تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805689324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شریعتی‌نیاسر خبر داد ضرورت توسعه آموزش عالی فراملی/حمایت ویژه از 10 دانشگاه برتر در توسعه آموزش عالی فراملی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شریعتی‌نیاسر خبر داد
ضرورت توسعه آموزش عالی فراملی/حمایت ویژه از 10 دانشگاه برتر در توسعه آموزش عالی فراملی
معاون آموزشی وزیر علوم، آموزش عالی فراملی را یکی از مصادیق بین المللی کردن دانشگاه‌ها دانست و گفت: حمایت ویژه از 10 دانشگاه برتر در توسعه آموزش عالی فراملی یکی از راهکارهای بین‌المللی کردن دانشگاه‌هاست.

خبرگزاری فارس: ضرورت توسعه آموزش عالی فراملی/حمایت ویژه از 10 دانشگاه برتر در توسعه آموزش عالی فراملی



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم در پنجمین نشست هم اندیشی معاونان و مدیران همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی و فناوری کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: آموزش عالی فراملی ریشه در اندیشه جهانی شدن دارد و به این لحاظ به عنوان کالایی صادراتی محسوب می‌شود و دانش بنیان شدن اداره امور جوامع بشری زمینه توسعه آموزش عالی فرا ملی را بیش از پیش فراهم آورده، تا آنجا که در مواردی برخورداری از آموزش عالی فراملی در برخی از جوامع به یک نیاز تبدیل شده است.
وی افزود: از جنبه‌ای دیگر، رقابت بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی جهانی برای در دست گرفتن سهمی از این تقاضا در جریان است که می‌تواند در حوزه اقتصاد آموزش عالی مورد بررسی قرار گیرد و آموزش عالی فراگیر ایجاب می‌کند که تفکر و اندیشه مدیریتی حاکم بر آموزش عالی متحول شده و برنامه‌های درسی مبتنی بر ویژگی های بازار بین المللی شکل گیرد و فرهنگ نوع دوستی و احترام به عقاید مختلف ترویج شود.
معاون آموزشی وزیر علوم سند چشم انداز 1404، نقشه جامع علمی کشور، قانون برنامه پنجم توسعه، قانون اهداف و وظایف وزارت علوم و رویکرد وزارت برای توسعه آموزش عالی فراملی را به عنوان مبانی قانونی آموزش عالی فراملی برشمرد.
وی جذب دانشجو و استاد، انجام پروژه‌های مشترک و انتقال یافته‌های علمی و نوآورانه در سطح بین الملل، حمایت دولت از پژوهش‌های تقاضا محور مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی خارج کشور (مشروط به اینکه حداقل 50% از هزینه های آن را مراکز تحقیقاتی خارج از کشور تأمین کند)، اختصاص 25 درصد از اعتبارات به تحقیقات مشترک بین المللی و تأسیس یک مرکز فراملی از سوی دولت برای هماهنگی در دیپلماسی علمی و فناوری و توسعه قدرت نرم کشور و تجمیع فعالیت‌های مربوط به جذب و اعزام دانشجو و استاد، و تمام فعالیت‌های بین‌المللی مربوط به نوآوری، دانش، فناوری، انتقال دانش فنی، بهره گیری از توان اساتید ایرانی خارج از کشور را از احکام پیشنهادی جدید در برنامه ششم توسعه خواند.
شریعتی نیاسر حمایت‌ از دانشگاه‌های پیشتاز بر گسترش مرزهای دانش و فناوری و کسب مرجعیت علمی در منطقه و جهان و تبدیل شدن به الگوی کیفی برای موسسات آموزش عالی نوپا با هدف ارتقای جایگاه جهانی کشور در علم و فناوری و تبدیل ایران به قطب علمی و فناوری جهان اسلام و ارتقای چشمگیر شاخص‌های رشد علمی و توسعه فناوری کشور برای نزدیک شدن به هدف سند چشم‌انداز 1404 را از رویکردهای وزارت علوم برای توسعه آموزش عالی فراملی برشمرد.
وی همچنین دستیابی به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه آسیای جنوب غربی با تاکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم سند نقشه جامع علمی کشور دستیابی به جایگاه اول علم و فناوری در جهان اسلام و احراز جایگاه برجسته علمی و الهام بخش در جهان سیاست‌های کلی علم و فناوری جهاد مستمر علمی با هدف کسب مرجعیت علمی و فناوری در جهان از دیگر اهداف وزارت علوم برای توسعه آموزش فراملی برشمرد.
معاون آموزشی وزیر علوم، اهداف آموزش عالی فراملی را توسعه نفوذ فرهنگی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران، جذب علوم و فنون روز به داخل کشور، کسب درآمد و ایجاد بازار اشتغال فارغ التحصیلان، ارتقای کیفیت دانشگاه‌های داخلی، افزایش سطح دانش و تجربه متخصصان داخلی، تحقق مرجعیت علمی در سطح منطقه و جهان، تربیت نخبگان و نیروی انسانی تاثیرگذار، بسط و توسعه فرهنگ اسلامی ـ ایرانی و شناساندن توانمندی‌ها و دستاوردهای علمی کشور به جهانیان دانست.
وی همچنین ایجاد دوره‌های مشترک با موسسات آموزش عالی و پژوهشی خارجی، پذیرش دانشجوی خارجی در موسسات آموزش عالی و پژوهشی داخل کشور، ایجاد شعب دانشگاه‌های توانمند داخلی در خارج از کشور، حمایت ویژه از 10 دانشگاه برتر در توسعه آموزش عالی فراملی، تبادل استاد و دانشجو در زمینه‌های آموزشی و تحقیقاتی و ایجاد دانشگاه‌ها یا واحدهای بین المللی در داخل کشور را به عنوان راه‌کارهای آموزش عالی فرا ملی برشمرد.
شریعتی نیاسر همچنین برگزاری همایش‌های بین المللی آموزش عالی فراملی، برگزاری نمایشگاه‌های مستمر آموزش عالی در خارج از کشور، ایجاد رشته‌های مرتبط با توسعه آموزش عالی فراملی در برخی دانشگاه‌ها، ایجاد بنیاد دانش آموختگان غیر ایرانی به منظور استمرار ارتباط با آنان، انعطاف پذیری در زمینه استفاده از زبان خارجی  ضمن ترویج زبان فارسی و فرهنگ اسلامی ـ ایرانی و ارتقای کیفیت دانشگاه‌های فعال در آموزش عالی فراملی را از دیگر راهکارهای آموزش عالی فراملی دانست.
وی در ادامه قوانین، مقررات و برنامه مدون متناسب با نیاز مخاطب، فراهم آوردن زیرساخت‌های ارتباطی آموزشی و کمک آموزشی، اختیارات لازم دانشگاه‌ها برای ورود به عرصه آموزش عالی فرا ملی، وجود کادر مسلط به برنامه ریزی آموزش عالی فراملی و توسعه همکاری‌های علمی بین دانشگاهی را از عوامل داخلی موثر در آموزش عالی فراملی نام برد.
شریعتی نیاسر سازمان‌های بین المللی، توسعه روابط برون مرزی، تحریم‌های بین المللی و رقبای پرتعداد و توانمند را از عوامل بیرونی موثر بر آموزش عالی فراملی دانست.
معاون آموزشی وزیر علوم در زمینه ارزیابی آموزش عالی فراملی در ایران تصریح کرد: تجربه برخی از دانشگاه‌های کشور بیانگر امکان‌پذیر بودن توسعه آموزش عالی فراملی است و رمز تحقق این هدف هماهنگی همه دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دیگر نهادهای تأثیر گذار و انگیزه بسیار جدی مدیران مراکز علمی کشور است. انتهای پیام/

93/11/06 - 14:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن