تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820382885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران در چند قدمی رژیم صهیونیستی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ایران در چند قدمی رژیم صهیونیستی


به نوشته پایگاه اینترنتی رادیو بین المللی فرانسه، ایران از طریق حکومت بشار اسد در سوریه و جنبش حزب الله در لبنان، خود را به چند قدمی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین رسانده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی ناصر، مدیر نشریه الکترونیکی الحقول، که در زمینه مناقشه ها و بحران های خاورمیانه تخصص دارد، به رادیو بین المللی فرانسه گفت: نیروهای نظامی ایران که به عنوان مستشار در سوریه و لبنان فعالیت می کنند، در مرز با رژیم صهیونیستی مشغول مشورت اند  و از همان جایی که این نیروها قرار دارند، می توان یکی از شهرک های صهیونیست نشین را که در آن سوی مرزهای فلسطین اشغالی واقع شده است، با چشم غیرمسلح دید.

اتحاد میان سوریه و ایران، یکی از قدیمی ترین و ریشه‌ دارترین اتحادها در منطقه خاورمیانه است و قدمت آن، به اندازه عمر جمهوری اسلامی ایران است. همین تناسب درباره حزب الله هم صادق است و این اتحاد سه جانبه، اکنون با جنگ سوریه بیشتر خودنمایی می کند.

ایران همچنین در عرصه نظامی، فعالیت های دیگری نیز در سوریه صورت داده است. این کشور صدها مربی نظامی در سوریه مستقر کرد تا در یک دوره طولانی، هشتاد هزار تن از افسران و سربازان «ارتش دفاع ملی سوریه» را آموزش دهند. این ارتش که از شبه نظامیان مردمی سوریه تشکیل شده است، وظیفه دارد از نیروهای منظم سوریه حمایت کند.

دولت آمریکا ایران را متهم کرده است که با نقض تحریم های تسلیحاتی از طریق عراق نیز تسلیحات و مهمات برای رژیم بشار اسد به سوریه ارسال می کند. با وجود بازرسی های ناگهانی صورت گرفته از چندین هواپیمای ایرانی که به دمشق پرواز می کردند،  هرگز چیزی پیدا نشده است.

علی ناصر می گوید: رویکرد ایران، نشان دهنده یک راهبرد دفاع تلفیقی مبتنی بر همبستگی میان اعضای «محور مقاومت»، یعنی ایران، سوریه و حزب الله لبنان است و می توان گفت تا اندازه ای شبیه همان اصل مندرج در بند پنجم اساسنامه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.


شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن