تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804063665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دشمنان با اسلام‌هراسي به مقابله با پيشرفت انقلاب پرداخته‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ بهمن ۱۳۹۳ (۱۷:۲۷ب.ظ)
آيت‌الله نوري‌همداني: دشمنان با اسلام‌هراسي به مقابله با پيشرفت انقلاب پرداخته‌اند يکي از مراجع تقليد گفت: انقلاب اسلامي بسيار مهم است اما امروزه دشمنان بسياري در برابر پيشرفت اين انقلاب، به دنبال اسلام‌هراسي هستند. دشمنان با اسلام‌هراسي به مقابله با پيشرفت انقلاب پرداخته‌اند
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله حسين نوري‌همداني در ديدار با جمعي از طلاب حوزه علميه امام رضا (ع) که در دفتر اين مرجع تقليد انجام شد، مجمع‌هاي طلبگي را نوراني دانست و اظهار کرد: امروزه نياز شديدي به تربيت علماي آگاه به شرايط زمان داريم.
وي شغل طلبگي را عالي‌ترين شغل خواند و مطرح کرد: برکت هيچ شغلي همانند طلبگي نخواهد بود و در اين ارتباط روايات بسياري بيان شده است.
اين مرجع تقليد با اشاره به اينکه افرادي که در راه طلبگي گام برمي‌دارند، توسط فرشتگان مورد طلب مغفرت قرار مي‌گيرند، تصريح کرد: کسي که در راه علم بميرد همانند کسي است که در راه خدا کشته شده است.
وي به برخي ديگر از ويژگي‌هاي طلبگي اشاره کرد و گفت: در اين راه بايد اخلاص به خداوند را مورد نظر قرار داده و ابعاد مختلف زندگي براي به دست آوردن رضايت خداوند برنامه‌ريزي کنيم.
آيت‌الله نوري‌همداني اخلاص براي خدا را نخستين گام طلبگي برشمرد و ابراز کرد: علماي ديني نيز در اين ارتباط کتاب‌هاي بسياري نوشته‌اند که طلاب بايد در خواندن آن‌ها کوشا باشند.
وي خاطرنشان کرد: در راه طلبگي بايد ديدگاه‌هاي بلندي داشته باشيم و با کسب علوم ديني و تکيه بر همت بلند به جايگاه‌هاي والايي همانند جايگاه شيخ مفيد برسيم.
آيت‌الله نوري همداني از دوران زندگي برخي از علماي ديني ياد کرد و گفت: علمايي که در راه مبارزه شهيد شده‌اند در زندگي خود اخلاص را مورد توجه قرار داده‌اند تا اينکه توانستند به اين جايگاه برسند.
استاد برجسته حوزه علميه اراده را يکي از ويژگي‌هاي پيشرفت دانست و عنوان کرد: طلاب بايد با توجه به اصول خاصي گام بردارند که يکي از اين اصول نظم است.
وي با بيان اينکه افراد منظم، موفق و افراد نامنظم ناموفق خواهند بود، گفت: اين اصل در وقايع تاريخي ديده شده است و طلاب نيز براي گذراندن مراحل زندگي خود بايد به اين موضوع توجه ويژه‌اي داشته باشند.
آيت‌الله نوري همداني يادگيري علوم ادبيات عربي را براي طلاب لازم دانست و متذکر شد: قواعدي که در اين ادبيات بيان مي‌شود مي‌تواند انسان را نسبت به قرآن کريم و روايات ائمه اطهار (ع) بيشتر آشنا کند.
وي يکي ديگر از نيازهاي طلاب را تقوا دانست و گفت: برخي از علما در دوران‌هاي گذشته درس دادن به طلبه‌اي که نماز شب نمي‌خوانده است را حرام کرده بودند.
آيت‌الله نوري همداني با اشاره به بخشي از نهج‌البلاغه ادامه داد: اين کتاب ديني براي شيعيان و متقيان 70 صفت را بيان کرده و آن‌ها را به نماز شب و سحرخيزي سفارش کرده است زيرا نيمه شب زمان خاصي براي رسيدن به جايگاه‌هاي والاي معنوي است.
استاد برجسته حوزه علميه يادآور شد: در هر حوزه علميه بايد يک معلم اخلاق فعاليت داشته باشد به اين علت که آموزه‌هاي اخلاقي به خوبي در ميان طلاب ترويج داده شود.
وي نگاه انسان را بر دو قسم باطني و ظاهري دانست و اظهار کرد: اين زمين گرداننده‌اي دارد که براي موجودات مختلف تدابير مناسبي در نظر گرفته به همين علت هر چيزي در اين دنيا به مقدار مورد نياز به وجود آمده است.
آيت‌الله نوري‌همداني زمان‌شناس بودن را يکي ديگر از ويژگي‌هاي طلاب خواند و مطرح ‌ انقلاب اسلامي بسيار مهم است اما امروزه دشمنان بسياري در برابر پيشرفت اين انقلاب، به دنبال اسلام‌هراسي هستند.
وي متذکر شد:‌ امروزه عالمان بيدار بايد با مبارزه خود از اسلام دفاع کنند و امنيتي که امروزه در ايران وجود دارد را مديون حکومت اسلامي و همت بلند امام خميني (ره) هستيم.
آيت‌الله نوري‌همداني با تاکيد بر اينکه ابعاد مختلف امنيت در ايران اسلامي وجود دارد گفت: رهبر انقلاب به طلبه بودن خود افتخار مي‌کنند زيرا به خوبي نسبت به جايگاه طلبگي آگاهي پيدا کرده‌اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن