تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805272070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به اهداف حمله سایبری به آمریکا همزمان با حادثه شارلی ابدو


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بنیاد فرهنگ استراتژیک تشریح کرد:
نگاهی به اهداف حمله سایبری به آمریکا همزمان با حادثه "شارلی ابدو"
در 12 ژانویه ، حساب‌های توییتر و یوتیوب فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا برای چند ساعت به حالت تعلیق در آمد که طبق اعلام رسانه‌های آمریکایی این حمله سایبری توسط داعش انجام شده است.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بنیاد فرهنگ استراتژیک، فرماندهی مرکزی ایالات متحده یک تئاتر از یک سناریوی بزرگ است - فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده با حوزه مسئولیتی در کشورهای غرب آسیا، آفریقای شمالی و آسیای مرکزی فعالیت دارد .  در حال حاضر ، نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا مواضع داعش در سوریه و عراق را مورد هدف قرار می‌دهند .


از یک طرف، این ماجرا قطعا یک جنگ سایبری‌ توسط ایالات متحده برای تبدیل شدن به یک فاکتور مهم از وضعیت بین‌المللی فعلی است . از سوی دیگر ، این سناریو دارای ویژگی‌های خاصی است که در میان دیگر رویدادهای مشابه از اهمیت خاصی برخوردار است . 


واقعیت امر این است که هک کردن حساب‌های سازمان‌های دولتی ایالات متحده ، به ویژه وزارت دفاع ، که میلیاردها دلار برای بخش سایبری پیشرفته آنها اختصاص داده‌اند، کار آسانی نیست، آن هم توسط گروهک تروریستی به نام داعش!! . 


واقعیت این است که یک ساختار دولتی ایالات متحده ، تحت یک حمله موفقیت آمیز سایبری قرار گرفته است . در یک بیانیه‌ نظامی از سوی مقامات آمریکایی آمده است : "در پی حملات داعش ، شبکه‌های عملیات نظامی فرماندهی مرکزی به خطر نیافتاده است و هیچ تاثیر عملیاتی بر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا نداشته است . فرماندهی مرکزی حساب‌های توییتر و یوتیوب خود را در اولین فرصت ممکن به کار خواهند انداخت . این مورد یک حمله سایبری خرابکارنه تلقی می‌گردد . واقعیت این است که داعش این حمله را انجام داده است و همین امر افزایش قابلیت جنگ سایبری این سازمان تروریستی را نشان می‌دهد" . 


این حمله سایبری دقیقا در زمانی که باراک اوباما در مورد دفاع سایبری ایالات متحده و اقدامات تروریستی در فرانسه سخنرانی می‌کرد ، اتفاق افتاده است . در واقع این واکنش یک نوع پاسخ به واکنش غرب به حمله شارلی ابدو بود! .


هنوز از خسارات احتمالی این حمله سایبری گزارشی مخابره نشده است. "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید در این رابطه می‌گوید: آمریکا به جد به دنبال حقیقت ماجرای هک فرماندهی مرکزی است.


 سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون نیز در این باره چنین می‌گوید: «این حادثه از یک شوخی یا خرابکاری سایبری کمی مهم‌تر است. این حمله به هیچ وجه عملیات ما را در هر شکل یا فرمی به مخاطره نخواهد انداخت». 


واقعیت این است، کلمه عبور نظامی و راهکارهای امنیتی برای چنین وب سایت‌های عمومی کافی هستند . به گفته رسانه‌های غربی ، تنها یک دلیل منطقی برای احتیاط وجود دارد و آن اینکه ، داعش مدت کوتاهی بعد از هک کردن فرماندهی مرکزی آمریکا اطلاعات خود را در شبکه مجازی ارسال کرده است. هکرها صفحه توییتر فرماندهی مرکزی را «Cyber Caliphate» نامیدند و در خط زیرین آن جمله " داعش تو را دوست دارم" نیز ارسال شد  . 


پیام مهمتر به حملات هوایی در حال انجام علیه داعش مربوط می‌شود . مقامات فرماندهی مرکزی می‎گویند، اطلاعات ارسال شده از سرورهای این فرماندهی گرفته نشده است . 


کارشناسان می‌گویند که پست‌های ارسال شده دسترسی به اطلاعات بسیار طبقه‎بندی شده را نشان نمی‎دهند ، بلکه همگی از اطلاعات باز موجود در فضای مجازی گرفته شده‎اند . امروز اطلاعات طبقه‎بندی شده و مهم، متفاوت است.  


این فرماندهی به مقامات وزارت دفاع و مجریان قانون در مورد انتشار اطلاعات شناسایی شخصی ، اطلاع‌رسانی خواهند کرد. آنچه مهم تلقی می‎گردد این است که تعدادی نقشه و نمودارها نیز توسط هکرها ارسال شده اند. نقشه‌ها مربوط به دفاع دریایی در سواحل چین می‌باشند . نقشه‌هایی از کره شمالی و مراکز جمعیت آن ، تاسیسات هسته‌ای و سایت‌های موشکی، و همچنین جابجایی نیروهای آمریکایی در منطقه نیز دیده می‌شود.


این نقشه‌ها می‌تواند به عنوان آماده‌سازی آمریکا برای یک جنگ بزرگ با چین در نظر گرفته شوند. حداقل این که ایالات متحده چنین سناریویی را نادیده نمی‌گیرد. قطعا ارتش آمریکا در جنگ اطلاعاتی با چین بدون حفاظت کافی برای ذخیره سازی اطلاعات دقیق در برنامه‎های خود برای مبادرت به جنگ احتمالی علیه چین ، اقدامی نخواهد کرد.


بحث پیرامون وقوع جنگ بین ایالات متحده و چین سالهاست که در رسانه‌ها شنیده می‌شود.
 
شاید حوادث جاری در اوکراین آغازگر اصلی موضع نظامی باشد. کشیدن کشورهای اوراسیا و اروپا به درون آتش بزرگ اوکراین بخشی از این استراتژی است. چین به طور مداوم موضع خنثی داشته است و به هیچ وجه قصد ورود در درگیری‌ها و تضعیف خود ندارد .  در همین حال ایالات متحده برای اقدامات قاطع آماده می‌شود .


«انقلابهای رنگی» اخیر که تمام مناطق را در آتش ناآرامی قرار داد (برای اولین بار شمال آفریقا و سپس اوکراین) ، تلاش برای « از داخل منفجر کردن » ترکیه ، جنگ در سوریه و گسترش ناگهانی داعش ، حمله تروریستی در فرانسه و گروه‌های ملی‌گرا و تندروهای مذهبی برای به دست آوردن قدرت در اروپا - تمام این عوامل جنگ بزرگ را تداعی می‌کنند . 


ایالات متحده در حال تلاش برای اطمینان از برتری خود در نبردهای آینده است . 


حتی چنین اقداماتی نسبتا ناچیز، مانند هک‌کردن حساب‌های عادی وزارت دفاع ایالات متحده، خط مشی جنگ‎های آینده و ماموریت‎های آتی و اهداف را مشخص می‌کند . 








انتهای پیام./.







تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن