تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819598396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جامعه مهندسي در هدايت بخشي سوانح نقش مهمي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۳۹ب.ظ)
جزايري مطرح کرد: جامعه مهندسي در هدايت بخشي سوانح نقش مهمي دارد رئيس پژوهشکده سوانح طبيعي ايران با اشاره به ظرفيت هاي جامعه مهندسي گفت: اين جمعيت مي تواند در هدايت بخشي سوانح و بلاياي طبيعي نقش مهمي داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد عباس جزايري، رئيس پژوهشکده سوانح طبيعي ايران، در سمينار آموزشي سوانح طبيعي در ساري، با اشاره به جمعيت مهندسان استان اظهار داشت: اين جمعيت مي‌توانند اثر بسيار مطلوبي در هدايت بخشي سوانح قبل، هنگام و بعد از وقوع و در زمان بازسازي داشته باشند.
وي اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته نظام‌مهندسي ساختمان مازندران به عنوان پايلوت براي تهيه و اجراي طرح‌هاي کاهش پيامدهاي سوانح طبيعي در نظر گرفته‌شده است و در ادامه اثر اين طرح‌ها به‌کل کشور تعميم داده خواهد شد.
تورج ناييج پور، رئيس نظام‌مهندسي ساختمان مازندران، نيز بيان داشت: قانون نظام‌مهندسي و کنترل ساختمان داراي چهار بعد دانشي فني، حفاظتي و نظارتي، نهادي و صنفي است و در بعد نهادي وظيفه ملي به ما حکم مي‌کند که در مواقع سوانح و بلاياي طبيعي بتوانيم کمک ويژه‌اي به کشور داشته باشيم.
وي با اشاره به ماده ۱۵ قانون نظام‌مهندسي و کنترل ساختمان اظهار داشت: حسب قانون از وظايفي که بر دوش سازمان نظام‌مهندسي ساختمان است کمک به مراجع مرتبط در هنگام وقوع حوادث و بلاياي طبيعي است.
اين مقام مسوول بابيان اينکه نظام‌مهندسي ساختمان مازندران از حيث نيروي انساني داراي ظرفيت بالايي است، اظهار داشت: اين سازمان داراي ۲۷ هزار عضو است که ۱۷ هزار نفر زير ۳۰ سال هستند که بايد از توانايي‌ها و قابليت‌هاي اين جمعيت جوان در هنگام وقوع بلاياي طبيعي بهره‌گيري شود.
ناييج پور با اشاره به وقوع بحران برف در منطقه غرب استان در زمستان سال گذشته بيان داشت: اگر قبل آمادگي لازم ايجاد مي‌شد و از لحاظ ماشين‌آلات و نيروي انساني تجهيز مي‌شديم امدادرساني مي‌توانست با سرعت و روند بهتري صورت گيرد.
وي اظهار داشت: سازمان نظام‌مهندسي ساختمان مازندران در راستاي وظايف نهادي خود اقدام به برگزاري فراخوان داوطلبي کرده که امسال همزمان با روز مهندس، جمعيت داوطلبي اين سازمان در پنج محور حوادث و بلاياي طبيعي، محيط زيست، حفظ فرهنگ شهر و بنا، حفظ ميراث فرهنگي و بيماري‌هاي خاص تشکيل خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن