تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819495002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قمي‌ها اولين کساني بودند که براي اهل‌بيت(ع) خمس فرستادند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ بهمن ۱۳۹۳ (۹:۴۰ق.ظ)
قمي‌ها اولين کساني بودند که براي اهل‌بيت(ع) خمس فرستادند استاد حوزه علميه قم گفت :قمي‌ها اولين کساني بودند که براي اهل‌بيت(ع) خمس فرستادند و اولين کساني بودند که زمين‌هايشان را براي اهل‌بيت(ع) وقف کردند و اميدواريم کساني که به اين شهر مهاجرت مي‌کنند فضاي عطرآگين اين شهر را خراب نکنند و فضاي روحاني آن را از بين نبرند.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم، حجت الاسلام و المسلمين نظري منفرد شب گذشته در مراسم عزاداري وفات حضرت معصومه(س) ضمن تسليت سالروز وفات بي بي دو عالم اظهار کرد: در زيارت‌نامه حضرت به شأن و جايگاه ايشان اشاره شده است ، شان آن حضرت به حدي است که ما نمي‌توانيم به طور کامل آن را درک کنيم و تنها مقداري راجع به آن مطالبي بيان مي‌کنيم.
8 هزار امامزاده در ايران
وي با بيان اينکه بر اساس بررسي‌هايي که صورت گرفته است در ايران حدود 8 هزار امامزاده داريم گفت: در قم و حوالي آن قريب به 500 امامزاده مدفون هستند.
استاد حوزه علميه قم با اشاره به تاريخ تأسيس قم بيان کرد: بنيان‌گذاران شهر قم شيعه بودند و قم را به عنوان يک شهر شيعي در سال 83 همزمان با سال ولادت امام صادق(ع)تأسيس کردند.
وي تصريح کرد: شهر قم به سرعت رشد کرد به طوري که در اواخر قرن دوم هجري يعني در عصر امام رضا(ع) صاحب مدرسه بود.
حجت الاسلام و المسلمين نظري منفرد با بيان اينکه رشد علمي قم موجب شد که مورد توجه ائمه(ع) قرار گيرد گفت: رواياتي از ائمه(ع) در مورد قم بيان شده است که روايات بسيار مهمي هستند .
وي با اشاره به رواياتي که امام صادق(ع) و امام رضا(ع) در مورد جايگاه قم بيان کرده‌اند افزود: شهر قم امروز به جايگاهي رسيده است که هر جا حرفي از حوزه دين زده مي‌شود حوزه مقدسه قم در آنجا مطرح است.
استاد حوزه علميه قم ابراز داشت: وهابي‌ها و تکفيري‌ها سعي مي‌کنند که مردم را فريب دهند ولي در واقع چيزي براي بيان ندارند گفت: بحر مواج علوم اهل‌بيت(ع) را قمي‌ها رواج دادند در غير اين صورت آثار دين و نبوت از بين مي‌رفت.
وي عنوان کرد: وقتي قم به عنوان يک شهر شيعي تأسيس شد شيعيان و علاقه‌مندان به اهل‌بيت(ع) به اين شهر آمدند و امامزادگان بسياري نيز به اين شهر هجرت کردند.
حجت الاسلام و المسلمين نظري منفرد با بيان اينکه قم شهري است که از ابتدا شهر اهل‌بيت(ع) و خاندان پيامبر(ص) بوده است گفت: قمي‌ها اولين کساني بودند که براي اهل‌بيت(ع) خمس فرستادند و اولين کساني بودند که زمين‌هايشان را براي اهل‌بيت(ع) وقف کردند و اميدواريم کساني که به اين شهر مهاجرت مي‌کنند فضاي عطرآگين اين شهر را خراب نکنند و فضاي روحاني آن را از بين نبرند.
استاد حوزه علميه قم با بيان اينکه شهر قم مرکز علم و معرفت است و روي همين جهت حضرت معصومه(ع) اظهار تمايل کردند که به اين شهر بيايند گفت: در زيارت کردن بايد مقام اين حضرت را بيشتر بشناسيم و با توجه به مقامشان زيارت کنيم.
وي با اشاره به اينکه برخي از امامزادگان جداي از نسب، رواياتي در شأنشان صادر شده است ادامه داد: امامزادگاني که رواياتي از آن‌ها صادر شده است بسيار کم هستند و امامزادگاني مانند حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت زينب(س) داراي مقام و رتبه خاصي هستند که رواياتي از آن‌ها از امامان معصوم(ع) نقل شده است.
حجت الاسلام و المسلمين نظري منفرد با بيان اينکه حضرت معصومه(س) از امامزاده‌هايي است که رواياتي در مورد او صادر شده است گفت: کراماتي که در طول تاريخ از حضرت معصومه(س) به منصه ظهور رسيده است، گواهي براي عظمت بي بي است که نشان از تجلي حضرت زهرا(س) در دخترشان دارد.
وي با بيان اينکه شخصيت‌هاي بزرگي به حضرت عنايت داشتند و براي زيارت حضرت به قم مي‌آمدند اظهار کرد: بزرگاني مانند ملاصدرا از حضرت طلب علم مي‌کردند و با توسل به ايشان به جواب سؤالاتشان مي‌رسيدند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن