تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802785273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناشنیده‌ها و نادیده‌های نسل کشی در فریدونکنار به روایت «محمدعلی» +فیلم |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ناشنیده‌ها و نادیده‌های نسل کشی در فریدونکنار به روایت «محمدعلی» +فیلم
کد خبر: ۴۷۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹ - 30 January 2015




آیا بی صید و شکار این پرندگان، دخل و خرج مردم منطقه نمی‌چرخد؟ آیا روش های صید و شکار منصفانه، صیانتی و منطبق با قانون و سنت است؟ آیا شکارگاه ها و دامگاه ها با گردنکشی سود جویان حراست نشده و بازدید از آنها ممکن و امور جاری در آنها، به روال طبیعی است؟ مستند «زمستان؛ فصل آخر» به نظر اینقدر قدرت دارد که این سوالات و ابهامات و پرسش های مشابه را پاسخ گوید و روشن مان کند که چرا از صید و شکار پرندگان مهاجر در تالاب های شمالی کشور، به ویژه در فریدونکنار، با نام نسل کشی یاد می‌کنیم.


به گزارش «تابناک»، از کراس تا شب دام، از پرورش مرغابی های طعمه تا درخت کاری در محل های خاص و پیرایش هدفمند شاخ و برگ درختان برای فریب پرندگان، هر سال تعداد زیادی از پرندگانی که هزاران کیلومتر از نقاط شمالی کره زمین تا تالاب های شمالی کشورمان مهاجرت می‌کنند، دیگر مسیر بازگشت را نمی‌بینند و زمستان کشورمان، فصل آخر زندگی شان را تشکیل می‌دهد؛ فصلی که به رغم کوتاه بودن اینقدر دردناک است که آرزو کنیم کاش هرگز آغاز نشود.

به رغم آنکه بارها و بارها از اتفاقات شومی که بر سر راه انواع پرندگان مهاجر زمستانی در تالاب های شمالی کشورمان، به ویژه در فریدونکنار می‌آید شنیده ایم، باز شاید درک درستی از این موضوع نداشته باشیم که چه اتفاقی در آن دیار در جریان است که آوازه دردناک بودن آن اینقدر فراگیر شده و حتی کاری کرده امثال وزیر دادگستری و دیگر دولت مردان  در سفر استانی به آن دیار، خواستار ایجاد تغییرات در این باره شوند؟

آیا به راستی صید و شکاری که در فریدونکنار و تالاب های پیرامونش رخ می‌دهد، تا آنجا لجام گسیخته و بی سر و سامان است که نگران کننده به نظر برسد؟ پس نقش نهادهای نظارتی و حفاظتی چون سازمان محیط زیست در این میان چیست؟ نقش مسئولان محلی، ضابطان قضایی و غیره چه؟ آیا همه اتفاقات شوم در سایه نظارت مسئولان، به صورت پنهانی صورت می‌گیرد و کسی از وقوعشان با خبر نیست؟

شاید این سوالات به ذهن شما هم خطور کرده باشد و حتی علاوه بر آن، ابهامات بسیار زیاد دیگری در این باره داشته باشید که در این صورت بهترین کار این است که به مستندی که در این تهیه شده بنگرید و بعد از شنیدن سخنان شکارچیان، صیادان و منتقدانشان و همچنین آشنایی به شیوه های صید و شکار در این منطقه، به زیر و بم ماجرا کاملا آشنا شده و بتوانید درباره اتفاقی که در آن دیار در حال وقوع است، قضاوت کنید.

مستندی که به روایت «محمد علی» از آنچه در فریدونکنار و پیرامونش در حال وقوع است تکیه دارد؛ به روایت فردی که سالهاست دل در گروه حفظ حیات وحش دارد و ماموریت خود را در خریداری کردن پرندگانی که زنده صید شده‌اند، تیمار و نگهداری شان و در نهایت رها نمودشان در انتهای فصل مهاجرت یافته تا شاید به این وسیله بتواند نسل برخی شان را از انقراض برهاند. موضوعی که ظاهار نه شکارچیان و صیادان از خطرات همراه با آن آگاهند و نه هیچ کدام از مسئولان محلی و کشوری که اگر غیر از این بود، حالا فریدونکنار به مانند ده های پیش بهشت پرندگان بود نه قتلگاه و پایان مسیر زندگی بسیاری شان!





دانلود قسمت اول




دانلود قسمت دوم









لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید دانلود قسمت اول

لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید دانلود قسمت دوم








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن