تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819552898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنرعکاسي هم مي تواند مانند سينما راه خود را پيدا کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۳۵ب.ظ)
هنرعکاسي هم مي تواند مانند سينما راه خود را پيدا کند عکاسان ايراني هنرمنداني با ذوق اند که با کمي کار بيشتر و انتخاب راه درست، مانند آنچه در سينما روي داد راه تازه اي براي اين هنر باز کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، استاد فخر الدين فخر الديني، درحاشيه کارگاه پرتره عکاسي کلاسيک که به مدت دو روز در سالن مهر تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامي استان فارس برگزار مي شود، در جمع خبرنگاران، ضمن تشريح تفاوت هاي عکاسي آنالوگ و ديجيتال گفت: پايه هاي عکاسي روي آنالوگ بناشده است وعکاسي ريشه هاي استواري با آنالوگ دارد ولي نمي توان از تکنولوژي هاي جديد هم به سادگي گذشت.
اين هنرمند پيشکسوت پرتره نگار ضمن تشريح تفاوت هاي عکاسي آنالوگ و ديجيتال، معتقد است که عکاسي «پرتره» هنوز در ايران جا نيفتاده است.
وي افزود: نمي شود عکاسي امروزه را بدون فناوري ديجيتال تصور کرد، اين فناوري کارآيي خاص خود را دارد که يکي از اين ويژگي ها اطلاع رساني و خبررساني فوري است. اين سرعت عمل فوق العاده است.
فخرالديني با اشاره به اينکه، عکاسي ديجيتال اين حسن را دارد که در لحظه مي توان عکس نهايي را ديد. يعني اگر از منظره اي خوشتان نيامد بلافاصله آن را دوباره مي گيريد، افزود: اما حسي که عکاسي آنالوگ دارد خودم هيچ وقت آن را در ديجيتال نيافتم.
اين هنرمند عکاس ادامه داد: تجربه نشان داده تفاوت عکاسي آنالوگ و عکاسي ديجيتال در عمليات فيزيکي است که در تاريکخانه و پس از آن انجام مي گيرد؛ به اين دليل مي شود گفت عکاسي آنالوگ داراي روحي است که عکاسي ديجيتال از آن محروم است.
فخرالديني تاکيد کرد: عکاسي که مي خواهد خوب باشد بايد به طور حتم دوره عکاسي آنالوگ را بگذراند بعد وارد دنياي عکاسي ديجيتال شود. ديجيتال چيزي است که کسي هم که از عکاسي هيچ نمي داند نيم ساعته مي تواند آن را فرا گيرد. ممکن است بتواند عکس بگيرد ولي تجربه آن عکاس آنالوگ را ندارد.
باور کنيد نمي توانم خودم را عوض کنم به اين دليل که وقتي در حال ظهور فيلم سياه و سفيدم حس خاصي به آن دارم.
پيشکسوت هنر عکاسي کشور ضمن بيان اينکه، پرتره به باور من يکي از ويژگي هاي شخصيت گرايي در عکاسي است تصريح کرد: عکاس بايد شخصيت سوژه را پيدا کرده و آن را حس و جست و جو کند. اينها روش هايي است که بايد يک عکاس پرتره نگار با آن به سوژه راه يابد. راه پيدا کردن به سوژه هم ساده و هم مشکل است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن