تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804297741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان خوزستان تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۴۶ق.ظ)
استان خوزستان تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه قرار گرفت ايرانسل شبکه خدمات نسل چهارم تلفن همراه (4G/LTE) را در استان خوزستان و در شهرهاي اهواز، آبادان و دزفول راه‌اندازي کرد. همزمان با اين مراسم، شبکه نسل سه ايرانسل در شهرهاي اهواز، آبادان، دزفول، شوش، انديمشک، بهبهان، گتوند، و شيبان نيز راه‌اندازي شده و به بهره‌برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، شبکه‌ي 4G در استان خوزستان، عصر روز چهارشنبه، هشتم بهمن ماه سال 93، طي مراسمي با حضور مديرعامل و مديران ارشد ايرانسل و جمعي از اصحاب رسانه در هتل پارس اهواز به صورت رسمي راه‌اندازي شد، تا اين شهر علاوه بر نسل سوم تلفن همراه، تحت پوشش LTE فناوري موبايل نيز قرار بگيرد.
پس از اخذ پروانه رسمي ارتقاي شبکه به نسل‌هاي سوم و چهارم تلفن همراه و ارائه موفقيت‌آميز خدمات 3G باند پهن همراه در بيش از 120 شهر کشور و در تمامي استان‌هاي ايران توسط ايرانسل، شبکه 4G/LTE به عنوان آخرين نسل فناوري ارتباطي حال حاضر دنيا، براي نخستين بار در ايران و توسط ايرانسل در آخرين روز آبان ماه 93 در مشهد مقدس راه‌اندازي شد و امروز در شهرهاي اهواز، آبادان، و دزفول در استان خوزستان به بهره‌برداري رسيد.
با راه‌اندازي شبکه نسل چهارم ايرانسل، براي اولين بار در ايران، مشترکين تلفن همراه و کاربران خدمات باند پهن همراه کشور مي‌توانند اينترنتي با کيفيت جهاني را تجربه کرده و با استفاده از سيم‌کارت‌هاي Usim به عنوان سيم‌کارت‌هاي نسل جديد ايرانسل، خدمات 4G را جايگزين ساير روش‌هاي دسترسي به اينترنت کنند.
LTE تلفن همراه تمام قابليت‌هاي مدرن‌ترين گوشي‌هاي موجود در بازار را پشتيباني مي‌کند و با استفاده از اين خدمات امکان دريافت و مشاهده فايل‌هاي ويدئويي با کيفيت HD، بازي به صورت آنلاين و بدون تاخير زماني، استفاده همزمان براي چند کاربر بدون کاهش کيفيت خدمات، استفاده از برنامه‌هاي کاربردي (اپليکيشن) و محصولات و خدمات مبتني بر اينترنت با سهولت و کيفيت فوق‌العاده فراهم خواهد شد.

راه اندازي 3G در هفده شهر استان خوزستان تا پايان سال
دزفولي درباره وضعيت شبکه 3G تلفن همراه ايران گفت: 80 درصد از مشترکين ديتا در مناطق تحت پوشش امکان بهره‌برداري از اين شبکه را دارند و اين عدد خبر از پوشش بيش از 120 شهر ايران در تمامي استان‌ها مي‌دهد. در همين راستا شبکه‌ي نسل سوم امروز در شهرهاي اهواز، آبادان، دزفول، شوش، انديمشک، بهبهان، گتوند، شيبان راه‌اندازي شد و در شهرهاي آبادان، اهواز و دزفول امکان بهره‌گيري از شبکه نسل چهارم نيز فراهم شد.
دزفولي درباره‌ي آينده‌ي راه اندازي شبکه‌ي 3G در استان خوزستان گفت : به زودي شبکه‌ي 3G ايرانسل در ساير شهرهاي استان خوزستان شامل بندر امام، بندر ماهشهر، ايذه، مسجد سليمان، خرمشهر، اميديه، رامهرمز، شادگان، شوشتر، حميديه نيز راه اندازي خواهد شد.
مديرعامل شرکت خدمات ارتباطي ايرانسل افزود: تمام مراکز استان‌هاي کشور تا پايان سال جاري تحت پوشش خدمات نسل چهارم تلفن همراه قرار خواهند گرفت و تاکنون شهرهاي آبادان، اهواز، دزفول، اروميه، بابل، تبريز، تهران، قزوين، قم، کرج، مشهد مقدس، شيراز و همدان تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه ايرانسل قرار گرفته‌اند.

تلاش ايرانسل براي تحقق اهداف چشم‌انداز 20 ساله
عليرضا قلمبر دزفولي، مديرعامل ايرانسل در مراسم راه‌اندازي نسل چهارم تلفن همراه در استان خوزستان، حرکت در جهت تحقق اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله، نهادينه‌سازي براي توسعه و توليد علم و تحقيقات، افزايش سهم توليد ناخالص ملي در توليدات علمي، توسعه و تقويت جنبش نرم‌افزاري و تاکيد بيشتر بر رويکردهاي نوآورانه و تحقق رشد اقتصادي سريع، ثابت و پيوسته را از جمله مزاياي توسعه باندپهن عنوان کرد.
به گفته وي، کارآفريني مفيد و کاهش نرخ بيکاري، تعامل جهاني فعال در تمامي بخش‌ها و مشارکت موثر در اقتصاد جهاني، حمايت از کارآفريني، فعاليت‌هاي نوآورانه و توسعه قابليت‌هاي فني و تحقيقاتي، تکيه بر مزيت‌هاي رقابتي و ايجاد مزيت‌هاي جديد، تقويت بخش‌هاي خصوصي و تعاوني به عنوان محرک‌هاي اصلي رشد اقتصادي، ارتقاي قابليت‌ها و توان بخش تعاوني و تسهيل دسترسي آن به منابع، اطلاعات و فناوري، و بهبود ارتباطات و توسعه، برقراري پيوندهاي فني، اقتصادي و مالي ميان موسسات تعاوني، برآورده ساختن نيازها و خواسته‌هاي جوانان و فراهم ساختن بستر لازم براي مشارکت فعال آنها در فعاليت‌هاي اجتماعي و مديريت نخبگان از ديگر دلايل توسعه پهن‌باند به شمار مي‌رود.
دزفولي با اشاره به اينکه ITU اعلام کرده است با استفاده از اينترنت پهن باند شش درصد صادرات شرکت‌هاي توليدي و ۱۰ درصد فروش شرکت‌هاي خدماتي افزايش مي‌يابد، افزود: باتوجه به اطلاعات ارايه شده و براساس تجارب بين‌المللي، بخشي از اهداف اقتصاد مقاومتي از جمله ايجاد تحرک، پويايي و بهبود شاخص‌هاي کلان، توانايي مقاومت در برابر عوامل تهديدزا، تکيه بر ظرفيت‌هاي داخلي، رويکرد جهادي، مردم محوري، امنيت اقلام راهبردي و اساسي، کاهش وابستگي به نفت، اصلاح الگوي مصرف، فسادستيزي و دانش محوري با توسعه شبکه پهن‌باند محقق خواهد شد.
مديرعامل شرکت خدمات ارتباطي ايرانسل با اشاره به راه‌اندازي شبکه 4G همگام با اپراتورهاي برتر جهان به بررسي تاريخي بهره‌برداري از اين شبکه اشاره کرد و گفت: در سال 2004 شرکت NTT DOCOMO ژاپن، LTE را به عنوان يک استاندارد بين‌المللي در حوزه ارتباطات راديويي پيشنهاد داد. اما در سال 2007 بود که شرکت اريکسون سوئد و شرکت NTT DOCOMO ژاپن، به ترتيب سرعت‌هاي 144 مگابيت بر ثانيه و 200 مگابيت بر ثانيه با استفاده از LTE را مورد آزمايش قرار دادند و يک سال پس از اين تاريخ بخش ارتباطات راديويي ITU، ملزومات استاندارد سيستم‌هاي نسل چهارم را تعريف کرد. در سال 2009 شرکت‌هاي نوکيازيمنس (NSN) و LG با مشارکت يکديگر اولين آزمون کامل (End-to-End) عملکرد LTE را با موفقيت انجام دادند.
دزفولي ادامه داد: نخستين شبکه LTE در سال ۲۰۰۹ در استکهلم و اسلو راه‌اندازي شد و سپس در سال ۲۰۱۱ کره جنوبي صاحب چنين شبکه‌اي شد. اکنون در نخستين ماه سال 2015 شبکه LTE ايرانسل به خوزستان و شهرهاي اهواز، دزفول، و آبادان رسيده است.
وي گفت: LTE نسل چهارم فناوري شبکه‌هاي موبايل است و پهناي باند بيشتر که امکان انتقال فايل‌هاي حجيم‌تر و پرمحتواتر را در مدت زمان کمتري ميسر مي‌سازد، بهبود مدت زمان پاسخگويي شبکه که اجازه ارتباطات در لحظه (Real Time) را مي‌دهد و بهبود عملکرد شبکه که امکان برقراري و حفظ ارتباط در حين حرکت سريع را فراهم مي‌سازد، برخي از مهم‌ترين مزاياي آن هستند.

تغيير رفتار کاربري اينترنت در ايران و جهان
دزفولي با اشاره به روند توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در کشور گفت: تغييرات رفتاري کاربران و تقاضاي روزافزون براي استفاده از خدمات مبتني بر داده، نياز به سرعت و کيفيت بيشتر در انتقال داده‌ها، نياز به دسترسي دائمي به خدمات ديتا، از رده خارج شدن فناوري‌هاي نسل دوم و وايمکس و توقف توليد تجهيزات و ارايه پشتيباني از سوي تامين‌کنندگان تجهيزات و رشد، توسعه شبکه ملي اطلاعات و تکامل فناوري‌هاي پهن باند همراه (نسل ۳ و ۴) به عنوان راهکار پايدار دسترسي يکپارچه به خدمات ديتا از ملزومات توسعه اينترنت پهن باند است.

کاربردهاي نسل چهارم اينترنت همراه
دزفولي پس از اشاره به اينکه نسل چهارم اينترنت همراه، دامنۀ کاربرد گسترده‌تري را در اختيار کاربران قرار مي‌دهد، به شرح اين کاربردها پرداخت و گفت: آموزش، حمل و نقل، خدمات مبتني بر مکان، سرگرمي و سلامت سرفصل‌هاي اين کاربردها هستند که هر کدام زيرشاخه‌هاي مختلفي چون بازي‌هاي آموزشي مبتني بر واقعيت مجازي، آموزش تعاملي پيشرفته با استفاده از واقعيت مجازي، هوشمندسازي جاده‌ها و کنترل ترافيک، کنترل و پايش وسايل نقليه به صورت لحظه‌اي (Real-Time)، آگهي‌هاي چندرسانه‌اي با کيفيت بالا و باتوجه به موقعيت کاربر، خدمات واقعيت افزوده مبتني بر مکان، مشاهده و شنيدن محتواي چندرسانه‌اي با کيفيت بالا به طور همزمان روي تلفن همراه، تبلت و ساير وسايل الکترونيکي، استفاده از خدمات پزشکي از راه دور، ايجاد پروند‌ه سلامت الکترونيک براي تمامي شهروندان اشاره کرد.
وي با بيان اين کارکردها گفت : روند رو به رشد استفاده از تلفن‌هاي هوشمند، توسعه پهن‌باند همراه را بيش از پيش ضروري کرده است، طوري‌که تا زمان ارايه اين گزارش 332 شبکه LTE در 113 کشور جهان به صورت تجاري راه‌اندازي شده است.
دزفولي درباره پيش‌بيني روند رشد جهاني ديتا همراه در جهان نيز گفت: رشد تجمعي مصرف ديتاي همراه در منطقه خاورميانه و آفريقا تا سال 2018، هفتاد درصد خواهد بود و 10 ميليون دستگاه از وسايل الکترونيکي که تا سال 2018 با استفاده از فناوري‌هاي همراه با يکديگر در ارتباط خواهند بود و با اين روند ترافيک ديتاي همراه در جهان ازسال 2013 تا 2018 يازده برابر رشد خواهد داشت و برآورد ميزان ترافيک ماهانه ديتاي همراه در سال 2018 نيز به 15 اگزابايت افزايش خواهد يافت.

شاخص‌هاي اقتصادي و تاثير استفاده از نسل چهارم اينترنت همراه
مديرعامل ايرانسل در ادامه‌ به تاثير توسعه باند پهن بر شاخص‌هاي اقتصادي اشاره کرد و گفت: هر 10 درصد افزايش ضريب نفوذ پهن‌باند منجر به 38/1 درصد رشد در توليد ناخالص ملي مي‌شود و به ازاي هر يک درصد افزايش ضريب نفوذ پهن باند نرخ اشتغال 2/0 درصد، و نرخ بهره‌وري در توليد 13/0 درصد افزايش خواهد يافت.
به گفته دزفولي، به ازاي هر 10 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري براي توسعه پهن‌باند 8/1 ميليون شغل در طول 10 سال ايجاد مي‌شود و اين روند در کشوري مثل آمريکا 300 ميليارد دلار صرفه اقتصادي ناشي از گسترش ضريب نفوذ اينترنت پهن باند در سال 2007 (22 درصد از کل صرفه اقتصادي) را نشان مي‌دهد.
وي افزود: با استفاده از اينترنت پهن باند شش درصد افزايش در صادرات شرکت‌هاي توليدي، و 10 درصد افزايش در فروش شرکت‌هاي خدماتي ايجاد خواهد شد.
دزفولي اظهار داشت: نسل چهارم اينترنت همراه ايرانسل بر بهبود کارآيي شرکت‌ها نيز تاثير مثبت خواهد داشت و طبق اعلام اتحاديه جهاني مخابرات (ITU) با استفاده از اينترنت پهن‌باند 10 درصد افزايش در فروش شرکت‌هاي خدماتي و شش درصد رشد صادرات شرکت‌هاي توليدي بوجود خواهد آمد.

نسل چهارم پهن باندهاي همراه و تأثير بر مسائل زيست محيطي
مديرعامل شرکت خدمات ارتباطي ايرانسل به تاثيرات 4G بر محيط زيست پرداخت و گفت: بهره‌گيري از اين تکنولوژي منجر به آن شده است که کشور انگلستان در محاسبات کلان خود دست به بررسي زده و به اين نتيجه برسد که فراگيري اين تکنولوژي منجر به آن مي‌شود که آلاينده‌هاي محيط زيستي (به طور ويژه آلاينده‌هاي کربني) 6/1 ميليون تن تا سال 2024 کاهش يايند. همچنين برآورد شده است که ميزان کاهش سفرهاي درون شهري (به ويژه با خودروي شخصي) در اثر استفاده از پهن باند برابر با 3/2 ميليارد کيلومتر در سال خواهد شد و همينطور 3/5 ميليارد کيلومتر در سال نيز از ميزان سفرهاي کاري (به ويژه با خودروي شخصي) کاسته خواهد شد.

مقرون به صرفه‌ترين لايه دسترسي به شبکه ملي اطلاعات
به گفته دزفولي، فراگيرترين و مقرون به صرفه‌ترين لايه دسترسي به شبکه ملي اطلاعات به وسيله شبکه اينترنت پهن باند ايرانسل فراهم مي‌شود.
وي درباره‌‌ي رشد در ميزان درآمد بخش‌هاي مختلف اکوسيستم پهن‌باند همراه گفت: درحال حاضر بيش از ۱۰۰ ميليارد برنامه‌ي کاربردي در سال در سطح دنيا دانلود مي‌شود و اقتصاد برنامه‌اي کاربردي بيش از ۱۰ ميليارد يورو در سال تنها در اروپا درآمد ايجاد مي‌کند و در سال ۲۰۱۳، نزديک به ۱.۸ ميليون شغل تنها در بخش توليد محتوا و برنامه‌هاي کاربردي در جهان ايجاد شده است.
دزفولي افزود: افزايش نزديک به ۱۸۱ درصدي درآمد توليدکنندگان محتوا و برنامه‌هاي کاربردي به عنوان فعالان عرصه‌ي فرهنگ تا سال ۲۰۲۰ و افزايش ۲۲ درصدي سهم درآمد توليدکنندگان محتوا و برنامه‌هاي کاربردي از کل درآمد ايجاد شده در اکوسيستم پهن باند همراه تا سال ۲۰۲۰ از ديگر ويژگي‌هاي آن است.

فرهنگ، پيشتاز حوزه‌ي بهره‌برداري از فناوري نسل چهارم
دزفولي با اشاره به تاثير اينترنت پهن‌باند بر فرهنگ نيز گفت: با استفاده از اين خدمت امکان اشاعه فرهنگ ايراني و اسلامي به اقصي نقاط دنيا با افزايش دسترسي و سهولت نرم‌افزاري و سخت‌افزاري براي توليد و توزيع محتواي فرهنگي و مذهبي، الگوي سبک زندگي اسلامي و ايراني توسط علما، متخصصي و آحاد مردم فراهم و ارتقاي فرهنگي جامعه از طريق افزايش ميزان نشر و توزيع و همچنين سهولت دسترسي مقرون به صرفه به کتاب، انواع فيلم و محتواهاي ويدئويي در حوزه‌هاي علمي، مذهبي، فرهنگي، سبک زندگي، انواع نواها و آواهاي ملي، محلي، مذهبي و آثار هنري ممکن مي‌شود.
وي افزود: همچنين با بسط امکان توزيع گسترده پيامدهاي ناشي از فرهنگ نامطلوب، توسعه آموزش در راستاي رفع بدآموزي‌هاي فرهنگي و قانون‌گريزي در بستر انتقال پهن باند با استفاده از عکس، متن و ويديو از توسعه فرهنگ نامطلوب جلوگيري مي‌شود و با فراهم آوردن دسترسي به اينترنت پهن باند براي تمامي اقشار جامعه فارغ از موقعيت جغرافيايي و زمان در حوزه‌هاي آموزش، بهداشت و درمان و امنيت پايدار، زمينه‌هاي توسعه عدالت اجتماعي محقق مي‌شود.
دزفولي همچنين در ادامه گفت : اين تکنولوژي مي‌تواند بستري مناسب در جهت تحقق دولت الکترونيک و همراه در راستاي تحقق مفهوم اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي «شهروند الکترونيک» نيز باشد.

132درصد رشد در ميزان مصرف نسل‌هاي جديد همراه
مديرعامل ايرانسل در ادامه سخنان خود گفت: سرعت انتقال داده در شبکه اينترنت پهن باند ايرانسل درحال حاضر ۱۰ برابر نسل قبلي است و مصرف کل ديتا در شهريور ماه به بيش از سه هزار ترابايت رسيد و اين ميزان مصرف در قياس با دور‌ه‌ي قبل از بهره‌برداري در شهرهاي تحت پوشش اينترنت پهن باند بيش از ۱۲۰ درصد رشد يافته است.
دزفولي درباره‌ي حجم مصرف ديتا با توجه به آنکه پيش از 3G و 4G وايمکس ايرانسل در اختيار مردم قرار گرفته بود، گفت : پس از ارائه‌ي آخرين تکنولوژي‌هاي اينترنت همراه مصرف ماهيانه‌ي ديتا در پايان آذر ماه به بيش 4,000 ترا بايت رسيده است .اين ميزان مصرف در قياس با دوره قبل از بهره برداري از نسل‌هاي سوم و چهارم اينترنت همراه در شهرهاي تحت پوشش اينترنت پهن باند بيش از 132% رشد داشته است.
به گفته دزفولي، پيش‌بيني مي‌شود روند مصرف ديتاي همراه در مناطق مختلف در آفريقا و خاورميانه ۹.۴ درصد، در آمريکاي شمالي ۱۸.۶ درصد، در آسياي شرقي ۴۲.۴ درصد، در اروپاي مرکزي و شرقي ۱۰.۳ درصد، اروپاي غربي ۱۲ درصد و در آمريکاي لاتين ۷.۳ درصد باشد.
وي افزود: درحال حاضر ۳۳۱ شبکه LTE در ۱۱۲ کشور جهان و ۵۴۷ شبکه 3G در ۲۱۶ کشور جهان به صورت تجاري راه‌اندازي شده است و درصد مشترکان فعال باند پهن همراه از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ در کشورهاي توسعه يافته ۸۳.۷ درصد، در کل جهان ۳۲ درصد و در کشورهاي درحال توسعه ۲۱.۱ درصد است.
مديرعامل ايرانسل همچنين ادامه داد : سرعت دانلود در شبکه نسل چهارم را بين ۱۰ تا ۴۰ مگابيت بر ثانيه، سرعت آپلود را بين يک تا ۱۵ مگابيت بر ثانيه و مدت زمان پاسخگويي را بين ۵۰ تا ۱۵۰ ميلي ثانيه عنوان کرد.

ارايه انواع مودم‌هاي باندپهن همراه در خوزستان
باتوجه به آمار ارائه شده براي تسهيل بهره‌گيري از اين تکنولوژي در استان خوزستان و سه شهر آبادان، اهواز و دزفول، همزمان با راه‌اندازي رسمي عرضه‌ي اين خدمات در خوزستان و به منظور دسترسي گسترده‌تر به خدمات LTE، مودم‌هاي باندپهن همراه ايرانسل با قابليت پشتيباني از فناوري‌هاي GPRS، EDGE،3G و 4G به بازارهاي استان خوزستان نيز عرضه شد. باتوجه به اينکه درحال حاضر تعداد محدودي از گوشي‌هاي تلفن همراه، قابليت پشتيباني از خدمات LTE را دارند، اين مودم‌ها با هزينه بسيار کمتر امکان دسترسي به تمامي قابليت‌هاي نسل چهارم ايرانسل را براي کاربران فراهم مي‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن