تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817230965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از ظرفیت نخبگان قزوین در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


استاندار قزوین تأکید کرد؛
استفاده از ظرفیت نخبگان قزوین در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی
استاندار قزوین گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت نخبگان استان ضرورت دارد زیرا نخبگان در حوزه‌های مختلف می‌توانند در ارتقای وضعیت اقتصادی موثر باشند.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، مرتضی روزبه در جلسه شورای نخبگان استان که امشب در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان در راستای توسعه و تعالی استان یکی از موضوعات جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا تاکنون گام‌های خوبی برداشته شده است اما هنوز نواقصی وجود دارد و نیاز است که تجدید نظرهایی صورت گیرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: اینکه بنیاد ملی نخبگان دامنه فعالیت نخبگان را گسترش داده و به حوزه‌های مختلف ورود پیدا کرده اتفاق مبارکی است و می‌تواند زمینه ایجاد تحولات زیادی در سطح کشور و به تبع آن در سطح استان قزوین شود.

روزبه ادامه داد: امروز در سطح استان با چالش‌هایی روبرو هستیم که بهترین راهکار خروج از این بحران‌ها استفاده از ظرفیت نخبگان استان است بنابر‌این نباید از این ظرفیت عظیم در راستای رفع مشکلات غافل شویم.

وی با بیان اینکه موضوع آب یکی از بحران‌های جدی استان به شمار می‌رود، عنوان کرد: موضوع کمبود آب در استان قزوین یکی از موضوعاتی است که از دوران قبل از انقلاب مطرح شده اما هیچ‌گاه راهکار عملی برای آن در نظر گرفته نشده است.

استاندار قزوین تصریح کرد: علی‌رغم اینکه در تمام این سال‌ها استان قزوین با کمبود آب روبرو بود اما تاکنون کمتر از 5 درصد از مجموعه آبیاری استان مدرن شده که عدم استفاده از سیستم آبیاری مدرن نیز در کاهش سفره‌های آب زیرزمینی نقش مهمی ایفا می‌کند.

روزبه با بیان اینکه استان قزوین در حوزه علمی به ویژه در بخش دانشگاهی رشد قابل توجهی داشته است، گفت: در سال‌های اخیر در حوزه علمی به ویژه بخش دانشگاهی رشد چشمگیری داشته‌ایم به گونه‌ای که بیش از 130 هزار دانشجو در حال حاضر در مراکز علمی و دانشگاهی استان مشغول تحصیل هستند.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه استان قزوین به لحاظ موقعیت مکانی در نزدیکی پایتخت قرار دارد، بسیاری از افرادی که شرایط تأسیس مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی در تهران برایشان مقدور نبود استان قزوین را برای این امر در نظر گرفته‌اند که این امر موجب شده در حوزه علمی به لحاظ کمی رشد داشته باشیم اما به لحاظ کیفی به نتایج مطلوبی دست نیابیم.

استاندار قزوین با تأکید بر اینکه رشد علمی استان قزوین علی‌رغم وجود تعداد زیادی از مراکز علمی و دانشگاهی جای تأمل دارد، افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته استان قزوین در سال 1380 رتبه 10 کشور در کنکور را داشت اما در سال 1392 رتبه 14 کنکور سراسری را در سطح کشور کسب کرد.

روزبه اضافه کرد: هر اندازه فرصت‌سوزی کنیم نه تنها مشکلات برطرف نمی‌شود بلکه قطع‌یقین مشکلات جدیدی بر مشکلات قبلی افزوده شده و کار را دشوارتر می‌کند.

وی ادامه داد: شورای نخبگان استان باید دبیرخانه فعالی داشته باشد تا مباحث مختلف از طریق این دبیرخانه پیگیری شده و پس  از حصول نتایج مطلوب در صحن شورا مطرح شود.

استاندار قزوین با اشاره به لزوم پیگیری موضوعات مرتبط با اقتصاد مقاومتی در استان خاطرنشان کرد: اگر قرار است از اقتصاد نفتی فاصله گرفته و از ظرفیت‌های دیگر موجود برای درآمدزایی و ارتقای وضعیت اقتصادی استفاده کنیم، تنها راهکار عملی و کاربردی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

روزبه اظهار کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز استفاده از ظرفیت نخبگان استان ضرورت دارد زیرا نخبگان در حوزه‌های مختلف با ایده‌های نوآورانه‌ای که دارند می‌توانند در ارتقای وضعیت اقتصادی موثر باشند.

وی عنوان کرد: در راهبردهای مقام معظم رهبری نیز به این موضوع تأکید شده که برای فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی باید از سایر ظرفیت‌های کشور به نحو مطلوب استفاده کرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر موفق شویم تحولی در حوزه اقتصاد ایجاد کنیم، بستر لازم در استان قزوین فراهم است بنابر‌این نباید غفلت کنیم.

روزبه با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های استان قزوین در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از منابعی که می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا کند، استفاده بهینه از محصول کشمش است زیرا این استان منبع تولید کشمش است اما به دلیل خام‌فروشی درآمدزایی مطلوبی ندارد.

وی افزود: اگر زمینه‌ای فراهم شود تا با فرآوری کشمش شاهد تولید محصولات متنوعی از آن باشیم قطع‌یقین علاوه‌بر افزایش مصرف داخلی آن شاهد افزایش درآمدزایی در این حوزه هستیم.

استاندار قزوین یادآور شد: اگر با رویکرد اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کنیم به موفقیت‌های چشمگیری دست می‌یابیم./فارس/110
 



۰۶/۱۱/۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن