تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804254729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيانات رهبر انقلاب در بازديد از نمايشگاه دستاوردهاى فناورى نانو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ بهمن ۱۳۹۳ (۰:۸ق.ظ)
بيانات رهبر انقلاب در بازديد از نمايشگاه دستاوردهاى فناورى نانو مى‌بينيم که منش مستقلّ ملّت ايران موجب ميشود که قدرت هاى زورگو با ما دشمنى کنند؛ اين دشمنى در خيلى از جاها دارد خودش را بُروز ميدهد. بايد خودمان را تقويت کنيم و خودمان را به اقتدار لازم برسانيم.
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم‌
امروز روز بسيار خوب و مطلوبى بود براى من به‌خاطر مشاهده‌ى کار برجسته‌اى که در زمينه‌ى فنّاورى نانو بحمدالله در کشور شکل گرفته و پيش ميرود. البتّه يکايک اين کارهايى که انجام گرفته و اشخاص محترمى که اين زحمات را کشيدند و اين کارها را کردند، درخور اين هستند که جداگانه ابراز تشکّر و سپاسگزارى و دعا براى پيشرفت براى آنها انجام بگيرد.

خوشبختانه مسئله‌ى فنّاورى نانو يک تجربه‌ى موفّقى است براى کشور ما؛ و نشان‌دهنده‌ى اين است که وقتى يک مجموعه‌ى علاقه‌مند و دلسوز و بامعرفت به کار متمرکز ميشوند بر روى يک نقطه‌ى خاصّى و کار را با برنامه پيش ميبرند، پيشرفتهاى محسوس و جهش‌وارى در آن کار به‌وجود مى‌آيد. پيشرفت کار فنّاورى نانو در واقع براى ما علاوه بر اينکه خودش ارزش دارد، از اين جهت هم که يک نمونه‌اى است که ما بتوانيم در همه‌ى کارهاى کشور از اين نمونه تبعيّت کنيم و آن را معيار قرار بدهيم، براى ما ارزش دارد. ما تقريباً ده‌سال پيش با مجموعه‌ى ستاد نانو يک ملاقاتى داشتيم؛ گزارشى به من دادند و موضوع نانو را براى ما تشريح کردند؛ مشغول شدند و پيشرفت کردند. امروز خوشبختانه مى‌بينيم ما در اين مقوله‌ى علمى و تحقيقى جهش به‌وجود آمده؛ يعنى کار به‌صورت جهشى پيش رفت.
خداى متعال را شکر ميگزاريم که يک‌چنين اتّفاقى افتاده؛ مهم اين است که شما ببينيد عوامل اين پيشرفت جهشى چه بوده است، اين عوامل را بايستى نگه داريد؛ وجود برنامه‌ى خوب، ثبات در مديريّت، اهتمام به فرهنگ‌سازى و گفتمان‌سازى. اين‌چيزى که اخيراً من ديدم که اين جوانهاى دانش‌آموز دنبال اين کار هستند و دارند اين مسئله را در حدّى که از توانايى‌هاى معمول دانش‌آموزهاى ما بالاتر است دنبال ميکنند يا براى بخشهاى مختلف کارهايى انجام گرفته، اين گفتمان‌سازى است؛ اين گفتمان‌سازى خيلى مهمّ است. يعنى در کشور اين فکر، اين گفتمان، اين انديشه به‌وجود بيايد که بايد مسئله‌ى نانو را دنبال کرد. خب، نانو خيلى مهم است؛ نميخواهيم بگوييم از همه‌ى مسائل کشور، از همه‌ى مسائل فنّى مهم‌تر و بالاتر است؛ نه، [ امّا] يکى از مسائل مهم پيشرفت علمى و فنّى کشور است؛ ما اين را الگو قرار بدهيم براى کارهاى گوناگونمان و همين عوامل پيشرفت را که به بعضى از آنها اشاره کردم، حفظ کنيم؛ يعنى برنامه را روزبه‌روز تکميل کنيم. موفّقيّتها ما را غرّه نکند؛ اين خيلى مهم است. خوشبختانه در اين ده سال پيشرفتتان خيلى خوب بوده؛ يعنى شما از رتبه‌ى پايينى در دنيا رسيده‌ايد به رتبه‌هاى بالا؛ به رتبه‌ى هفتم دنيا مثلاً رسيده‌ايد؛ خب، اين خيلى چيز مهمّى است وليکن اين ما را وادار نکند به اينکه قانع بشويم به وضعى که هست و همين وضعيّت موجود را بخواهيم حفظ کنيم؛ نه، پيش برويد و فکر پيشرفت روزافزون در اين رشته را رها نکنيد. استعدادهاى گوناگونى هم جذب خواهند شد؛ الان همين پسرها و دخترهاى جوانى که اينجا من ميبينم، خيلى استعدادهاى خوبى هستند؛ اگر اين موضوع براى اينها مطرح نميشد، اين باب براى تحقيقات اينها باز نميشد و اين استعداد بُروز نميکرد. ما خيلى از استعدادها را که در کشورمان وجود دارد نمى‌شناسيم؛ ميدان را باز کنيم براى اينکه اين استعدادها شناخته بشوند و بيايند. ما امروز خيلى احتياج داريم به کار؛ ما يک عقب‌ماندگى تاريخى و يک فقر تاريخى در زمينه‌هاى علمى و تحقيقى داريم. درست است که امروز شتابْ علمى ما در دنيا در درجه‌ى اوّل است و در واقع شتاب علمى از متوسّط خيلى خيلى بالاتر است لکن هنر اين شتاب حدّاکثر اين است که ما را از اين عقب‌ماندگى تاريخى و از اين فقر تاريخى يک مقدارى جلو بياورد. ما بايد اين‌قدر اين کار را ادامه بدهيم که برسيم به صفوف مقدّم؛ چرا ميگوييم صفوف مقدّم؟ چون هم امکانش را داريم، هم نيازش را داريم. اين‌همه استعداد خوب در کشور ما هست؛ يعنى متوسّط استعداد در کشور ما از متوسّط استعداد در دنيا بالاتر است؛ اين ثابت شده و جزو مسلّمات است. استعدادهاى فراوانى داريم که اين استعداد بايستى بُروز کند و نتيجه بخش‌[ شود]. ثانياً ما نياز داريم به اينکه پيشرفت کنيم؛ ما احتياج داريم. مى‌بينيم که منش مستقلّ سياسى و اجتماعى و فکرى ملّت ايران و جمهورى اسلامى موجب ميشود که قدرتمندان دنيا، صاحبان قدرتهاى زورگو با ما دشمنى کنند؛ اين دشمنى در خيلى از جاها دارد خودش را بُروز ميدهد. خب، وقتى که اين‌همه دشمنى با ما ميشود، بايد خودمان را تقويت کنيم و خودمان را به اقتدار لازم برسانيم.
خوشبختانه کارها تا حالا در همه‌ى زمينه‌ها خوب پيش رفته و من خواهش ميکنم نگذاريد که اين چيزهايى که عوامل پيشرفت در اينجا بوده به هم بخورد؛ اين مسئله‌ى ثبات مديريّت، تکميل برنامه، دورى از فضاهاى سياسى. يعنى از مهم‌ترين کارها اين است که اين انگيزه‌هاى سياسى‌اى که مشاهده ميکنيد بيرون هست، نگذاريد در اين مجموعه نفوذ کند؛ حيف است، خراب ميکند. و همين‌طور که تاکنون بحمدالله خوب بوده، همين‌طور خوب نگه داريد و نگذاريد[ خراب شود]. و آقاى دکتر ستّارى هم اينجا حضور دارند و ميتوانند کمک کنند براى پيشرفت اينجا. همين‌طور که حالا در اين نمودار نشان داده شد که بودجه نسبت به مشابهات آن در دنيا خيلى کم بوده، يک مقدارى بيشتر پرداخته بشود به اين قضيّه. و ان‌شاءالله خداى متعال هم کمک کند؛ ما هم دعا ميکنيم به شما؛ هم دعا ميکنيم که ان‌شاءالله خداوند کمک کند. اگر زنده بوديم، باز بعد از يک فاصله‌اى شماها را خواهيم ديد ان‌شاءالله با پيشرفتهاى بيشترى؛ و اگر ما هم نبوديم، ان‌شاءالله کشور پيشرفتهاى شما را خواهد ديد. و اين مسئله‌ى هدايت کار به سمت بازار و ثروت که در اين گزارشها من يک جا ملاحظه کردم، خيلى مهم است؛ يعنى کارى بشود که اين شرکتهاى دانش‌بنيان به‌معناى واقعى کلمه بتوانند از اين محصول استفاده کنند، از اين فکر استفاده کنند؛ اين موجب ميشود که کار علمى شما و تحقيقاتى شما در محيط زندگى مردم تأثير خود را نشان بدهد؛ اين تضمين پيشرفت کار شما است ان‌شاءالله. زنده باشيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن