تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818796218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشرفت حوزه‌هاي علميه از دستاوردهاي انقلاب اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱۹:۶ب.ظ)
آيت‌الله مصباح‌يزدي: پيشرفت حوزه‌هاي علميه از دستاوردهاي انقلاب اسلامي است رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: پيشرفت حوزه‌هاي علميه از دستاوردهاي انقلاب اسلامي است و بايد در نظر داشت پيشرفت حوزه‌هاي علميه در حوزه علوم اسلامي نيز به دليل پاسخ به سوالات و شبهات فراوان سبب افتخار است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله محمدتقي مصباح‌يزدي در ديدار هيئت مديره و اعضاي انجمن معرفت‌شناسي حوزه اظهار کرد: اسلام براي ارائه نقطه نظرات و اعتقادات معرفت‌شناسي را در برابر انحرافات مطرح کرده است.
وي با اشاره به مطالعه کتاب روش رئاليسم علامه طباطبايي گفت: بايد در نظر داشت شهيد مطهري و علامه طباطبايي فعاليت‌هاي ارزنده‌اي در حوزه فلسفه اسلامي ارائه کرده، به طوري که اگر اين اقدام صورت نمي‌گرفت، در برابر هجمه شبهات توانايي مبارزه نداشتيم.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با بيان اينکه انقلاب نقش ارزنده‌اي در تبيين مباني فلسفه اسلامي از ديدگاه شهيد مطهري و علامه طباطبايي ايفا کرده است، گفت: بايد قدردان نعمت انقلاب باشيم، امام خميني(ره) با تلاش خودشان توانستند انقلاب را به پيروزي برسانند و به اين وسيله جان دوباره‌اي به اسلام و علوم و معارف اسلامي داد.
وي خاطرنشان کرد: با پيروزي انقلاب اسلامي و اقدامات ارزنده امام خميني(ره) فعاليت‌هاي حوزه علميه رونق خاصي پيدا کرد و به سوي اهداف متعالي خود نزديک‌تر شد و پيشرفت فراواني در اين زمينه شاهد بوديم و توانستيم نسبت به شبهات و هجمه‌ها مبارزه کنيم.
مصباح‌يزدي يادآور شد: با پيروزي انقلاب حوزه علميه متحول شد، به طوري که توجه‌ها به سمت فلسفه جلب شد و مي‌توان اين امر را يکي از دستاوردهاي انقلاب به شمار آورد.
وي با بيان اينکه حوزه‌هاي علميه 50 سال گذشته نسبت به حوزه‌هاي علميه کنوني بي‌تحرک و غير فعال بوده است، گفت: اکنون حضور جوانان مستعد درحوزه‌هاي علميه سبب شده که حوزه رشد و بالندگي مناسبي داشته باشد.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) پيشرفت حوزه‌هاي علميه را از دستاوردهاي انقلاب اسلامي ذکر کرد و افزود: علاوه بر پيشرفت در زمينه علمي، نظامي و...، پيشرفت در حوزه‌هاي علميه در حوزه علوم اسلامي نيز به دليل پاسخ به سوالات و شبهات فراوان سبب افتخار است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن