تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818862897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خوزستان برای سومین روز متوالی در مه غلیظ / مه غلیظ دید افقی در آبادان را به ۵۰ متر رساند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: خوزستان برای سومین روز متوالی در مه غلیظ / مه غلیظ دید افقی در آبادان را به ۵۰ متر رساند


رییس اداره هواشناسی آبادان گفت: مه غلیظ تردد وسایل نقلیه را در محورهای آبادان به ماهشهر، خرمشهر، اروندکنار و دیگر مناطق و جاده های روستایی و ترانزیتی با مشکل مواجه کرده و خودروها به دلیل کاهش شعاع دید با چراغ روشن در سطح شهر و جاده تردد می کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مه غلیظی که از بامداد یکشنبه آبادان و دیگر شهرهای جنوبی خوزستان را فرا گرفت دید افقی را در آبادان به 50 متر رساند. تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی، نشانگر وسعت پدیده گرد و غبار در استان‌های خوزستان، ایلام و بخش‌هایی از استان کرمانشاه است. پدیده گرد و غبار که از دو روز گذشته  از تفاوت فشار بین صحاری عربستان، عراق و ایران، به وجود آمده و موجب وزش بادهای شدید در این مناطق شده است. پدیده گرد و غبار روزگذشته، در بعضی مناطق موجب کاهش دید افقی تا حدود 200 متر شد.

 بدلیل غلظت مه، مقدار رطوبت هوای شهر آبادان هم اکنون 100 درصد می باشد که با گرم شدن تدریجی هوا در ساعات میانی روز از غلظت مه کاسته خواهد شد. رئیس اداره هواشناسی آبادان سرعت باد را 15 تا 35 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و افزود: انتظار می رود از اواخر وقت امروز مه غلیظ که منجر به کاهش دید افقی شده از منطقه عبور کند.

مه غلیظ تردد وسایل نقلیه را در محورهای آبادان به ماهشهر، خرمشهر، اروندکنار و دیگر مناطق و جاده های روستایی و ترانزیتی با مشکل مواجه کرده و خودروها به دلیل کاهش شعاع دید با چراغ روشن در سطح شهر و جاده تردد می کنند.

صیادان شهرهای جنوبی خوزستان افقی صبح روز یکشنبه بدلیل کاهش دید افقی به دریا نرفتند و در بندرگاه ها لنگر انداختند.

برخی از شناورهای صیادی و باری که از چند روز پیش در دریا بسر می برند نیز در دهانه اروند رود لنگر انداخته و منتظر بهبود شرایط جوی هستند. پلیس راهور در جنوب خوزستان نیز از رانندگان وسایل نقلیه خواست با توجه به لغزندگی جاده ها و کاهش شدید دید افقی برای جلوگیری از هرگونه حادثه با احتیاط بیشتر رانندگی کنند.  برای بررسی و تصمیم‌گیری درباره وضعیت گرد و غبارهای استان و بروز مجدد آن در روزهای اخیر، مجمع نمایندگان خوزستان روز یکشنبه جلسه فوق‌العاده‌ای در محل هیئت رئیسه مجلس داشت.

اهواز و دیگر شهرهای خوزستان در دو سال گذشته در هوایی خاک آلود به سختی نفس کشیده اند و به گفته مسؤولان، سال آینده نیز آسمان خوزستان آبی نخواهد بود.  
دانلود

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن