر تاريخي ثبت جهاني نشده است.
دکتر سقاييان نژاد بيان کرد: در سطح جهان ۶۰۰ اثر صنايع دستي وجود دارد که ۳۰۰ اثر متعلق به ايران و ۲۰۰ اثر به اصفهان تعلق دارد، لذا اصفهان پايتخت صنايع دستي دنيا محسوب مي شود.
وي به وجود ۱۴۴ موسسه آموزشي در اصفهان اشاره کرد و يادآور شد: در حال حاضر حدود ۳۲۰ هزار دانشجو در اصفهان مشغول تحصيل هستند که اين نشان از سطح علمي بالاي اصفهان است.
شهردار اصفهان با بيان اينکه اصفهان قطب صنعتي کشور محسوب مي شود، افزود: بيش از ۶۸ درصد فولاد و ۱۲ درصد برق کشور در اصفهان توليد مي شود.
در ادامه اين ديدار فرانچسکو کاپوني، رئيس منطقه توسکانو به مرکزيت فلورانس تاکيد کرد: تشابهات بسياري ميان اصفهان و فلورانس وجود دارد به گونه اي که هر ۲ شهر تاريخي هستند.
وي با اشاره به انعقاد تفاهم نامه اي ميان هلال احمر اصفهان و صليب سرخ فلورانس در تيرماه ادامه داد: هدف اصلي سفر من به اصفهان، بازديد از توانمندي ها و تجهيزات جمعيت هلال احمر استان اصفهان و بررسي راه ها و روش هاي همکاري است.
به گفته کاپوني جمعيت هلال احمر ايران و صليب سرخ ايتاليا فعاليت هاي مشابهي دارند و گام نخست براي برقراري اين همکاري، تبادل اطلاعات ميان اين ۲ است تا پرسنل ملاقات ها و تبادل تجربيات متعددي داشته باشند.
وي جمعيت هلال احمر اصفهان را از جمعيت هاي پرقدرت برشمرد و تاکيد کرد: از بخشي از فعاليت هاي جمعيت هلال احمر اصفهان بازديد داشتم و تحت تاثير فعاليت ها و تعهد کاري اين جمعيت قرار گرفتم.
رئيس منطقه توسکانو به مرکزيت فلورانس خاطرنشان کرد: افتخار مي کنم که بتوانيم با جمعيت هلال احمر اصفهان همکاري داشته باشيم و اميدوارم آينده همکاري هاي ما بسيار خوب باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن