تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805476219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهت اطلاع خانم روت؛ قتل زن باردار در دادگاه آلمان یادتان هست؟/ قاضی بازخواست نشد و صدراعظم هم بی خبر!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: به بهانه اظهارات مداخله جویانه نائب رئیس مجلس آلمان؛
جهت اطلاع خانم روت؛ قتل زن باردار در دادگاه آلمان یادتان هست؟/ قاضی بازخواست نشد و صدراعظم هم بی خبر!
حقوق بشر در تمامی کشورهای اروپایی و غربی نقض می‌شود اما صدایی از جایی شنیده نمی‌شود، تا اقدامات آنها را مورد بررسی قرار دهد و نشان دهند نسبت به بعضی از افراد ظلم و ستم فراوان صورت می‌گیرد و حقوق بشر معنا و مفهمی ندارد.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ کلودیا روت نایب رئیس مجلس آلمان دیروز با اظهاراتی مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران در سیاست خارجی کشورمان دخالت و صحبت‌هایی در این زمینه انجام داد.  

حقوق بشر در تمامی کشورهای اروپایی و غربی نقض می‌شود اما صدایی از جایی شنیده نمی‌شود، تا اقدامات آنها را مورد بررسی قرار دهد و نشان دهند نسبت به بعضی از افراد ظلم و ستم فراوان صورت می‌گیرد و حقوق بشر معنا و مفهمی ندارد.

در کشورهای سوریه، عراق، فلسطین، افغانستان، لبنان کودکان و زنان بی‌دفاع را مورد حمله قرار می‌دهند و رحمی ندارند، اما حالا نسبت به یک  سری مسائلی که با آنها ارتباطی ندارد اظهار نظر می‌کنند.


اظهارات وقیحانه ذ



سوالی اینجا مطرح می‌شود، اگر به راستی آنها نگران حقوق بشر هستند چرا نسبت به نقض مردم مظلوم این کشورها اظهار نظری نمی‌کنند و دخالتی برای بهبود وضعیت آنها انجام نمی‌دهند.

نایب رئیس مجلس آلمان با اینکه می‌داند نباید در سیاست خارجی یک کشور دخالت کند، اما با صراحت بیان به این امور دخالت کرده و اظهار نظرهایی انجام داده است.

**قسمت هایی از اظهار نظرهای نایب رئیس مجلس آلمان

روت با بیان اینکه من مذاکرات زیادی را با مقامات ایرانی داشتم و آشنایی من با ایران زیاد است، گفت: امروز، ایران با داعش و تروریست در منطقه مبارزه می‌کند اما متاسفانه صورت و جلوه ایران در دنیا اصلاح طلب نیست و در خصوص مسائل حقوق بشری در ایران اتفاقات نامطلوبی صورت می‌گیرد.

از این رو باید از روت پرسید: کشورهای اروپایی و غربی به تمامی امور کشورهای ضعیف‌تر دخالت می‌کنند و حتی با مداخله مستقیم و ورود به این کشورها، مردم آنها را به شهادت می‌رسانند. به نظر شما کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، آمریکا، انگلیس حقوق بشر را رعایت می‌کنند؟!!.


اظهارات وقیحانه ذ



وی افزود: من یک فعال حقوق بشری هستم و معتقدم حقوق بشر را ابتدا باید در خانه خود اصلاح کنیم و سپس به اتفاقات ابوقریب و گوانتانامو انتقاد داشته باشیم.

همچنین در رابطه با این قسمت صحبت‌ش باید گفت: با اعتقادی که شما دارید و با وجود گزارش‌هایی که نشان می دهد آلمان حقوق بشر را نقض کرده، اول باید کشور خودتان را نسبت به مسائل نقض حقوق بشر مورد انتقاد قرار دهید.

کشورهای اروپایی و غربی حقوق بشر را به شکل گسترده نقض می‌کنند البته در این گزارش  نگاه مختصری نسبت به این موضوع انجام داده‌ایم، زیرا این کشورها هر کدام به تنهایی موارد زیادی را مورد نقض قرار داده‌اند.


اظهارات وقیحانه ذ



*وضعیت حقوق بشر در آمریکا

ايالات متحده آمريکا از جمله کشورهای مدعی رعايت حقوق بشر است و علي رغم اين ادعا، حتی آمار رسمی اعدام در اين کشور بالاست.

آمريکا، کشوری که مدعی پيشبرد اهداف سازمان ملل متحد و رعايت حقوق انسانی است، هنوز به مهم‌ترين کنوانسيون‌های مرتبط با حقوق بشر نپيوسته و به بهانه‌های متعدد از الحاق به معاهدات حقوق بشری خودداری کرده است. همچنين براساس اعلام کميسيون حقوق بشر، آمريکا در هيچ‌کدام از اسناد حقوق بشری منطقه‌ای عضو نشده است. در مواردی هم که در کنوانسيونی وارد شده، قراردادهای حقوق بشری اين کشور در کنگره (مجلس) تصويب نمی‌شود.

شيوه سازماندهی دولت آمريکا به نحوی است که تعهدات بين‌المللی اين کشور تنها توسط دولت فدرال اجرا مي‌شود و دولت ايالات متحده مقاومتی سيستماتيک در برابر پذيرش تعهدات بين‌المللی در رعايت حقوق بشر دارد.


اظهارات وقیحانه ذ



*وضعیت حقوق بشر در آلمان

حدود 2سال پیش وضعيت حقوق بشر در آلمان به حدي وخيم بود كه دوستان اروپايي اين كشور نيز اقدام به انتقاد از شرايط موجود در اين كشور كردند. از این رو يك ديپلمات هلندي "خشونت شديد" در زمينه اعمال مجازات را مورد توجه قرار مي‌دهد. ليختنشتاين نيز خواستار روشن شدن وضعيت 5 هزار كودك خياباني در آلمان شد. سازمان ملل درباره نقض حقوق‌بشر در این کشور در گزارش خود درباره وضعيت (اجتماعي) كشورها نسبت به شرايط اجتماعی آلمان به شدت ابراز نگرانی كرد و از دولت اين كشور خواست تا در زمينه حل مسايل موجود همكاری‌های لازم را صورت دهد.
 
يكي از بارزترين موارد نقض حقوق‌بشر در آلمان تبعيض به ويژه در زمينه حقوق اقليت‌هاست كه گزارش سازمان ملل متحد نيز آن را تائيد می‌كند و در آن هنگام گزارش سازمان ملل نشان داد كه در آلمان همچنان در مورد مهاجران تبعيض وجود دارد. 


اظهارات وقیحانه ذ


 
*وضعیت حقوق بشر در فرانسه

فرانسه به عنوان مهد آزادی و دموکراسی غربی و یکی از بانیان اصلی اعلامیه جهانی حقوق بشر، در اجرا و رعایت اصول این اعلامیه اهتمام ویژه ای داشته باشد. به علاوه، فرانسه یکی از اعضای سازمان ملل متحد است که منشور ملل متحد را پذیرفته است، و بر اساس مواد متعدد آن از جمله ماده دو میثاق حقوق مدنی و سیاسی، دولت ها متعهد شده اند که حقوق شناخته شده در میثاق را درباره افراد مقیم قلمرو یا تابع حاکمیتشان بدون تبعیض محترم شمرده و تضمین نمایند. اما آن گونه که واقعیات نشان می دهد مهم ترین اصول حقوق بشر به شکل گسترده ای در این کشور نقض می شود. فرانسه، یکی از کشورهایی است که همواره سایر کشورها را حتی با دلایل واهی به نقض حقوق بشر متهم نموده است!!. 

در جامعه فرانسه، افرادی، نظیر روژه گارودی، نویسنده و محقق فرانسوی، تنها به دلیل ترویج اندیشه و نوشتن کتابی تاریخی و طرح واقعیاتی مستند درباره صهیونیسم بین الملل و انکار هولوکاست مورد محاکمه قرار می گیرند. هنوز هم در برخی کشورها مانند فرانسه، انکار کشتار یهودیان جرم تلقی می شود.


اظهارات وقیحانه ذ



فرانسه با حدود شش میلیون مسلمان از جمله کشورهای اروپایی است که به دلیل پیشینه تاریخی، بیشترین شمار مسلمانان را در خود جای داده است و مسلمانان، 10 درصد کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. اما دولت پاریس به بهانه دفاع از ارزش های سکولار خود، مسلمانان این کشور را از آزادی های فردی و اجتماعی محروم کرده است و با به اجرا گذاشتن قانون منع حجاب از تحصیل دختران محجبه در مدارس و دانشگاه ها ممانعت به عمل آورده است. مسلمانان مقیم فرانسه با جنبش های اسلامی در الجزایر و فلسطین اظهار همبستگی می کنند و دولت فرانسه هر نوع همبستگی مسلمانان با این جنبش ها را با فشار سیاسی و تبلیغاتی و زندانی کردن رهبران آنان سرکوب می کند.

اقلیت‌های دینی، همچون مسلمانان، و اقلیت های قومی و نژادی همچون عرب تبارها و سیاه پوستان به رسمیت شناخته نمی‌شوند و نه تنها از کرسی پارلمان و دیگر نهادهای تصمیم‌گیری محروم هستند بلکه هدف خشونت‌های نژادپرستانه و افراطی قرار می‌گیرند، و حتی علناً توسط مقامات عالی رتبه دولتی این کشور از طریق رسانه‌های عمومی تحقیر می‌شوند. این گروه های بزرگ اجتماعی تا حدی به حاشیه رانده شده‌اند که هیچ حزب و گروه و جناح سیاسی در فرانسه آنها را نمایندگی نمی‌کند و از حمایت هیچ نیروی سیاسی و روشن‌فکری بزرگی حتی چپگرایان فرانسوی نیز برخوردار نیستند.


اظهارات وقیحانه ذ



*وضعیت حقوق بشر در انگلیس در سال 2014

در کشور انگلیس  ۱۲۰۰۰۰۰ زن در انگلیس مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند، از هر ۴ زن در انگلیس یک نفر مورد تعرض و خشونت قرار می‌گیرد، هر ۳۰ ثانیه پلیس انگلیس یک شهروند را مورد خشونت قرار می دهد.  طی مصاحبه با ۱۲۳۶ زن در لندن مشخص شد از هر ۶ نفر یک نفر مورد تجاوز قرار گرفته است. بر اساس آمار مشاوره‌های تلفنی ویژه کودکان در انگلیس ۳۴ هزار تماس گرفته شده از سوی کودکان زیر ۱۸ سال قصد خودکشی داشته اند. در انگلیس در هر هفته ۴ مورد خودکشی رخ می‌دهد. در انگلیس ۱۳ هزار نفر قربانی برده داری نوین شده اند. در انگلیس در سال گذشته میلادی ۱۲۵ افسر پلیس عملکرد خبرنگاران را تحت نظر داشته‌اند.  در سال ۲۰۱۴ میلادی در انگلیس ۹۹ خبرنگار دستگیر و ۴۳ نفر جریمه شدند. هر هفته ۲ زن به دست همسران سابق خود به قتل می‌رسند. در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه‌های انگلیس از هر ۳ زن به یک نفر تعرض جنسی شده است.  در سال گذشته در انگلیس ۲۷۸ هزار جرم تبعیض نژادی شغلی رخ داده است.
 
دخالت‌ این مقام مسئول آلمان نسبت به سیاست خارجی ایران باید با برخورد مناسب پاسخ داده شود، زیرا این عمل نامناسب بوده و همچنین هیچ فردی اجازه دخالت در امور داخلی و خارجی کشوری را ندارند.


"نجات‌الله ابراهیمیان" سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه نایب رئیس مجلس آلمان در رابطه با رفع حصر سران فتنه 88، گفت: در رابطه با اظهارنظرهایی که در مسئله حصر و نظایر آن صورت می‌گیرد، وزارت خارجه و مقامات رسمی که میزبان مقامات خارجی هستند، طبق مقررات کلی و عرف دیپلماتیک وظیفه دارند ابهاماتی را که برای طرف‌های خارجی و مدعوین آن‌ها در مورد نظام سیاسی و حقوقی ما پیش می‌آید، برطرف کنند.
 
وی افزود: اگر چنین مسئله‌ای حکایت از عدم اطلاع آن مهمان خارجی و دیپلماتیک داشته باشد، بهترین عکس‌العمل اطلاع‌رسانی دقیق به آن‌هاست. اگر چنانچه مقامات خارجی در صدد اعتراض و یا به تعبیری مداخله در امور داخلی کشورمان هستند،‌ واکنش مناسبی از سوی مقامات رسمی کشور باید نشان داده شود و توقع ما این است که این عکس العمل به موقع نشان داده شود.
 
سخنگوی شورای نگهبان بیان داشت: این گونه اظهارنظرها از سوی برخی مقامات غربی مسبوق به سابقه است و علت آن هم این است که بعضی از آن‌ها یا درک درستی از مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران ندارند یا عمدا نمی‌خواهند درک درستی داشته باشند، تنها قرائت را از مردم سالاری و دمکراسی را نیز قرائت لیبرال دمکراسی می‌دانند.
 
وی ادامه داد: ما یک نظام مردم سالار دینی داریم که مثل هر نظامی شرایطی برای داوطلبان نمایندگی برای صاحب منصبان و کارگزاران نظام مقرر کرده‌ است، این شرایط را قانون تعیین کرده و ارزیابی و احراز این شرایط به عهده مقاماتی است که قانون تعریف کرده است.
 
ابراهیمان با بیان اینکه یکی از شرایطی که قانون ما در انتخابات برای کاندیداها در نظر گرفته، پذیرش ارزش‌های بنیادین نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: مقامات غربی که از قوانین ما آگاهی دارند و در عین حال حسن نیت داشته و خواهان روابط برابر با ما هستند، قانع خواهند شد و به آن‌هایی که سوء قصد دارند باید پاسخ مناسب دیپلماتیک داده شود.
 
سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: ما این را در خوش‌بینانه‌ترین و به عنوان یک ابهام و سوال از ایشان مطرح می‌کنیم که باید مخاطبین مستقیم و میزبانان ایشان تذکر و توضیح را به این مقام رسمی بدهند که در آلمان و هر کشور اروپای غربی دیگر هم این گونه نیست که هرکسی بتواند وارد نظام انتخاباتی شود، منتهی کسانی که داوطلب انتخابات هستند باید از شرایط قانونی لازم برخوردار باشند.
 
وی ادامه داد: در ایران هم شرایط انتخاب شوندگان و هم اختیارات شورای نگهبان در بررسی صلاحیت افرار را قانون معین کرده است لذا شورای نگهبان اختیاری بیش از آنچه که قانون مشخص کرده، ندارد. بنابراین این که چه کسی از فیلتر رد شود یا نشود تابع سلیقه اعضای شورای نگهبان نیست، بلکه تابع قوانین مصوب نمایندگان این ملت است، شورای نگهبان اراده نمایندگان این ملت را در قالب عمل به قانون اعمال می‌کند.


ناقض اصلی حقوق بشر آمریکا و کشورهای غربی هستند/ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به نقض حقوق بشر در آلمان/ روت تعریف حقوق بشر را نمی‌داند!/



5 سال پیش زنی باردار به نام "مروه الشربيني" در دادگاهی در شهر "دريسدن " شرق آلمان و در حضور قاضی و مقابل چشم فرزند و همسرش به دست يك آلماني به نام «آليكس دبليو»، به قتل می‌رسد.

اين حادثه با درگيري لفظي بين اين زن و مرد در پاركي در شهر دريسدن شروع شد كه در ادامه فرد آلماني اين زن مصري را به خاطر حجاب تروريست خطاب كرد و با حمله به او حجاب را از سر وي برداشت. در ادامه با شكايت زن به دادگاه آلمان، اين فرد آلماني محكوم به پرداخت 750 يورو مي‌شود اما در دادگاه استيناف و در حضور قاضی، مرد آلماني با 18ضربه چاقو اين زن را كه سه ماهه باردار بوده به شهادت می‌رساند و "علوي علي عكاز" همسر اين زن و مرد ديگري را زخمي كرد

با کشته شدن این زن در حضور قاضی علاوه بر متهم، قاضی هم مورد بازخواست قرار نمی‌گیرد! هیچ گونه اعترضات و راهپیمایی در آلمان برای دفاع از کرامات انسانی صورت نمی‌گیرد،و صدر اعظم آلمان هم گویی از این ماجرا بی خبر است.

اکنون باید دید واکنش وزارت امور خارجه نسبت به این رفتار چیست...؟

انتهای پیام/




اخبار مرتبط

وزارت خارجه به اظهارات مداخله‌جویانه "کلودیا روت" پاسخ دهد
هراس غرب از گسترش اسلام دلیل توهین به مقدسات است
دست و دلبازی‌های سردمداران کاخ الیزه برای خانم تروریست را اینجا ببنید/ تروریست‌ها نورچشمی دولتمردان فرانسه
حقوق بشر به ابزاری برای فشار بر کشورهای مستقل بدل شده است
دومینوی شکست توطئه؛ سوریه، داعش، نفت!
پشت پرده ژست‌های دیپلماتیک غرب؛ تولد 5000 نیروی نظامی اخلال‌گر
رگه‌های پررنگی از نژادپرستی در پلیس ایالات متحده/ ریشه‌کنی نژادپرستی در آمریکا زمان‌بر است
غرب در مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه تفاوت قائل می‌شود/ اراده و حسن نیت ایران برای حل موضوع هسته‌ای
قطعنامه کانادا علیه ایران بازی سیاسی غرب است
قطعنامه کانادا علیه ایران وجاهت قانونی ندارد




کد خبر: ۵۱۱۲۷۷۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن