تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821293608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشای خیانت به مدافعان عین العرب/ جزئیات بمباران عجیب جنگنده های ائتلاف


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: افشای خیانت به مدافعان عین العرب/ جزئیات بمباران عجیب جنگنده های ائتلاف


با اینکه چهار روز از تسلط رزمندگان سوری بر عین العرب می گذرد، احتمال تکرار خیانت دو ماه پیش به کردها باعث نگرانی مردم شده است. پس از چهار روز، مدافعان عین العرب، جزئیات جدیدی از عملکرد عجیب جنگنده های ائتلاف را بیان کردند.
باوجود عقب نشینی تکفیری های داعش از عین العرب، درگیری ها در اطراف این شهر برای آزادی روستاها و جاده های مواصلاتی همچنان ادامه دارد. این درحالی است که بمباران های ائتلاف امریکایی، مانع از پیشروی سریع رزمندگان و ارتش سوریه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در شرایطی که شهر عین العرب در شمال سوریه به طور کامل از حضور تکفیری های داعش پاک شده، اما درگیری ها در روستاها و جاده های مواصلاتی این شهر همچنان ادامه دارد.

یکی از مشاوران و فرماندهان نظامی کردستان عراق که فرماندهی یگان هایی از مدافعان کوبانی را بر عهده دارد، افزود: نیروهای مردمی و کرد سوریه در شرایطی تلاش می کنند روند عقب راندن تروریست ها را ادامه دهند که جنگنده های ائتلاف، با بمباران منطقه درگیری، عملا باعث زمین گیر شدن مبارزان سوریه ای شده و فرصت انسجام و استقرار تکفیری ها را فراهم می کنند.
نقشه داعش در اطراف عین العرب

شهر عین العرب، دو ماه پیش نیز در آستانه آزادی کامل قرار داشت، اما به محض خروج داعش از شهر و شکسته شدن خط دفاعی و انسجام آنها در حومه عین العرب، جنگنده های ائتلاف به بهانه مشارکت در شکست داعش و سهیم شدن در آزادسازی عین العرب، وارد کارزار شدند و با بمباران منطقه، بدون اطلاع و هماهنگی مدافعان شهر، نیروهای خط شکن و پیشرو عین العرب را تارومار کردند و باعث شدند تروریست هایی که به سرعت در حال عقب نشینی و فرار بودند، بازگشته و نیرهای مردمی در خط دوم جبهه را که اغلبشان را دختران و زنان کرد تشکیل می دادند، قتل عام کنند.
کشتن دختران کرد کوبانی


با این دخالت جنگنده های ائتلاف، پیروزی دوماه پیش مردم در عین العرب، تبدیل به یک فاجعه شد و داعش بیش از 80 درصد شهر را تصرف کرد.

در ادامه نیز، جنگنده های ائتلاف به بهانه جلوگیری از نفوذ تروریست ها از مناطق شمالی،  اقدام به بمباران تنها مسیر مواصلاتی منتهی به عین العرب کردند و باعث شدند این مسیر نیز برای کاروان های امدادی و پشتیبانی کردها خطرناک شود و جابجایی مجروحان و انتقال غذا و مهمات به جبهه کردها، با خودرو غیرممکن شود و در این دوماه، غذا، دارو و تجهیزات مورد نیاز مدافعان، بوسیله اسب و قاطر به دست آنها رسانده می شد.

حتی نیروهای مردمی اعزامی از عراق نیز بخش زیادی از مسیر را با پای پیاده و از مسیرهای کوهستانی طی می کردند تا به مدافعان عین العرب بپیوندند.

با این وجود، در نخستین روز عقب راندن داعش از عین العرب، ژنرال امریکایی فرمانده ائتلاف، پیامی به ستاد فرماندهی کل و پنتاگون مخابره کرد و با افتخار گزارش داد که عملیات آزادسازی عین العرب به پایان رسیده است.
ژنرال جیمز تری


ژنرال جیمز تری در گزارش رسمی خود به پنتاگون در روز 31 ژانویه (شنبه 11 بهمن) اعلام کرد که عملیات آزادسازی عین العرب با کمک نیروهای کرد، روز 27 ژانویه به پایان رسیده است.

وی افزود: پیشروی نیروهای مردمی برای تعقیب داعش، در پیرامون شهر ادامه دارد.

این ژنرال امریکایی در گزارش خود، یادآوری کرد: نیروهای ائتلاف از فوریه گذشته تاکنون 700 پرواز علیه مواضع داعش در عین العرب و اطراف آن انجام داده اند و 280 مقر نظامی، 100 ساختمان و 60 خودرو دشمن را نابود کرده اند.

در این گزارش اعلام شده که روز سه شنبه عین العرب آزاد شده، در حالی که نیروهای مردمی روز دوشنبه آزادی کامل شهر را اعلام کردند و تصاویر شادمانی آنها همان روز منتشر شد.

انتشار گزارش ژنرال جیمز تری به پنتاگون، به شدت خشم مردم سوریه و به ویژه رزمندگان کرد کوبانی را برانگیخت.
مدافعان کوبانی

مدافعان کرد سوری و عراقی که بیش از صد روز پنجه در پنجه تکفیری ها انداخته بودند و مقاومت تحسین برانگیز آنها، حتی در روزهایی که جنگنده های ائتلاف، مانع از انتقال مجروحانشان به درمانگاه می شدند، باعث شکسته شدن غرور و شهرت پوشالی داعش شد، در برخورد با هرخبرنگار، امدادگر و بازدیدکننده ای که این روزها در مرزهای ترکیه و سوریه می بینند، اصرار دارند که فقط یک جمله را به گوش امریکاییان برسانند و به آنها بگویند که "شما بیشتر از داعش، برادران و خواهران ما را کشتید و خانه هایمان را ویران کردید، لااقل تا زمانی که تصاویر ساختمان های ویران شده عین العرب منتشر می شود، سکوت کنید و بدانید که حتی کودکان نیز، می توانند بفهمند که این ساختمان ها با بمباران، ویران شده اند، نه با نارنجک های داعش."
عین العرب ویران شده با بمباران امریکا



یک شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن