تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798688464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از درآمد 3 هزار میلیاردی جریمه مشمولان سربازی تا آسیب‌های اجتماعی دختران سرپرست خانوار 16 ساله


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پیشخوان اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛درآمد 3 هزار میلیاردی از جریمه مشمولان نارضایتی زنان از معاونت زنان صورت می‌گیرد.
از درآمد 3 هزار میلیاردی جریمه مشمولان سربازی تا آسیب‌های اجتماعی دختران سرپرست خانوار 16 ساله
در صفحات اجتماعی امروز روزنامه های کشور پیگیری موضوع‌های مخدرهای صنعتی عامل 25 درصد قتل‌ها دختران 16 ساله سرپرست خانوار شده‌اند،
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه‌های مردم‌سالاری، وطن امروز، ایران، خراسان و آرمان  در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون درآمد 3 هزار میلیاردی از جریمه مشمولان مخدرهای صنعتی عامل 25 درصد قتلها، هشدار کمیته امداد نسبت به آسیب های اجتماعی دختران 16 ساله سرپرست خانوار، نارضایتی زنان از معاونت زنان، اشاره کردند که در ادامه به آن نگاهی خواهیم داشت.

روزنامه ایران:

افزایش آسیب‌های اجتماعی زنان به دلیل نوع نگرش و تفاوت فرهنگ امروزه معضلات بسیاری را به وجود آورده است.
دلایل مختلفی بر افزایش آسیب‌های اجتماعی زنان از جمله ازدواج با اتباع خارجی وجود خانواده‌های بد سرپرست، بی‌سرپرست، ازدواج های موقت و غیر رسمی، خود سرپرستی، موثر است به طوری که ادامه این معضل بزرگ جامعه امروز را تهدید می‌کند.

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع هشدار کمیته امداد نسبت به آسیب‌های اجتماعی دختران 16 ساله سرپرست خانوار می‌پردازد.

در این گزارش آمده است،به دلیل افزایش آمار فوت سرپرست خانوار ،‌طلاق، مهاجرتزنان رها شده ، ازدواج با اتباع خارجی در حال رشد است.

خانوارهای بد سرپرست ازدواج‌های موقت و غیر رسمی و . . . شرایطی را به و جود می‌آورند که از برخی از آنها با عنوان خانواده‌های خود سرپرست یاد می‌شود.

 در ادامه این گزارش موضوع‌های افزایش 5 درصدی آمار زنان سرپرست خانوار از سال 75 و 90 و رشد 9 درصدی به 13.7 درصدی آمار آنها در سال 93 مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین حضور زنان شاغل در پست‌های مدیریتی و ادغام حوزه جوانان و معاونت امور زنان و خانواده بررسی می‌شود.

*هشدار! ورود مواد دستکاری شده ژنتیکی
 
روزنامه ایران و روزنامه خراسان:

در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع ورود مواد دستکاری شده ژنتیکی و اعلام سه عامل اثر گذار در رشد سرطان می‌پردازند.

در این گزارش آمده است در ایران از مجموع هر 100هزار نفر 134 نفر به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند. متوسط بروز بیماری سرطان در دنیا از هر 100 هزار نفر 182 نفر است.

در ادامه نیز موضوع های نگرانی های محیط زیست به دلیل استفاده کلر برای ضد عفونی کردن آب عوامل تهدید کننده سلامت کودکان و کشاورزان بررسی سرطان در ایران و کمبود ذخایر آب به سدها و کاهش 28 درصدی بارندگی بررسی می شود.

همچنین در این روزنامه پیگیر موضوع‌خلاء قانونی، برگزاری انتخابات شورا یاری و حذف اثر رئیس جمهوری در هفتمین جشنواره بین‌المللی فارابی گزارش شد.

در روزنامه خراسان نیز  به مخدر‌های صنعتی پرداخته شد .

افزایش آسیبهای اجتماعی از جمله افزایش گرایش به مواد مخدر بویژه مواد مخدر صنعتی معضلات بسیاری را برای خانواده‌های ایرانی بوجود آورده است به طوری که افزایش آمار آسیبهایی از جمله طلاق، بیکاری، فقر، خانواده‌های بدسرپرست، خود سرپرست و تک سرپرست و افزایش روز افزون مرگ بر اثر مصرف مواد مخدر صنعتی نگران کننده است.

روزنامه خراسان نیز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع مخدرهای صنعتی عامل 25 درصد قتلها می‌پردازد.

در این گزارش آمده است: عامل 25 درصد از قتلها به مصرف مواد مخدر صنعتی مرتبط است. ماهانه 1700 کیلو شیشه به دست نیروی انتظامی  کشف و ضبط می‌شود.

در ادامه این گزارش بررسی موضوعهای مصرف مواد مخدر صنعتی از سال 89 تا 93 رشد مصرف مواد مخدر صنعتی در سال 93 ، بررسی افزایش کارگاه‌های ساخت مواد مخدر صنعتی صورت می‌گیرد.

روزنامه وطن امروز:

*نارضایتی زنان از معاونت زنان

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع نارضایتی زنان از معاونت زنان می پردازد.

در این روزنامه آمده است درحالی که ماههای آخر برنامه پنجم توسعه را سپری می‌کنیم که برخی مصوبات این برنامه درباره زنان و خانواده همچنان روی کاغذ باقی مانده و رنگ و بوی اجرایی نگرفته است.

سند امنیت زن و کودک، بیمه زنان خانه دار، افزایش مرخصی زایمان و کاهش ساعت کاری زنان از جمله مصوباتی هستند که بر زمین ماندند آنها ابهاماتی در فعالیتهای معاونت امور زنان و خانواده، ریاست جمهوری برای ارتقای جایگاه زنان در جامعه تبدیل شده است.

در ادامه این گزارش به بررسی موضوع‌های بر نامه پنجم توسعه در حوزه زنان و خانواده مشکلات زنان اهمیت نقش زنان در خانواده برنامه های بلند مدت میان مدت، کوتاه مدت، در حوزه زنان، جایگاه زنان ایرانی در دنیا، جایگاه معاونت امور زنان و خانواده، گلایه از عملکرد معاونت امور زنان، بررسی مشکلات بیمه زنان خانه دار، افزایش مرخصی زایمان صورت می‌گیرد.

همچنین در این روزنامه موضوع ایران بزرگترین مصرف کننده تریاک دنیا بررسی می‌شود.

روزنامه آرمان:

*درآمد 3  هزار میلیاردی از جریمه مشمولان

موضوع مقاومت اقتصادی و طراحی برنامه های پیش‌بینی شده مسئولان در نهادهای مختلف برای کاهش تورم از مهمترین دغدغه‌های جامعه امروز است به طوری که مسئولان با تعیین قوانین خاص در نهادهای دولتی به منظور تامین بودجه اقدام به انجام طرح‌های مختلف می‌کنند.

روزنامه آرمان، در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع درآمد 3 هزار میلیاردی از جریمه مشمولان می پردازد.

در این روزنامه آمده است در سال 94 بر اساس تلفیق لایحه بودجه کل کشور پیش‌بینی می‌شود از درآمد 3 هزار میلیارد تومانی از محل اخذ جریمه مشمولان غایب سربازی تامین می‌شود. از مشمولان غایب 7 سال به بالای سربازی جریمه اخذ می‌شود که رقم ریالی آن 300 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی می‌‌شود.

در ادامه این گزارش موضوع‌های اجرای طرح کاراسترسازمان ثبت اسناد و املاک کشور استعلام‌های الکترونیکی برای هر شهروند مصوبه وزارت صنعت، راهبردهای استراتژی توسعه معدن سامانه الکترونیکی ارزیابی محاسبه و دریافت حقوق دولتی از معادن، تلفیق لایحه بودجه سال 94 بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود در موضوع‌های مشاهده تصویر سیاهگوش در طالقان(یکی از هشت گربه‌گان وحشی ایران)  انتقاد از افزایش نرخ کرایه ها ، سند دار شدن 7 هزار مدرسه در هر سال و معرفی اسناد تاریخی کشور به جهانیان می‌پردازند.

روزنامه مردم سالاری:

*انتخاباتی به نام شورایاری ها نداریم

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع انتخاباتی به نام شورایاری‌ها نداریم می‌پردازد.
در این گزارش آمده است، در مقررات و قوانین وزارت کشور به عنوان برگزاری انتخابات در کشور تنها انتخابات ریاست جمهوری مجلس، خبرگان، و شوراها، تعریف شده است و انتخاباتی به نام شورایا‌ری‌ها نداریم به طوری که مراجعه به رای مردم در قالب اصناف یا اقشار مختلف باید در قانون تعریف شده باشد ولی در مورد انتخابات شورایاری‌های چنین قانونی وجود ندارد.

در ادامه این گزارش بررسی موضوع‌های انتخابات شورایاری‌های شماره‌گذاری‌ اتوبوس های اسکانیا  حضور معتادان در تهران و اقدامات انجام شده نهادهای دولتی در این خصوص و NGO های مردمی صورت گرفت.

روزنامه همشهری:

*پارک‌بانان الکترونیکی می‌شوند

افزایش رشد روزافزون ترافیک تهران به دلیل عواملی از جمله توقف خودروها در حاشیه خیابان‌ها و یا دوبله و سوبله پارک‌کردن خودروها مشکلات بسیاری را برای شهروندان تهران به وجود آورده است.

حضور پارک بانان به دلیل پارک صحیح خودروها می‌تواند بر کاهش ترافیک موثر باشد.

همچنین در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع پارک‌بانان الکترونیکی می‌شوند می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است تخلف برخی از پارک‌بانان قلابی با واکنش‌های مثبتی از سوی شهروندان مواجه‌ می‌شوند به طوری که مدیریت شهری برای پیشگیری از سوء استفاده پارک‌بانان تقلبی اقدام به ساماندهی جای پارک در تهران کرده است.

در ادامه این گزارش بررسی موضوع‌های مدیریت و تولید عادلانه فضای پارک حاشیه‌ای و افزایش سطح سرویس آرامش و ایمنی بیشتر معابر، نظارت و مدیریت شهری، تکنولوژی و سیستم‌های نو و هوشمند سازی پارک‌بانها صورت
گرفت.

همچنین روزنامه همشهری در صفحه اجتماعی خود به موضوع‌های کاهش سالانه 50 تن از آلایندگی پایانه‌های تهران، انتخاب سه پل تهران به عنوان برترین پل‌های درون‌شهری کشور، تاملی بر مفهوم شهرسازی ایران اسلامی می‌پردازد.

انتهای پیام/









کد خبر: ۵۱۱۳۷۹۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن