تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806594978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع مرحله به مرحله‌ای تحریم‌ها از سوی آمریکا باید معنی شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بهشتی‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
رفع مرحله به مرحله‌ای تحریم‌ها از سوی آمریکا باید معنی شود
یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: ما چند نوع تحریم داریم و تحریم‌هایی که ازسوی اوباما اعمال شده می‌تواند یکجا برداشته شود از طرف دیگر تحریم‌های کنگره نیز با توجه به اینکه باید بررسی و لابی شود، می‌تواند در مدت شش ماه به کلی لغو شود.

رفع مرحله به مرحله‌ای تحریم‌ها از سوی آمریکا باید معنی شود
"حسن بهشتی ‌پور"  در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهار داشت: معاون جان کری در جلسه استماع بانکداری سنا مبنی بر کاهش مرحله به مرحله تحریم‌ها اظهار داشت: این مرحله به مرحله بودن باید از سوی آنها تعریف شود که به چه معناست.

وی  ادامه داد: باید توجه داشت که ما چند نوع تحریم داریم و تحریم‌هایی که ازسوی اوباما اعمال شده می‌تواند یکجا برداشته شود از طرف دیگر تحریم‌های کنگره نیز با توجه به اینکه باید بررسی و لابی شود ، می‌تواند در مدت شش ماه به کلی لغو شود.
 
این کارشناس مسائل هسته‌ای تصریح کرد: تحریم‌های شورای امنیت نیز با صدور قطعنامه و طی کردن ترتیباتی به لحاظ حقوقی باید برداشته شود بنابراین آنها باید پاسخگو باشند که این مرحله به مرحله به چه معنی خواهد بود.  
 
بهشتی‌پور تأکید کرد: آنچه مدنظر ما بوده است لغو تمامی تحریم‌ها به صورت یکجاست اما همانطور که دیدیم برای رسیدن به این مهم نیز مراحلی باید طی شود.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: آنها باید رویکرد خود را تغییر دهند چرا که نگاهشان به تحریم‌ها به عنوان یک ابزار برای فشار به ایران است.  

متن صحبت‌های "آنتونی بلینکلن" به شرح زیر است

من از این فرصتی که به من دادید تا با شما درباره وضع مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کنم، تشکر می‌کنم. چالشی که برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده است از مدت‌ها پیش یکی از مهم‌ترین اولویت امنیتی ما و مورد توجه کنگره و دولت بوده است. جامعه بین المللی در نگرانی‌های جدی ما درباره برنامه هسته‌ای ایران شریک است. ما به همراه شرکایمان در ۱+۵ و اتحادیه اروپا برای دنبال کردن راه حل جامع جهت رفع نگرانی‌ها و در جهت تعهد قوی رئیس جمهور برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای متحد شدیم. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و شرمن معاون وزیر امورخارجه و مذاکره کننده ارشد ما با در نظر داشتن این چالش در ذهن خود، اوایل این ماه به عنوان بخشی از تلاش‌های ما برای رسیدن به طرح اقدام جامع طولانی مدت با ایران به ژنو سفر کردند. طرح اقدام جامعی که با قابلیت راستی آزمایی اطمینان دهد برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز به پیش می‌رود. من امروز قصد دارم به شما درباره اهداف ما و وضع مذاکرات آخرین اطلاعات را ارائه دهم. البته جزییاتی است که من قادر نخواهم بود در جلسه غیرمحرمانه درباره آن صحبت کنم. مذاکرات ادامه دارد و نمی‌تواند علنی انجام شود اما من تاجایی که بتوانم درباره جزییات اطلاعاتی به شما می‌دهم زیرا ما نقش حیاتی کنگره و این کمیته برای شکل دادن سیاست آمریکا در قبال ایران را درک می‌کنیم. ما همچنان متعهد هستیم به رایزنی مداوم ادامه دهیم و هرجا لازم باشد آن را گسترش دهیم. همه ما یک هدف داریم و آن این است که با برطرف کردن نگرانی‌های جامع بین المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران، جهان را امن‌تر سازیم.

وی مدعی شد ما همچنان معتقدیم بهترین راه برای این کار مذاکره برای طرح اقدام جامع است که زمانی که بدست آید اطمینان می‌دهد ایران نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد و برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز است.

وی مدعی شد: هر نوع توافق جامع باید از چهار مسیر برای دستیابی به مواد به اندازه کافی شکاف پذیر جلوگیری کند: دو مسیر غنی سازی از طریق فعالیت‌های در نطنز و فوردو، یک مسیر پولوتونیوم از طریق راکتور آب سنگین اراک و یک مسیر پنهان احتمالی. این طرح اقدام جامع باید شامل محدودیت‌های سخت و موانع شدید بر برنامه هسته‌ای ایران باشد و در ‌‌نهایت اینکه نیاز به نظارت قوی و اقدامات شفاف سازی است تا توانایی جامع بین المللی برای کشف سریع هر نوع تلاش ایران برای گریز به حداکثر برسد. جامعه بین المللی در عوض برای ایران برحسب اقدامات قابل راستی آزمایی این کشور، کاهش مرحله به مرحله تحریم‌ها را فراهم می‌کند. چنین کاهشی به آسانی قابل بازگشت خواهد بود. طوری که تحریم‌ها در صورتی که ایران تعهدات خود را نقض کند، بتواند به سرعت دوباره اعمال شود.

آنتونی بلینکن گفت: ما هرگز انتظار نداریم این روند آسان باشد. هدف ما این است که تا پایان مارس عناصر مهم این توافق را نهایی کنیم و سپس تا ژوئن جزییات فنی آن را تکمیل سازیم. گفتگوهای اخیر جدی، مفید و موثر بود. ما در برخی از موضوعات پیشرفت داشتیم اما شکاف درباره برخی از موضوعات دیگر باقی مانده است. من و وندی شرمن مذاکره کننده ارشد ما خوشحال می‌شویم اگر در جلسه‌ای محرمانه اطلاعات بیشتری ارائه کنیم. در مجموع باید بگویم براساس ارزیابی ما همچنان شانس معتبری برای رسیدن به توافق وجود دارد که این بهترین نفع را برای امنیت آمریکا و متحدان ما خواهد داشت. اگر رهبران ایران تصمیم گرفتند (در این مذاکرات) به سمت جلو حرکت نکنند ما با کنگره برای افزایش فشار همکاری خواهیم کرد اما ما زمانی که در این مذاکرات بسر می‌بریم مهم است به شرکای خود و همچنین ایران نشان دهیم که برنامه هسته‌ای این کشور کاملا صلح آمیز است.

آنتونی بلینکن گفت: کنگره آمریکا در رساندن ما به جایی که امروز هستیم نقش حیاتی را بازی کرده است و بی‌تردید در آینده نیز نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. تحریم‌ها ابزاری بودند که ایران را به میز مذاکره آورد (!) اما برنامه ایران تا رسیدن به طرح اقدام مشترک در مذاکرات ادامه یافت. تحریم‌ها پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرد. مذاکرات این کاررا کرد و به نفع ما است تا خود را از شانس رسیدن به راه حل جامع و طولانی مدت محروم نکنیم. اجازه دهید درباره پیشرفت‌هایی که تاکنون بدست آوردیم، صحبت کنم. قبل از طرح اقدام مشترک با وجود رژیم تحریم‌های بی‌سابقه، برنامه هسته‌ای ایران به سمت ذخایر بیشتر اورانیوم غنی شده پیش رفت. امروز در نتیجه محدودیت‌ها در طرح اقدام مشترک، ایران پیشرفت در برنامه هسته‌ای خود را متوقف کرده است و برای نخستین بار در یک دهه این برنامه را در حوزه‌های حساس به عقب بازگردانده است و به ما اجازه داده است از طریق بازرسی‌های سرزده و مکرر نظارت بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: تحریم‌های جدید غیرضروری هستند. در ماههای اخیر این فشار با کاهش قابل توجه قیمت نفت افزایش یافته است. درصورتی که ایران از رسیدن به توافق مسئولانه خودداری کند یا در تعهدات فعلی خود براساس طرح اقدام مشترک خدعه در پیش گیرد، سنا و مجلس نمایندگان می‌توانند اقدامات اضافی را طی چند ساعت در پیش گیرندو دولت از چنین اقدامی قویا حمایت خواهد کرد. تحریم‌های جدید ضروری نیست و تصویب آن هم اینک، فقط امکان رسیدن به توافق نهایی در چند ماه آینده را در خطر قرار می‌دهد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما درباره وضع مذاکرات پنج به علاوه یک، گفتگوهای گسترده با کنگره داشتیم و به این کار ادامه خواهیم داد. ما کنگره را درباره این مذاکرات از طریق جلسه استماع آزاد یا گزارش‌های محرمانه کاملا مطلع نگه خواهیم داشت. من مایلم به این گفتگو‌ها با شما همکاران امروز و در ماههای باقیمانده ادامه دهم. قبل از اینکه سخنم را به پایان برم می‌خواهم تاکید کنم که حتی اگر ما در حال تماس با ایران در موضوع هسته‌ای هستیم، فشار رژیم تحریم‌های موجود ادامه دارد و ما همچنان این کشور را به خاطر اقدامات در حوزه‌های دیگر مسئول خواهیم دانست.

وی در خصوص زندانیان آمریکایی نیز گفت: ما همچنان تاکید می‌کنیم که ایران باید «سعید عابدینی، امیر حکمتی و جیسون رضائیان» را از بند آزاد کند. ما همچنان از ایران می‌خواهیم با ما همکاری کند تا ما بتوانیم «رابرت لوینسون» را بیابیم و او را به کشور بازگردانیم.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود ادعاهایی را علیه حقوق بشر ایران مطرح کرد.

انتهای پیام/







کد خبر: ۵۱۱۵۴۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن