تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819502248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه تسهيلات ارزان قيمت به روستاييان مناطق آزاد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ بهمن ۱۳۹۳ (۱۱:۱۳ق.ظ)
مشاور رئيس جمهور خبر داد؛ ارائه تسهيلات ارزان قيمت به روستاييان مناطق آزاد دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي از اختصاص وام‌هاي ارزان قيمت به ۵۰۰ روستاي مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۰ ميليارد تومان براي ۱۲۰ روستاي منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، اکبر ترکان مشاور رئيس جمهور در نشست انعقاد تفاهم نامه دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي و بنياد مسکن انقلاب اسلامي با بيان اين‌که بنياد مسکن حضور چشمگيري در ساخت مناطق روستايي براي استفاده گردشگري داشته است، گفت: کشورهاي صنعتي در کشاورزي‌ هم پيشرفته‌ هستند، به عنوان مثال سهم اشتغال آلمان از کشاورزي پنج درصد است و در ايالات متحده سه درصد، اما؛ آن‌ها بسيار پيشرفته‌تر از ما هستند.
وي گفت: نگاه به روستا اين‌گونه بود که روستا محل توليدات کشاورزي و دامي باشد در حالي که اين نگاه ظرفيت روستا را به اين دو مورد محدود مي‌کرد تا در مقابل شهرها ظرفيت بيشتري داشتند، اين در حالي است که بيش از ۵۰ درصد اقتصاد ايران خدمات است، متأسفانه بعد از انقلاب ما اين‌طور به روستاها نگاه نکرديم که آن‌ها هم مي‌توانند خدمات ارائه دهند.
مشاور رئيس جمهور اظهار کرد: جمعيت روستايي کشور از اوايل انقلاب تاکنون ثابت مانده و تاکنون هرچه به آن اضافه شده به سمت شهرها سرازير شده است، در حال حاضر جمعيت روستاها ۲۳ ميليون نفر است چون اقتصاد روستا همين تعداد نفر را مي‌تواند جواب دهد.
وي با بيان اين‌که شهر مشهد يک و نيم ميليون حاشيه نشين دارد خاطرنشان کرد: کاش قبل از مهاجرت اين افراد، ظرفيت‌سازي براي روستاها انجام مي‌شد تا آن‌ها مجبور به حاشيه‌نشيني نشوند، حال بايد براي جمعيت ۲۳ ميليون نفري روستاها فکري کرد و براي آن‌ها ظرفيت اقتصادي ايجاد کرد.
ترکان با بيان اين‌که توسعه گردشگري در ۱۲۰ روستاي منطقه آزاد اروند آغاز شده است، گفت: براي اين منظور وام‌هاي ارزان قيمت در نظر گرفته‌ايم تا در توسعه روستاها در منطقه آزاد اروند جهش ايجاد شود و بتوانيم اشتغال را در روستا راه بياندازيم، اين موضوع در منطقه آزاد اروند حادتر است زيرا در طول ساليان گذشته کار بازسازي خوزستان بارها رها شده است که اين براي اين استان آبرومندانه نبود.
در مراسم امضاء اين تفاهم نامه که اکبر ترکان مشاور رئيس جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي کشور و عليرضا تابش رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي حضور داشتند بهسازي کالبد (بافت و مسکن) روستاهاي تاريخي و گردشگري در مناطق آزاد مورد تاکيد قرار گرفت.
اين تفاهم نامه با موضوع توسعه قابليت‌هاي اقتصادي و معيشتي در روستاهاي واقع در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي مستعد، برنامه ريزي براي توسعه گردشگري روستايي در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي و بهسازي کالبد روستاهاي تاريخي و گردشگري در اين مناطق ميان طرفين امضاء شد.
حجت الاسلام محمدعلي زم معاون فرهنگي دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد کشور، اسماعيل زماني مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و محمدرضا شاملو معاون عمران روستايي بنياد مسکن نيز در اين مراسم حضور داشتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن