تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803634022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت بيش از 200 پل در پايتخت در دوره کنوني مديريت شهري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۱۳ب.ظ)
ساخت بيش از 200 پل در پايتخت در دوره کنوني مديريت شهري طي سال هاي اخير بيش از 200 پل در شهر تهران ساخته شده است؛ اين ميزان توسعه و پيشرفت مرهون تلاش و همت جامعه مهندسي، ديدگاه اعضاي شوراي شهر تهران در جهت اجرا و توسعه اقدامات زيربنايي و البته مديريت جهادي شهردار تهران است.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون فني و عمراني شهرداري تهران که در مراسم اختتاميه چهارمين همايش بين المللي پل در دانشگاه صنعتي اميرکبير سخن مي گفت، ضمن اعلام اين مطلب، پل را معياري براي سنجش ميزان توسعه و پيشرفت تمدن ها دانست و افزود: در طول تاريخ به مجرد آنکه توسعه ارتباطات و تجارت در دستور کار قرار گرفته، صنعت پلسازي به عنوان نخستين نياز زيربنايي توسعه مطرح شده است.
از سوي ديگر نخستين نشانه هاي صنعت پل سازي جهان در ايران شکل گرفته است. يکي از افتخارات ما اين است که ايران پيش از ساير جوامع متمدن جهان، از صنعت پلسازي و راهسازي برخوردار بوده است اما تاريخ اين صنعت در کشور، فراز و فرودهاي متعددي را تجربه کرده است.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اشاره به عظمت معماري پل هاي خواجو، سي و سه پل و پل چوبي در اصفهان، اين پل ها را نمايانگر اوج شاهکار مهندسي ايران و پيشرفت کشور در دوران صفويه دانست و گفت: نکته قابل توجه در مورد اين پل ها، چند منظوره بودن آنها است. درواقع آنها فقط براي عبور و مرور ساخته نشده اند و به عنوان مثال شيخ بهايي دانشمند برجسته ايراني، تناسبات مهندسي پل سي و سه پل در طاق ها و اندازه هاي آنها را به منظور تقسيم آب ايجاد کرده است.
وي با نام بردن از دوران پهلوي به عنوان يکي از مقاطع صنعت پلسازي در کشور، يادآور شد: اگرچه در اين دوره پل هاي فاخر و موثري همچون پل ورسک در البرز و پل قطور در آذربايجان غربي احداث شدند اما پل ورسک را مهندسان آلماني و پل قطور را مهندسان اتريشي ساختند.
حسيني با مثبت ارزيابي کردن توسعه صنعت پل سازي طي سال هاي اخير، رشد اين صنعت در زمينه محاسبات و طراحي، تکنولوژي و دانش مهندسي و همچنين اجرا را خوب توصيف کرد و افزود: در کميته اجرايي چهارمين همايش بين المللي پل، با توجه به جوايز متعدد ملي و بين المللي که به پروژه احداث بزرگراه طبقاتي صدر اعطا شده است، تصميم گرفته شد اين پل از گردونه رقابت کنار گذاشته شود تا ساير پل ها فرصت بيشتري براي قرار گرفتن در معرض ارزيابي و داوري داشته باشند.
وي در ادامه با بيان آنکه در حال حاضر بيش از 350 هزار دستگاه پل در سطح شبکه معابر برون شهري کشور وجود دارد و بيش از 25 هزار پل نيز در حوزه صنعت راه آهن در دست بهره برداري است، گفت: ارزش ريالي اين پل ها به بيش از 28 هزار ميليارد تومان مي رسد که سرمايه اي عظيم محسوب مي شود.
معاون فني و عمراني شهردار تهران با اشاره به ارتباط حدود 6 درصد از توليد ناخالص ملي کشور با صنعت حمل و نقل، اين عدد را ناچيز دانست و افزود: اگر قيمت نفت باز هم افت پيدا کند و صادرات آن به صرفه نباشد و فقط به مصرف داخلي برسد، ما مي توانيم از ديگر سرمايه هاي ملي خود ارزش افزوده بيشتري کسب کنيم.
وي با اشاره به مشکلات و موانع اجرايي احداث پل ها در محيط هاي درون شهري، انحراف يا انسداد ترافيک را يکي از مهمترين اين دشواري ها دانست و يادآور شد: در پروژه احداث پل هاي شهيد محلاتي، به دليل محدوديت هاي انحراف ترافيک در کمتر از يک هفته پايه اي 15 متري با 25 متر شمع احداث شد و اين امر در نوع خود يک رکورد اجرايي قابل ملاحظه بود.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حضور اساتيد و دانشمندان ايراني در سراسر جهان، از آمادگي شهرداري تهران براي تشکيل شبکه اي از دانشمندان و مهندسان حرفه اي خبر داد و گفت: براي عضويت در اين شبکه، موقعيت جغرافيايي ملاک و معيار نيست و ايرانيان متخصص از هر نقطه دنيا مي توانند در اين شبکه عضو شوند.
گفتني است چهارمين همايش بين المللي پل، طي روزهاي چهارم تا ششم بهمن ماه سال جاري در دانشگاه صنعتي اميرکبير برگزار شد. اين دوره از همايش که توسط مرکز تحقيقات سازه و زلزله دانشگاه اميرکبير و با مشارکت معاونت فني و عمراني شهرداري تهران و همچنين شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي برگزار شد، با معرفي 6 پل برتر کشور به کار خود پايان داد. برگزاري نمايشگاه و کارگاه هاي تخصصي و ارائه بيش از 200 مقاله از متخصصان و کارشناسان داخلي و خارجي، از ديگر برنامه هاي اين رويداد علمي بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن