تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803480683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از آغاز تبلیغات در مدارس تا دومین اخطار بهارستانی ها به فانی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نگاهی به اخبار حوزه آموزش و پرورش در هفته گذشته
از آغاز تبلیغات در مدارس تا دومین اخطار بهارستانی ها به فانی
آموزش وپرورش در هفته ایی که گذشت شاهد اخبار و وقایع مهم و گوناگونی بود که از جمله آن می توان به به آغاز تبلیغات در مدارس و دوکارته شدن وزیر آموزش و پروش اشاره کرد.
 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،بهره گیری از فناوری it و ict در تقویت شبکه رشد و پرتال مدارس و استفاده از معلمان از این فناوری در آموزش دانش آموزان‌ یکی از موضوعاتی بود که هفته گذشته علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم امضای تفاهم نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و راه اندازی و تقویت پست الکترونیکی دانش آموزان‌،‌هوشند سازی هوشمندانه مدارس، آموزش از راه دور را از دستاوردهای بکارگیری این فناوری ها برشمرد.
 
فانی دربخش دیگر سخنان خود گفت: تلاش شده با ایجاد شبکه ملی و استفاده از فناوری‌های نوین ضمن پیوست فرهنگی در استفاده از فناوری و اطلاعات ابعاد مختلف فرهنگی را ایجاد کنیم. .  
 
 افتتاح مرکز داده جدید آموزش و پرورش  
 
 در هفته گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مرکز داده جدید وزارت آموزش و پرورش با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت و ارزیابی در نظام آموزش و پرورش افتتاح شد .

 گفتنی است، این مرکز با هدف تحول بنیادین و شیوه‌های ارزشیابی دانش‌آموزان برای شناسایی نقاط قوت و ضعف، پرورش استعدادها و خلاقیت دانش‌آموزان، توسعه فرهنگ، تفکر، تحقیق، خلاقیت، نوآوری و بهره‌گیری از روش‌های یادگیری و یاددهی متنوع و مطلوب و ایجاد تفکر منطقی و منسجم برای تحلیل و بررسی موضوعی و توسعه مشارکت معلمان در فرایند بهسازی و برنامه‌ریزی آموزشی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی ایجاد شده است.

توسعه هوشمندانه فناوری اطلاعات در آموزش‌وپرورش موجب توسعه پایدار کشور است
 
توسعه هوشمندانه فناوری اطلاعات در آموزش‌وپرورش که زمینه ساز توسعه پایدار کشور می شود از جمله موضوعات دیگری بود که در هفته ی گذشته علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد  .

وی افزود :‌توسعه هوشمندانه فناوری اطلاعات و ایجاد شرایط و امکانات در آموزش وپرورش نقطه عطفی در حوزه فناوری اطلاعات است که با افتتاح مرکز داده های آموزش وپرورش این مهم تحقق می یابد.

زرافشان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در کنار توجه به توسعه  انسانی، توسعه فناوری اطلاعات جزو شاخص‌هایی است که توسعه یافتگی هر کشور را با آن می‌سنجد و آموزش وپرورش به عنوان یک نهاد فرادستگاه نقش ممتازی را هم در جهت ارائه خدمات و هم در راستای تمهید شرایط آن برای دیگر دستگاه‌ها  دارد.

جامعه دانش آموزی اهانت به ساحت پیامبر اسلام را محکوم کرد 

جامعه دانش آموزی در بیانیه پایانی نخستین نشست هفتمین دوره مجلس دانش‌آموزی خود ضمن محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اسلام از تمام آزادی خواهان جهان می‌خواهد در برابر جنایات صورت گرفته به بهانه آزادی بیان سکوت نکنند.
 
توسعه مشارکت بخش خصوصی در مدارس دولتی/ تنبیه دانش آموزان جرم است 

 علی اصغر فانی ، وزیر آموزش و پرورش در هفته با اشاره به توسعه مشارکت بخش خصوصی  در مدارس دولتی گفت: اداره مدارس دولتی را بر حسب نیاز و اعتباراتی را که در اختیار وزارتخانه گذاشته می‌شود توسعه خواهیم داد و سال آینده این  روند مشارکت ها ادامه خواهد داشت.

وی تنبیه و تشویق  را یک اصل تربیتی می داند و معتقد است: گاهی اوقات وقتی فرزندان در خانه اشتباهی مرتکب می‌شوند والدین آنان را تنبیه می‌کنند اما این تنبیه به معنای  کتک زدن فرزند نیست بلکه می‌تواند به شکل کم محلی با قهر باشد بنابراین تنبیه بدنی دانش آموزان خلاف و جرم  محسوب می‌شود و ‌آموزش و پرورش با ‌آن برخورد جدی خواهند کرد.  
 
عملیاتی شدن ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان درسال 95 / فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها جذب آموزش و پرورش می‌شوند
 
عملیاتی شدن ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در سال 95 یکی از موضوعاتی بود که خسرو نظری رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت مطرح کرد و آن را فرصتی برای وزارت آموزش و پرورش می دانست که در صورت میسر نبودن امکان تامین نیرو از طریق تعهد خدمت بتواند از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها با توجه به گذراندن دوره‌های مهارتی  استفاده کند .
 
 وی در ادامه تصریح کرد : جذب نیرو از سایر دانشگاه‌ها بر مبنای نیازی که در هنرستان ها وجود دارد در رشته‌های فنی است البته درصدی نیز در رشته‌های علوم پایه نیروی انسانی جذب خواهیم کرد.  
 
راه اندازی فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش از تلاش‌های مرحوم علاقه‌مندان است 

وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته  در دهمین سالگرد زنده یاد مرحوم علاقه مندان ضمن بیان اقدامات بسیار خوب این مدیر استراتژیک در آموزش و پرورش گفت: راه اندازی فناوری اطلاعات در آموزش و ایجاد شورای علمی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از جمله اقداماتی است که در زمان مدیریت مرحوم علاقه‌مندان انجام شده است.
 
وی در ادامه افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ، طراحی و اجرای نظام جدید متوسطه و ایجاد شاخه کار و دانش از جمله اقدامات مرحوم علاقه‌مندان به شمار می آید.
 
مرحوم علاقه‌مندان هراسی از اجرای ایده‌های جدید نداشت
 
حجت الاسلام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در دهمین سالگرد درگذشت مرحوم علاقه‌مندان عنوان کرد: راه اندازی واحد فناوری در آموزش و پرورش از اقدامات مرحوم علاقه‌مندان بود و وی از جمله مدیرانی بود که از اجرای ایده‌های جدید و خوب هراسی نداشت.

جلوگیری از ورود جاعلان مدرک تحصیلی به سایت‌های آموزش و پرورش‌/ بستن کدهای فعال مدارس غیر فعال 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هفته گذشته در خصوص جعل مدرک دیپلم توسط جاعلان و اقدامات آموزش و پرورش برای افزایش ضرایب امنیتی گفت: با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی با جاعلان مدرک تحصیلی برخورد می‌شود چرا که در همه بخشهای کشور نیروی انتظامی برای مقابله با جاعلان فعال است.  
 
وی ادامه داد:. سیاست آموزش و پرورش یک پارچه سازی سامانه‌ها است بدین طریق که با یکپارچه سازی سامانه سناد با دانا و بکفا می‌توانیم اطلاعات را کنترل کنیم.

زرافشان با بیان اینکه در حال بازنگری قوانین و آئین نامه ها هستیم افزود: در حال بررسی هستیم تا کد مدارسی که غیر فعال را ببندیم تا دیگر هیچگونه راه نفوذی برای جاعلان باقی نماند.  
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد : بسیاری از جاعلان دفتر کاری ندارند و در خانه مشغول فعالیت هستند بنابراین برای جلوگیری از ورود جاعلان مدرک تحصیلی به سایت‌های آموزش و پرورش و شکستن ضریب‌های امنیتی باید به طور مداوم ضریب های امنیتی را افزایش دهیم.
 
آغاز سومین دوره نمایشگاه های مدرسه انقلاب از 12 بهمن ماه 

آغاز سومین دوره نمایشگاه های مدرسه انقلاب از 12 بهمن ماه از جمله موضوعاتی بود که حامد علامتی دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان  در نشست خبری خود با اصحاب رسانه عنوان کرد و یکی از مهارتهای مهم این نمایشگاه را موضوع روایت‌گری می دانست  چرا که روایت‌گری پیامی است که در درونی کردن محتوای پیام، ارتباط با مخاطب و در مهارت کلامی بسیار موثر است.   
 
وی  افزود :  برپایی این نمایشگاه‌های می ‌تواند عرصه ظهور و بروز استعدادهای دانش آموزان‌ و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باشد .
 
علامتی با اشاره به ایجاد بخش ویژه‌ای تحت عنوان کارنامه سیاه پهلوی ذیل بخش اختصاصی نمایشگاه گفت: تمام اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان‌ در مدارس اقدام به معرفی کارنامه سیاه پهلوی خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: 8 نمایشگاه برتر در این دوره شناخته خواهند شد که دو نمایشگاه دخترانه و دو نمایشگاه پسرانه در دو بخش مرکز استان و شهرستان مورد تقدیر قرار می گیرند.

فانی دومین کارت زرد را گرفت/عدم اجرای قانون مربیان پیش دبستانی و معوقات فرهنگیان دلیل این هشدار 

 قاسم جعفری ، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس  در هفته ای که گذشت با اشاره  به دومین کارت زرد وزیر آموزش و پرورش از مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر آموزش و پرورش به دلیل عدم اجرای قانون مربیان پیش دبستانی و موضوع معوقات فرهنگیان دومین کارت زرد را از مجلس دریافت کرد.

وی اضافه کرد : آموزش و پرورش در مدت زمان 2سال موظف بوده، با برگزاری آزمونی مربیان پیش دبستانی و شرکتی را  استخدام کند و  از این طریق نیاز وزارتخانه را برطرف سازد اما این اقدام تاکنون انجام نشده است.
 
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: استیضاح وزیر آموزش و پرورش بستگی به نظر هیئت رییسه دارد که چه زمانی تصمیم به اعلام وصول خواهد کرد.  
 
اجرای طرح ورود تبلیغات به مدارس/ مخالفت با استفاده ابزاری از کتاب های درسی
 
 ایجاد فرصت های مالی برای آموزش و پرورش درراستای اجرای طرح ورود تبلیغات به مدارس از جمله موضوعاتی بود که  هفته گذشته مهدی نوید ادهم ،  دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش آن را خبر داد و این طرح  را یک تصمیم اجرایی  می دانست  که  مدیران اجرایی باید نسبت به  انجام آن اقدام کنند .
 
وی افزود : جنبه مالی و استفاده از این ظرفیت‌ برای تامین بخشی از هزینه های مدرسه نباید به هیچ وجه فضای تربیتی مدرسه را مخدوش سازد.  
 
نوید ادهم در خصوص ورود تبلیغات بر کتاب‌های درسی عنوان کرد: با استفاده ابزاری از کتاب‌های درسی مخالف هستیم اما بهتر است تا تنظیم دقیق این طرح قضاوتی در این زمینه انجام ندهیم.  
 
 
اجرای سرود 22هزار نفره هم سرایان فجر در میدان ‌آزادی/ نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس سراسر کشور 

 هفته گذشته معاون پرورشی  و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش  در تشریح برنامه های  آموزش و پرورش در سی و ششمین فجر انقلاب اسلامی گفت: به مناسب سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) زنگ انقلاب در ساعت 9و 33دقیقه صبح روز یکشنبه 12بهمن ماه در مدارس سراسر کشور نواخته می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ تحت عنوان نقد مودبانه، گفتمان‌ها و تریبون‌های آزاد ویژه دانش آموزان، پیش بینی برنامه‌های مختلف جهت آ‌شنایی بیشتر دانش آموزان با قانون و قانون مداری، برگزاری برنامه‌های اردویی-بازدیدی و معرفی مراکز بزرگ علمی،صنعتی، کشاورزی، دانشگاهی، بازدید دانش آموزان، مربیان، معلمان و مدیران مدارس از موزه عبرت و سایر نمایشگاه‌های سیار موزه عبرت در استان‌ها از جمله فعالیت‌های سی و ششمین فجر انقلاب اسلامی به شمار می آید.

کفاش با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب توسط اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تصریح کرد:‌ دعوت از سفرا و کلیه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور جهت شرکت در مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی  و اجرای برنامه‌های ارسالی از ستاد دهه فجر وزارت خانه در مدارس خارج از  کشور،  اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله نقاشی دیواری، داستان نویسی،سرود، موسیقی، قرآن و تواشیح، روایت گری و تئاتر و برگزاری نمایشگاه پوستر و عطر انقلاب در زمینه‌های دستاوردهای انقلاب، حکومت طاغوت، پیروزی انقلاب به روایت تصویر و دستاوردهای دانش آموزی از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام توسط مرکز امور بین الملل و مراکز خارج از کشور برگزار می‌شود.

تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش با آرمان های امام (ره) و شهدای انقلاب

 در آستانه ده فجر آیین  تجدید میثاق با آرمان های امام (ره) و شهدای انقلاب  با حضور وزیر آموزش و پرورش ، مدیران  کل حوزه ستادی و جمعی از فرهنگیان برگزار شد.

انتهای پیام/







کد خبر: ۵۱۱۶۱۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن