تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820831966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشديد نظارت دقيق بر ورود و خروج پرندگان شکاري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۵۵ق.ظ)
تشديد نظارت دقيق بر ورود و خروج پرندگان شکاري سازمان حفاظت محيط زيست با ابلاغ بخشنامه اي به ادارات کل حفاظت محيط زيست استانها نظارت دقيق بر ورود و خروج پرندگان شکاري ، اعمال مقررات کنوانسيون سايتيس و افزايش تمهيدات حفاظتي در استانهاي جنوبي و مرکزي به کليه استانها را خواستار شد.
به گزارش خبرگزاري موج ، مدير کل حفاظت و مديريت شکار و صيد سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به سياست هاي اين سازمان براي مقابله با ورود و خروج غيرقانوني گونه هاي جانوري و اجراي تعهدات بين المللي از جمله ضوابط کنوانسيون سايتيس گفت: پيرو ابلاغيه هاي قبلي بکارگيري کامل اقدامات حفاظتي در استانها طي بخشنامه اي به ادارات کل حفاظت محيط زيست استانها ابلاغ شده است.
علي تيموري در خصوص مفاد اين بخشنامه توضيح داد : در اين بخشنامه ادارات کل حفاظت محيط زيست استانها برنظارت دقيق بر ورود و خروج پرندگان شکاري و اعمال مقررات کنوانسيون سايتيس تاکيد شده است.
*ورود کليه گونه هاي مشمول کنوانسيون سايتيس به کشور مستلزم اخذ مجوز ورود سايتيس*
تيموري با اشاره به برخي گزارش هاي ورود اتباع خارجي به کشور همراه با پرندگان شکاري بدون اخذ مجوز هاي لازم از سازمان حفاظت محيط زيست، تصريح کرد: ورود کليه گونه هاي مشمول کنوانسيون سايتيس به کشور از جمله پرندگان شکاري، مستلزم اخذ مجوز ورود سايتيس از مدير اجرايي کنوانسيون سايتيس مستقر در اداره کل حفاظت و مديريت شکار و صيد مي باشد.
*گواهي سايتيس از کشور مبدا به هيچ عنوان مجوز براي ورود پرندگان به کشور محسوب نمي شود*
به گزارش روابط عمومي سازمان حفاظت محيط زيست، وي تاکيد کرد: ارائه گواهي سايتيس (يا پاسپورت هاي سايتيس) از کشور مبدا يا ساير کشورها، به هيچ عنوان مجوز براي ورود پرندگان به کشور محسوب نگرديده و ورود آنها بدون اخذ مجوز مديريت اجرايي سايتيس در ايران، ممنوع بوده و نقض مقررات و جرم محسوب مي گردد.
*بازديد اتباع بيگانه از مناطق حفاظت شده نيازمند اخذ مجوز از اداره کل حفاظت و مديريت شکار و صيد*
تيموري با اعلام اينکه خروج پرندگان شکاري وساير گونه هاي مشمول سايتيس از کشور نيز مستلزم اخذ مجوز خروج از مدير اجرايي کنوانسيون سايتيس در ايران است، گفت: بازديد اتباع بيگانه از مناطق تحت مديريت سازمان براي هر مدت و به هر دليل، نيازمند اخذ مجوز از اداره کل حفاظت و مديريت شکار و صيد بوده و ادارات کل استانها نمي توانند راسا" نسبت به صدور مجوز بازديد براي آنها اقدام کنند.
اين گزارش مي افزايد، مدير کل دفتر حفاظت و مديريت شکار و صيد سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه به افزايش تمهيدات حفاظتي در استانهاي هرمزگان، خوزستان، بوشهر، سيستان و بلوچستان، کرمان، فارس، يزد اشاره کرد و گفت: در بخشنامه به ادارات کل استان هاي جنوبي و مرکزي خواستار افزايش تمهيدات حفاظتي در سطح استان ها شده ايم.
وي با بيان اينکه بر اساس ضوابط قانوني ورود و خروج پرندگان شکاري و در راستاي حفاظت از تنوع زيستي با هرگونه سوء استفاده احتمالي اتباع بيگانه مقابله مي شود، گفت: در بخشنامه اي به ادارات کل حفاظت محيط زيست استانها خواستار انجام اقدامات حفاظتي بيشتر براي جلوگيري از سوء استفاده احتمالي اتباع بيگانه شده است.
تيموري تصريح کرد: ضوابط ورود و خروج گونه ها بخصوص پرندگان شکاري به کليه مبادي ورودي و خروجي و گمرکات استان و هماهنگي کامل با اين مراجع جهت ممانعت از هرگونه ورود يا خروج اين گونه ها قبل از اخذ مجوز هاي قانوني لازم از سازمان ابلاغ شده است.
*حمل و نقل و جابجايي پرندگان شکاري در سطح استان بدون مجوز سازمان حفاظت محيط زيست ممنوع است*
بنابر اين گزارش، تيموري با تاکيد بر اينکه ادارات کل حفاظت محيط زيست استانها ملزم به اخذ مجوز ورود اتباع خارجي به مناطق تحت مديريت از اداره کل حفاظت و مديريت شکار و صيد هستند، گفت: کليه مامورين اجرايي استانها بر ممنوعيت هرگونه حضور بدون مجوز اتباع خارجي در محدوده مناطق سازمان توجيه مي شوند و حمل و نقل و جابجايي پرندگان شکاري در سطح استان بدون مجوز اين سازمان ممنوع است.
وي تصريح کرد: ادارات کل حفاظت محيط زيست استانها مستلزم هماهنگي کامل با مقامات و مسئولين استان و انعکاس سياستهاي سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص ممنوعيت هرگونه شکار در سالجاري و همچنين ممنوعيت قانوني ورود پرندگان شکاري به کشور و حمل و نقل آنها در زيستگاههاي طبيعي شدند.
*تشديد اقدامات حفاظتي در سطح مناطقي که بيشتر مورد توجه اتباع بيگانه است*
تيموري از تشديد اقدامات حفاظتي در سطح مناطقي که بيشتر مورد توجه اتباع بيگانه يا عوامل آنها در رابطه با شکار هستند خبر داد و گفت: هماهنگي هاي لازم با مراجع انتظامي استانها به منظور جلب همکاري آنها در برخورد با تخلفات احتمالي بعمل مي آيد.
وي افزود: براي جلوگيري از اقدامات ناهماهنگ گزارش سريع موارد کشف حضور اتباع بيگانه يا پرندگان شکاري غير مجاز براي اتخاذ تصميمات قانوني به اداره کل حفاظت و مديريت شکار و صيد سازمان حفاظت محيط زيست ارسال مي شود .














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن