تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804470912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت‌الله اراکی دستاوردهای بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی را تشریح کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: با حضور در کنفرانس مطبوعاتی؛
آیت‌الله اراکی دستاوردهای بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی را تشریح کرد
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این که 450 نفر مهمان از خارج و بقیه از داخل بودند، گفت: تشکیل کمیسیون ویژه متشکل از علمای دینی و مقاومت و همچنین کمیسیون اقتصادی متشکل از بازرگانان و شخصیت‌های اقتصادی و نیز تشکیل کمیته مساعی حمیده برای کمک به حل بحران سوریه و عراق از دستاوردهای مهم این کنفرانس بود.

آیت‌الله اراکی دستاوردهای بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی را تشریح کرد
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با برگزاری نشست مطبوعاتی و حضور اصحاب رسانه در موزه شهدای تهران به تشریح دستاوردهای بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی پرداخت.
 
آیت الله محسن اراکی با بیان این که کنفرانس امسال از لحاظ کمیت و کیفیت با سال‌های قبل متفاوت بود، اظهار داشت: هزاران شخصیت از داخل و خارج در جلسات کنفرانس حضور داشتند و کنفرانس را غنا بخشیدند.
 
وی تصریح کرد: 450 نفر از کشورهای خارجی بودند و بقیه از داخل بودند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر این که از شخصیت‌های خارجی، شخصیت‌های برجسته فراوانی شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از مفتی‌ها و علمای برجسته و همچنین شخصیت‌های سیاسی نظیر وزرا و نمایندگان مجلس شرکت داشته‌اند.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: شخصیت‌های علمی، ادبی،‌ هنری، رسانه‌ای و شخصیت‌های دانشگاهی از دانشگاه‌های گوناگون جهان از جمله شرکت‌کنندگان در بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی بودند.
 
وی موضوعاتی که در این کنفرانس مطرح شد را مهم برشمارد و گفت: در این کنفرانس برخلاف سال‌های گذشته که معمولاً از شخیصت‌های علمی دعوت می‌کردیم از شخصیت‌های مختلف دعوت به عمل آمد.
 
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب افزود: امسال کمیسیون‌ها بر اساس مدعوین طراحی شدند و برای علمای دینی و مقاومت اسلامی کنفرانس ویژه‌ای تشکیل دادیم.
 
وی افزود: برای بازرگانان و شخصیت‌های اقتصادی نیز کمیسیون ویژه‌ای تشکیل داده شد تا در این زمینه نظر بدهند.
 
آیت الله اراکی گفت: ‌از شرکت‌کنندگان اقتصادی پیشنهاداتی دریافت کردیم که ایده آن‌ها در روابط اقتصادی در عرصه تقریب مذاهب موثر خواهد بود.
 
آیت الله اراکی کمیسیون دیگر این اجلاس را کمیسیون ویژه دانشگاهیان خواند و گفت:‌ ضرورت حضور دانشگاهیان را پیش از این درک کرده بودیم چون قبلاً‌ پیشنهاداتی داده شده بود که باید تدبیری اندیشید تا شخصیت‌های دانشگاهی حضوری فعال داشته باشند و به همین جهت برای دانشگاهیان کمیسیون ویژه دانشگاه تشکیل شد.
 
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر این که جوانان به عنوان قشر مؤثر در تقریب مذاهب نقش ویژه داشتند، تاکید کرد: کمیسیون جوانان و دانشجویان بر این اساس تشکیل شد و نمایندگان آنان حضور پیدا کردند و پیشنهاداتی دادند که در حال بررسی برای اجرای آن هستیم.
 
آیت الله اراکی کمیسیون احزاب اسلامی را یکی دیگر از این کمیسیون‌ها برشمرد و گفت: به این نتیجه رسیده بودیم که تشکیلات فعال سیاسی که در عرصه سیاست فعالیت می‌کنند می‌توانند در عرصه تقریب موثر واقع شوند.
 
وی افزود: بر همین اساس از احزاب مقاومت اسلامی فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و کشورهای مختلف اسلامی حضور بسیار پررنگ و خوبی داشتند و کمیسیون احزاب از بهترین کمیسیون‌هایی بود که امسال داشتیم.
 
آیت الله اراکی یکی دیگر از کمیسیون‌های فعال را کمیسیون بانوان برشمرد و گفت: از یکی دو سال پیش با توجه به این قشر بانوان در این زمینه کارهای مهمی انجام گرفت که تأسیس اتحادیه بانوان از آن دسته است.
 
 وی حضور بانوان در هیات رئیسه افتتاحیه و اختتامیه و فعالیت‌های امسال را چشمگیر توصیف کرد.
 
وی تشکیل کمیته مساعی حمیده برای حل مشکلات مناطق بحرانی عراق و سوریه را از جمله اقدامات مؤثر این اجلاس برشمرد.
 
آیت الله اراکی در ادامه مهم‌ترین استراتژی دشمنان اسلام را درهم شکستن اتحاد مسلمانان و ایجاد جنگ و تفرقه و خون‌ریزی بین گروه‌های مختلف عنوان کرد.
 
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب تصریح کر: در همین راستا یکی از راهبردهای آنها توهین به رسول الله است چون پیامبر اسلام اساس و محور وحدت در جهان اسلام است.
 
وی خاطرنشان کرد:‌ آن‌ها با توهین رسول خدا تلاش می‌کنند محور وحدت را از کار اندازند و مجمع در مقابله با این سیاست کثیف در هفته وحدت جشن میلاد رسول اکرم را با اقداماتی افزون بر سال‌های گذشته انجام داد.
 
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی از جمله برنامه هفته وحدت امسال را برنامه جشنواره رسول رحمت خواند که با همت معاونت فرهنگی تقریب این جشنواره در قم برگزار شد.
 
وی خاطرنشان کرد: 1500 قطعه شعر به جشنواره رسید که منتخب این اشعار چاپ خواهد شد.
 
وی در پایان بیان کرد: کمپین لاو محمد که دو سال پیش در خارج تشکیل شده بود امسال گسترش زیادی داشت و نقش زیادی در نزدیک کردن دل‌ها به یکدیگر داشت و توانست پیام مقام معظم رهبری به جوانان را به نحو مؤثر انتشار دهد.

انتهای پیام/






کد خبر: ۵۱۱۵۵۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن