تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806826969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدامات دولت در بخش سلامت ادامه مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۴۲ب.ظ)
روحاني در جلسه هيات دولت؛ اقدامات دولت در بخش سلامت ادامه مي يابد روحاني تصريح كرد: اقدامات و كار بزرگي كه در زمينه سلامت در حال انجام است، هنوز در ابتداي راه هستيم و تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني روز چهارشنبه در جلسه هيات دولت با بيان اين مطلب گفت: ملت بزرگ ايران امسال همانند سال هاي گذشته با حضور، مشارکت پرشور و نشاط گسترده تر خود در جشن هاي دهه مبارک فجر نشان مي دهند که در برابر فشار ديگران خسته نشده و سر فرود نخواهند آورد و با تلاش كارگزاران نظام و با هدايت و رهنمودهاي مقام معظم رهبري به راه خود براي توسعه و پيشرفت كشور ادامه خواهند داد.
رئيس جمهوري افزود: در اين ايام بيشتر ياد روزهايي هستيم كه نهضت و انقلاب اسلامي به شكوفايي رسيد و امام عزيز به وطن بازگشتند و مردم با شور و هيجان بيشتري آخرين قدم ها را براي سرنگوني استبداد برداشته و بناي پر بركت و رفيع جمهوري اسلامي را بنيانگذاري كردند.
روحاني در ادامه سخنان خود با تقدير از اقدامات انجام شده در بخش تحول سلامت، اظهارداشت: مردم از قبل پيروزي انقلاب اسلامي مشكلات فراواني در بخش سلامت و درمان داشته و از كمبود متخصص و پزشك رنج مي بردند و كسي كه به بيماري صعب العلاجي مبتلا مي شد مجبور بود همه دارايي خود را بفروشد و براي درمان به خارج از كشور سفر كند.
رئيس جمهوري اضافه كرد: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي چشم ها براي شفا از بيماري به دروازه هاي خارجي و مخصوصا غرب دوخته شده بود و خوشبختانه پس از پيروزي انقلاب گام هاي مهمي در زمينه سلامت و توسعه مراكز پزشكي و همچنين خودكفايي در توليد تجهيزات پزشكي برداشته شده است.
روحاني خاطر نشان كرد: البته مردم همچنان از هزينه هاي سنگين درماني رنج مي بردند از اين رو دولت يازدهم براي نجات مردم از اين معضل، از جمله تصميماتي كه اتخاذ كرده، سرمايه گذاري در بخش سلامت است به نحوي که برخي اين دولت را بدرستي، دولت سلامت نامگذاري كرده اند.
رئيس جمهوري با اشاره به بازديد سرزده اي كه شب گذشته از يكي از بيمارستان هاي تهران داشته است، اظهار داشت: در اين بازديد و عيادت از بيماران، همه بيماران از اقدامات انجام شده ،رضايت داشتند و اقدامات بسيار ارزشمند و بزرگي که در اين زمينه انجام شده، بايد ادامه پيدا کند.
روحاني تصريح كرد: در اقدامات و كار بزرگي كه در زمينه سلامت در حال انجام است، هنوز در ابتداي راه هستيم و تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم اما اين گامي كه برداشته شده را با استواري و تا رسيدن به نقطه مطلوب ادامه خواهيم داد.
رئيس جمهوري خاطرنشان كرد: بايد در بخش سلامت و بخصوص بهداشت كاري انجام شود كه مراجعه به بيمارستان ها كاهش يابد.
روحاني همچنين تلاش براي خودكفايي در توليد دارو و تجهيزات پزشكي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: بايد در اين زمينه شركت هاي دانش بنيان و مراكز علمي و دانشگاهي کشور تلاش مضاعفي انجام دهند.
در ابتداي اين جلسه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گزارشي در خصوص(طرح تحول نظام سلامت) به هيات وزيران ارائه داد. در اين گزارش، شاخص اميد به زندگي در بدو تولد، اميد به زندگي سالم، سالهاي از دست رفته عمر به تفکيک بيما ري ها و اختلالات و تاثير آن در ارتقاي اقتصادي، سهم هزينه هاي سلامت، شاخص هاي حمايت مالي، ميزان پوشش بيمه سلامت، مديريت بحران هاي دارويي و کاهش تعداد و اقلام کمبود دارو و تثبيت قيمت داروهاي توليد داخل و حفاظت مالي از بيماران خاص و صعب العلاج به هيات وزيران ارائه شد.
بر پايه اين گزارش، دستاوردهاي طرح تحول نظام سلامت شامل بيمه نمودن افراد فاقد بيمه سلامت که بيش از ۹ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر در آن ثبت نام کرده اند، کاهش پرداختي از جيب بيماران بستري در بيمارستان هاي تحت پوشش وزارت بهداشت از ۳۷ درصد در بهار ۱۳۹۲ به ۴.۵درصد در آبان ماه ۱۳۹۳ عنوان شد.
در اين گزارش، ارتقاي خدمات ويزيت سرپايي، افزايش پنج درصدي زايمان هاي طبيعي رايگان و کاهش سزارين، ايجاد ۱۵ پايگاه اورژانس هوايي و نصف شدن فقراي ناشي از هزينه هاي کمرشکن سلامت و ارتقاي رضايت نسبي مردم را مي توان از ديگر فوايد « طرح تحول نظام سلامت» برشمرده شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن