محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1831482276
نگاهی متفاوت به حادثه شارلی ابدو اسلام بانلیو و گنگ های حومه نشین فرانسه
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهی متفاوت به حادثه شارلی ابدو
اسلام بانلیو و گنگ های حومه نشین فرانسه
جستجو کردن ریشه های عملیات تروریستی پاریس در متون و تاریخ اسلامی نه تنها ما را از ریشه های اجتماعی پدیده تروریسم در اروپا دور میکند که خواه ناخواه قدمی است در جهت بهره برداری های جریانهای سیاسی و ایدئولوژیک خاص از این اتفاق.
اسلامی که به اسم آن در پاریس عملیات تروریستی صورت گرفت، نه اسلام سنی است و نه شیعه و نه وهابی و نه برآمده از تفاسیر بنیادگرایانه شناخته شده از اسلام بلکه اسلام «banlieue» (حومه های فقیرنشین شهری) فرانسه است که محصولی است از بحران هویت جوانهای مغربی تبار فرانسه و خشم و عقده های انباشته شده حاشیه نشینی و الگوهای رفتاری و ساختار تشکیلاتی گنگ (gang) های خیابانی آمریکایی. جوان «مسلمان» حومه نشین شهرهای فرانسه، نه فرانسوی است و نه عرب، زبان فرانسه را با لهجه غلیظ عربی صحبت میکند اما غالباً قادر نیست حتی یک جمله به زبان عربی صحبت کند، شیوه بیانش موسیقی «رپ» خیابانی اعتراضی و خشمیگن به سبک سیاه پوستان گتوهای آمریکاست، محل تجمع با همکیشانش نه مسجد است و نه نماز جمعه و نه مجالس دعا، بلکه گوشه و کنار خیابانهاست در دایره های موتور سواران با بطری مشروب یا نخ حشیشی در دست که به نوبت در بینشان میچرخد. نظم گروهی، سلسله مراتب قدرت درون سازمانی، پوشش یونیفرم، فعالیت های غیرقانونی (مثل خرید و فروش مواد مخدر)، حمل سلاحهای سرد و گرم، حس همبستگی با سایر اعضای گروه (مثل «برادر» خواندن یکدیگر) و سایر آیین ها و خرده فرهنگ های خیابانی، آنها را به مراتب بیشتر شبیه به گنگ های خیابانی آمریکایی میکند تا به اقلیت های مذهبی. به نظرم جستوجو کردن ریشه های عملیات تروریستی پاریس در متون و تاریخ اسلامی نه تنها ما را از ریشه های اجتماعی پدیده تروریسم در اروپا دور میکند که خواه ناخواه قدمی است در جهت بهره برداری های جریانهای سیاسی و ایدئولوژیک خاص از این اتفاق: امنیتی کردن فضای مساجد اروپا برای سایر شهروندان مسلمان، تحت فشار قرار دادن رهبران مذهبی برای حمایت از روایت رسمی دولتها از پدیده تروریسم، هراساندن افکار عمومی از «خطر» اسلامیزه شدن سیتسم سیاسی و ارزشهای دموکراتیک غرب، رادیکالیزه کردن شعارهای مربوط به مهاجرت و وضعیت مهاجران مسلمان در این کشورها، وصل کردن این گروه ها به جنبش های مقاومت مشروع در خاورمیانه و فلسطین و … . تحلیلگران مستقل وظیفه دارند تا با ارائه تحلیل های آلترناتیو و عمیقتر از رویدادهای مهم جهان و با به چالش کشیدن روایت های رسمی و تقلیلگرایانه رسانه های جمعی نگذارند که هر اتفاق ناگوار و تکاندهنده ای که در جهان رخ میدهد ابزار دست جریانهای سیاسی-رسانه ای پر قدرت و با نفوذ شود و بوسیله آن افکار عمومی را به هر سمتی که میخواهند بکشانند. در همین راستا میخواهم کمی فضای «زیر پوستی» شهر پاریس در سالهای 80 و 90 میلادی که در آنجا زندگی میکردم – همان سالهایی که تروریستهای امروز هم نوجوان بودند – را ترسیم کنم تا شاید بستر اجتماعی متولد شدن پدیده ای که میتوان آن را «اسلام بانلیو» (اسلام حومه شهری) خواند کمی ملموس تر شود و از زوایه متفاوتی مورد بررسی قرار گیرد. نمیخواهم وارد تحلیل های تاریخی یا سیاسی کلی بشوم و یا نظریه های متداول جامعه شناسی در مورد مسئله مهاجرت و سیاست های غلط «integration» دولت فرانسه در قبال مهاجران عرب تبار را تکرار کنم. بلکه میخواهم آنچه را که شخصاً مشاهده کردم بیان کنم: شهر پاریس، مانند کلان شهرهای دیگر از لایه های متعددی تشکیل شده که سطحی ترین آن همان نمای تاریخی و فرهنگی و توریستی شهر است که اکثر مردم پاریس را به همان میشناسند. اما در لایه های زیرین آن دینامیسم اجتماعی بسیار خشن و متشنجی وجود دارد که شاید در کمتر شهری از جوامع «پیشرفته» بتوان نظیر آن را مشاهده کرد. در آن سالها شهر پاریس بین چند «گنگ» حومه نشین تقسیم شده بود؛ یکی گروه «skin-head» ها بود که از جوانهای سفیدپوست نژادپرست تشکیل شده بود که موهای سرشان را از ته میتراشیدند و علامت های خاص خودشان را روی بازوها و شانه هایشان خالکوبی میکردند و فعالیت اصلیشان «شکار» عرب ها و آفریقایی ها در کوچه و پس کوچه ها و ضرب و شتم وحشیانه آنها بود. این گروه رعب و وحشت زیادی در میان جوانهای خارجی ایجاد کرده بود و شایعات زیادی در مورد انواع شکنجه هایی که بر قربانیانشان اعمال میکنند دهان به دهان میگشت. گروه دیگری بود به اسم «Starters» که کاپشن های مارک «استارتر» میپوشیدند و چاقو و پنجه بوکس و اسپری فلفل و بعضاْ سلاحهای گرم نیز حمل میکردند و کارشان زورگیری٬ لخت کردن و دزدیدن لباسها و کفشهای مردم در خیابان بود. البته این گروه هم زورش بیشتر از هر کسی به عربها و آفریقایی ها میرسد چرا که میدانستند آنها در هیچ شرایطی به پلیس مراجعه نخواهند کرد واگر هم بکنند شکایتشان به جایی نخواهند رسید. گروه دیگری بود به اسم «Zoulous» که از جوانهای سیاه پوست آفریقایی تشکیل شده بود که برای دفاع از خود در برابر گنگ های نژادپرست موجود – والبته خشونت سیستماتیک پلیس فرانسه و به ویژه نیروهای خشن CRS – گرد هم آمده بودند. اعضای این گروه گردن بند های درشتی با طرح قاره آفریقا به گردن میانداختند و در خودشان تعصب عجیبی نسبت به هویت آفریقایی و سیاه پوست بودنشان ایجاد کرده بودند و غیرخودی را در میانشان راه نمیدادند. بسیاری از جوانان عرب سعی میکردند که با اعضای این گروه ارتباط دوستی برقرار کنند تا شاید از حمایت آنها بهرهمند شوند. اما نه آفریقایی ها عرب ها را «آفریقایی» میدانستند و نه خود عربها مغربی هویت «آفریقای شمالی» خودشان را برسمیت میشناختند و میتوانستند با سایر آفریقایی ها ارتباط برقرار کنند. خطر دیگری که خارجی ها و به ویژه عرب ها را تهدید میکرد – که شاید از سایر خطرها هم بزرگتر بود – خشونت خود پلیس فرانسه و بویژه نیروی ویژه CRS علیه آنها بود. اصطلاحی در میان ماموران پلیس فرانسه رایج بود که به آن «تنبیه بدون bavure» (به معنی خشونت کنترل شده پلیس) میگفتند. یعنی ماموران پلیس بتوانند سوژه دستگیر شده را طوری مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار بدهند که بیشترین آسیب را ببیند اما هیچ آثاری از آن بر بدنش نماند تا نتواند از طریق قانون جرم ماموران را ثابت کند. فشار دادن گلو تا مرز خفگی، دستبند زدن به دستها در حالتهای دردناک به مدتهای طولانی، پیچاندن انگشتها تا مرز شکستگی، زدن سیلی های ریز و متعدد بر سر و صورت، تهدید با اسلحه و تحقیرها و فحاشی های لفظی از روشهایی بود که ماموران پلیس فرانسه بعضاً با خنده و شوخی و برای مسابقه دادن با یکدیگر علیه جوانهای عرب بکار میبردند. در چند مورد این شیوه عمل باعث مرگ قربانیان شده بود که اعتراضات خشونت آمیز متعددی را در سطح شهر در پی داشت. جوانهای عربی را میشناختم که در هنگام بازداشت شدن توسط پلیس سعی میکردند طوری مقاومت کنند که آثار ضرب و شتم و شکستگی بر بدنشان ایجاد شود تا ماموران پلیس نتوانند از این شیوه علیه آنها استفاده کنند. در آن سالها جوانهای «Melon» به معنی «خربزه» – اصطلاحی که فرانسوی ها در زندگی روزمره و حتی در برنامه های تلویزیونی شان عرب ها را بدان خطاب میکردند – در موقعیت ضعف شدیدی در جامعه فرانسه زندگی میکردند. از یک طرف تحت سرکوب مدام سیتسم سیاسی / اجتماعی / اقتصادی/ امنیتی/ رسانه ای فرانسه بودند که تمام همتش را برای تحقیر کردن و در حاشیه نگه داشتن آنها بکار میبرد و مجال هیچ گونه رشد و ترقی به آنها نمیداد واز طرف دیگر فضای زندگی روزمره آنها به شدت خشن و تهدیدآمیز و دشوار بود. شاید درچنین بستری بود که «اسلام بانلیو» به عنوان یک سیستم هویتی/ گنگستری رفته رفته شکل گرفت تا امروز که تبدیل به شاخه ای از «تروریسم» در دل جامعه فرانسه شده است. امروز که به گذشته نگاه میکنم٬ شاید اولین باری که بروز اسلام بانلیو را به چشم خودم دیدم در برخورد غیرمنتظره یکی از همکلاسیان عربم به اسم عبدل با خواهرش ثریا بود. عبدل نوجوانی تونسی تبار بود که در فرانسه بدنیا آمده بود و علاقه زیادی داشت که در آن جامعه احساس تعلق کند. او مثلاً طرفدارن دو آتشه تیم ملی فوتبال فرانسه شده بود و آنقدر در تشویق آن افراط میکرد که بعد از هر مسابقه تا روزها صدایش گرفته بود و نمیتوانست صحبت کند. او علاقه زیادی هم به پارتی های شبانه پاریس داشت و در هر آخر هفته بهترین لباسهایش را میپوشید و همراه گروهی از دوستانش به وسط شهر میرفت تا شاید در میان فرانسوی ها جایی پیدا کند. او حتی گهگاهی خودش را «اسپانیایی» یا «آرژانتینی» معرفی میکرد تا از پیش قضاوتی هایی که در مورد عربها وجود داشت در امان باشد. اما هر بار ناکام و سرخورده به خانه برمیگشت. پدرعبدل مانند بسیاری از عربهای آن زمان یک مغازه بقالی در نزیکی مدرسه داشت که در آن با لباسهای عربی کار میکرد. عبدل از لباسهای عربی پدرش خجالت میکشید و همیشه مسیر رفت و آمدش را طوری انتخاب میکرد که از جلوی مغازه پدرش رد نشود و کسی آنها را با هم نبیند. عبدل سعی میکرد که فرانسوی را با لهجه پاریسی صحبت کند و هیچ نشانه ای از عرب بودنش به جا نگذارد. اما در نگاه جامعه فرانسه و پلیس فرانسه و گنگ های خیابانی فرانسه او چیزی جز یک «خربزه» نبود. یک شب عبدل همراه با خواهرش ثریا و عده ای از دوستانشان به وسط شهر رفتند تا دریک جشن بزرگی که در یکی از کلاب های شبانه پاریس برگزار میشد شرکت کنند. دربانهای دم در کلاب گروهشان را از هم جدا کردند و فرانسوی ها را به همراه ثریا به داخل کلاب راه دادند و عبدل و دوستان عربش را پشت در نگه داشتند. عبدل اعتراض کرده بود که چرا خواهرم را راه میدهید و به من اجازه ورود نمیدهید؟! یکی از دربانها با پوزخند به او در جواب داده بود که خواهرت یک «beurette» (اصطلاحی که مردهای فرانسوی برای دخترهای «سکسی» عرب بکار میبردند) است و تو یک «خربزه» هستی! و ما در اینجا خربزه نمیخواهیم! عبدل با او دست به یقه شده بود و عده ای از دربانها او را کتک زده بودند. او زخم خورده و غمگین به خانه برگشته بود و تا نزدیکی های صبح که یک مرد فرانسوی خواهرش ثریا را در حالت مستی به خانه رسانده بود نشسته بود. روز بعد عبدل را دیدم که در گوشه ای از حیاط مدرسه تنها نشسته و به هوا خیره شده و لبهایش را به حالت عصبی میجود و گویا در فکر عمیقی فرو رفته است. میشد حدس زد که او دیگر به بن بست خورده و باید راه چاره ای برای بقای خودش در آن جامعه پیدا کند. زنگ آخر به صدا در آمد و همه دانش آموزان از کلاس ها خارج شدند و عبدل ناگهان از جایش بلند شد و با شتاب و عصبانیت به سمت ثریا رفت. با یک دست موهای خواهرش را محکم گرفت و با دست دیگر بشت سر هم به صورت او مشت و سیلی میزد و بر سرش فریاد میزد که «مگر تو یک دختر مسلمان نیستی؟! به چه حقی مشروب خوردی؟! به چه حقی رقصیدی؟! آن مرد فرانسوی کی بود که تو را دم صبح به خانه رساند؟!…». لهجه عبدل عربی شده بود و لا به لای جملاتش فحش های عربی به خواهرش میداد. لحظه ای که او را از ثریا جدا کردند و از آن پس، او دیگر عبدلی که همه میشناختند نبود بلکه در چشم بهم زدنی بدون اینکه در عمرش یک رکعت نماز یا یک سوره قرآن خوانده باشد٬ بدون اینکه بداند که فلسطین در کجای نقشه جهان قرار دارد و بدون اینکه هرگز تعصبی نسبت به دین و مقدسات اسلام داشته باشد٬ تبدیل به یک «مسلمان افراطی» یا یک «مسلمان بانلیو» شده بود. او با همان انگیزه و تحث همان شرایطی مسلمان شده بود که یک نفر عضو یک گنگ خیابانی میشود. سالهاست که از عبدل خبری ندارم اما دو برادری که به عنوان تروریست های شارلی ابدو معرفی شدند همسن و سال عبدل هستند و قطعاً در همان فضا و شرایط بزرگ شدند و شک ندارم که در مسیر مشابهی «مسلمان» شدند. سوالم این است که اگر گروههایی مانند داعش و القاعده (یا به روایتی سرویس ها امنیتی غربی و اسرائیلی) از میان این «مسلمانهای بانلیو» اروپایی یارکشی میکنند٬ در کجا باید به دنبال ریشه های این معضل بگردیم؟ در متون و تاریخ و فرهنگ اسلامی؟ یا در بحرانهای اجتماعی اروپا؟ چه شباهت هایی بین گنگ های گتوهای آمریکایی و تروریستهای مسلمان اروپایی وجود دارد؟ چرا داعش میتواند از دل اروپا هزاران عضو بگیرد اما در عضوگیری از کشورهای مسلمان عاجز است؟ مفهوم «آزادی بیان» در این میان چه موضوعیتی دارد؟ منبع: «علوم اجتماعی اسلامی» انتهای متن/
93/11/11 - 00:10
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]
صفحات پیشنهادی
دستکاری واقعیت حمله به شارلی ابدو / نگاهی به ابعاد نژادپرستی، اسلام هراسی و بحران سرمایهداری در اروپا
گزارش دستکاری واقعیت حمله به شارلی ابدو نگاهی به ابعاد نژادپرستی اسلام هراسی و بحران سرمایهداری در اروپا خبرگزاری رویترز که یکی از شاخه های جریان اصلی رسانه ای غرب به شمار می آید در گزارشی نوشت حادثه شارلی ابدو تجلی روح فاشیستی سابق و ثابت در وطن پرستی متعصبانه امروزبیانیه انجمن روزنامهنگاران مسلمان درباره حمله به نشریه هتاک شارلی ابدو حادثه تروریستی پاریس تداوم پروژه تروری
بیانیه انجمن روزنامهنگاران مسلمان درباره حمله به نشریه هتاک شارلی ابدوحادثه تروریستی پاریس تداوم پروژه تروریسم اعتقادی و مقوله اسلام هراسی استانجمن روزنامه نگاران مسلمان با انتشار بیانیهای به پشت صحنه حادثه تروریستی حمله به نشریه هتاک شارلی ابدو در فرانسه پرداخت که در بخشی از اواکنش بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) به اقدام نشریه «شارلیابدون» مقصر اصلی توهین به پیامبر اسلا
واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق ع به اقدام نشریه شارلیابدونمقصر اصلی توهین به پیامبر اسلام و ترور در فرانسه شیطان بزرگ است همصدایی تاسفبار نشریات داخلی با اهانت کنندگانبسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق ع ضمن محکوم کردن اهانت به پیامبر گرامی اسلام اعلام کرد همه این دسنگاهی به اهداف حمله سایبری به آمریکا همزمان با حادثه شارلی ابدو
بنیاد فرهنگ استراتژیک تشریح کرد نگاهی به اهداف حمله سایبری به آمریکا همزمان با حادثه شارلی ابدو در 12 ژانویه حسابهای توییتر و یوتیوب فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا برای چند ساعت به حالت تعلیق در آمد که طبق اعلام رسانههای آمریکایی این حمله سایبری توسط داعش انجام شده است به گزپشت صحنه حادثه تروریستی حمله به نشریه شارلی ابدو در فرانسه -
در بیانیه انجمن روزنامهنگاران مسلمان مطرح شد پشت صحنه حادثه تروریستی حمله به نشریه شارلی ابدو در فرانسه شناسهٔ خبر 2465101 چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵ ۰۴ فرهنگ > رسانه انجمن روزنامه نگاران مسلمان درباره پشت صحنه حادثه تروریستی حمله به نشریه هتاک شارلی ابدو در فرانسه بیانیهایکارگردان زن فرانسوی پس از حادثه شارلی ابدو به اسلام گروید
کارگردان زن فرانسوی پس از حادثه شارلی ابدو به اسلام گروید ایزابل ماتیک کارگردان زن فرانسوی پی از حادثه اخیر شارلی ابدو در پاریس اعلام کرد مسلمان شده است به گزارش سرويس بينالملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فلسطین الان ایزابل ماتیک کارگردان زن فرانسوی پیدر اولین بازتاب حادثه «شارلی ابدو» مرکز فرهنگی فرانسه در نیجر به آتش کشیده شد
در اولین بازتاب حادثه شارلی ابدومرکز فرهنگی فرانسه در نیجر به آتش کشیده شدشاید بتوان گفت اولین بازتاب حادثه تروریستی شارلی ابدو و به تبع آن اهانت این نشریه به پیامبر اسلام ص آتش زدن مرکز فرهنگی فرانسه در دومین شهر بزرگ کشور نیجر باشد به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس دامام جمعه دورود: حادثه از پیش طراحی شده شارلی ابدو به دنبال اسلامهراسی در جهان است
امام جمعه دورود حادثه از پیش طراحی شده شارلی ابدو به دنبال اسلامهراسی در جهان استامام جمعه دورود گفت حادثه از پیش طراحی شده شارلی ابدو به دنبال ایجاد اسلامهراسی در جهان است به گزارش خبرگزاری فارس از دورود حجتالاسلام رضا حقیان ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه شهرستاواکنش لوکبسون به حوادث پاریس جهان حملهکنندگان به شارلی ابدو را نماینده اسلام نمیداند/در فرانسه با مسلمانان
واکنش لوکبسون به حوادث پاریسجهان حملهکنندگان به شارلی ابدو را نماینده اسلام نمیداند در فرانسه با مسلمانان با بیعدالتی رفتار میشودلوک بسون فیلمساز فرانسوی در جریان حمله داعش به مجله فرانسوی شارلی ابدو گفت همه عاملان این حمله را به هیچ عنوان نماینده مسلمانان نمیدانند بهدر ادامه اعتراضات به تصاویر موهن «شارلیابدو» تظاهراتکنندگان در پاکستان پرچم فرانسه را به آتش کشیدن
در ادامه اعتراضات به تصاویر موهن شارلیابدوتظاهراتکنندگان در پاکستان پرچم فرانسه را به آتش کشیدندتظاهراتکنندگان در شهرهای مختلف پاکستان در ادمه اعتراضات به اقدامات توهینآمیز مسئولان نشریه شارلیابدو پرچم کشور فرانسه را به آتش کشیدند به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری فارسریحانی در گفتوگو با فارس: مسئولان در پاسخ به «شارلیابدو» سفیر فرانسه را اخراج کنند/دعوت از مردم و
ریحانی در گفتوگو با فارس مسئولان در پاسخ به شارلیابدو سفیر فرانسه را اخراج کنند دعوت از مردم و دانشجویان برای حضور در تجمع امروزمعاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی گفت مسئولان در پاسخ به اقدام نشریه شارلیابدو باید سفیر فرانسه را از کشور اخراج کرده و یا از فرانسه بخواهندمشاور معاون نیروی انسانی فرمانده کل سپاه: اقدام هتاکانه نشریه «شارلی ابدو» نسبت به پیامبر اکرم(ص) سبب رسوایی ف
مشاور معاون نیروی انسانی فرمانده کل سپاه اقدام هتاکانه نشریه شارلی ابدو نسبت به پیامبر اکرم ص سبب رسوایی فرانسه شدمشاور معاون نیروی انسانی فرمانده کل سپاه گفت اقدام هتاکانه نشریه شارلی ابدو نسبت به ساحت مقدس رسول اکرم ص سبب رسوایی فرانسه شد به گزارش خبرگزاری فارس از سرابکاریکاتور ضداسلامی شارلی ابدو از سایت جهانی متروپلیس حذف شد
کاریکاتور ضداسلامی شارلی ابدو از سایت جهانی متروپلیس حذف شد هفته گذشته کاریکاتور موهن پیامبر اکرم ص با عنوان من شارلی ابدو هستم در سایت جهانی متروپلیس مورد بازنشر قرار گرفت آفتاب به دنبال گلایه شدید شهردار مشهد از سایت جهانی متروپلیس این سایت در کمتر از یک روز محتوی بازنشرنقش اسرائیل در حادثه شارلی ابدو
نقش اسرائیل در حادثه شارلی ابدویک نشریه اقتصادی آمریکایی-آلمانی انگشت اتهام حمله به نشریه شارلی ابدو را به سمت اسرائیل و موساد گرفت طرح محمدعلی خلجی1393 10 27 - 17 06 دریافت کل گزارش تصویریدفاع سردبیر شارلی ابدو از اهانت به پیامبر اسلام(ص) تحت لوای «آزادی عقیده»
دفاع سردبیر شارلی ابدو از اهانت به پیامبر اسلام ص تحت لوای آزادی عقیدهسردبیر نشریه فرانسوی هتاک شارلی ابدو در ادعایی بیاساس و نابجا انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام ص را دفاع از آزادی عقیده قلمداد کرد به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری فارس سردبیر نشریه فرانسویمالک «شارلی ابدو»: سردبیر با مسخره کردن اسلام، کارکنان مرا به کشتن داد
مالک شارلی ابدو سردبیر با مسخره کردن اسلام کارکنان مرا به کشتن دادیکی از سرمایهگذاران اصلی هفتهنامه شارلی ابدو تقصیر اصلی در پرونده حمله به این نشریه را متوجه سردبیری میداند که مقدسات مسلمانان را مسخره میکرده است به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری فارس به نقل از روزناماقدام نشریه شارلی ابدو خبر از توطئه جدید غرب علیه دین اسلام می دهد
اقدام نشریه شارلی ابدو خبر از توطئه جدید غرب علیه دین اسلام می دهد خبرگزاری پانا اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی در محکومیت اهانت به پیامبر رحمت حضرت محمد صلی الله علیه و آله بیانیه ای صادر کرد ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲ بهمن ساعت 10 50 به گزارش خبرگزاری پانا متن بیانیه اداره-
گوناگون
پربازدیدترینها