تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804624558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه مهندسي و اصلاح ساخت‌وساز، دستاورد دو دهه نظام‌مهندسي ساختمان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ بهمن ۱۳۹۳ (۹:۵۸ق.ظ)
عامري؛ توسعه مهندسي و اصلاح ساخت‌وساز، دستاورد دو دهه نظام‌مهندسي ساختمان آن چه جوامع و کشورهاي مختلف را در روند توسعه اقتصادي ياري مي‌رساند، توجه به تأمين زير ساخت‌هايي است که علاوه بر برطرف کردن نيازهاي شهروندان، بتواند از آن‌ها به‌عنوان سرمايه‌هايي ملي و ماندگار در طول حيات خود بهره گيرد و در اين بين مسکن به‌عنوان اصلي‌ترين نياز نقش مؤثري در اين فرايند ايفا مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، مهندس حجت‌اله عامري، نايب‌رئيس شوراي مرکزي سازمان نظام‌مهندسي ساختمان، با بيان اين مطلب افزود: فلسفه تشکيل مجموعه‌هاي دانش‌بنيان با مديريت فني صنعت ساختمان کشور در راستاي پياده‌سازي اصولي است که بتواند اهداف ذکر شده را محقق سازد.
وي افزود: اين مسأله تا به آنجا اهميت مي‌يابد که سال 1374 با توجه به نياز روزافزون کشور به ساختمان و مسکن، توسعه مهندسي آن نيز ضرورت يافته و حال در سال‌هاي پاياني دومين دهه از فعاليت اين سازمان، سازمان نظام‌مهندسي ساختمان با داشتن 310 هزار عضو مهندس در صدر بزرگ‌ترين سازمان مردم‌نهاد و خصوصي کشور جاي مي‌گيرد.
نايب‌ رئيس شوراي مرکزي سازمان نظام‌مهندسي ساختمان، گفت: از اين تعداد عضو بيش از 150 هزار نفر داراي پروانه اشتغال حرفه‌اي بوده و وظيفه خطير طراحي، نظارت، بعضاً اجرا و کنترل کيفي 120 ميليون مترمربع ساخت‌وساز در سال را با احتساب افزايش تقاضاي ساليانه 1.5 ميليون مترمربع بر عهده دارند.
وي ادامه داد: مديريت اين سازمان در سراسر کشور بر اساس اصول دموکراتيک کشور با رأي مستقيم مهندسان صورت مي‌گيرد و 311 نفر اعضاي هيأت مديره استان‌ها چکيده‌اي از اين گروه بزرگ و عظيم متخصص است.
مهندس عامري افزود: بررسي تخلفات حرفه‌اي احتمالي مهندسان از سوي شوراي انتظامي نظام‌مهندسي کشور و با نظارت 160 نفر در استان‌ها و شوراي مرکزي صورت مي‌گيرد و گروه‌هاي بازرسي نيز که با انتخاب خود مهندسان تعيين مي‌شوند بر فعاليت هيأت مديره استان‌ها نظارت دارند.
وي با اشاره به تشکيل 407 دفتر نمايندگي اين سازمان در شهرهاي مختلف کشور تأکيد کرد: اين مسأله نشان از پيشرفت رو به‌ جلو يک سازمان خصوصي و مردم‌نهاد در کشور است که ضرورت تشکيل آن در بازه‌هاي زماني مختلف درک شده و با شروع به کار آن از سال 1374 اعتلاي مهندسي کشور و به‌ تبع آن رشد کيفي و کمي ساخت‌وساز را در پي داشته است.
مهندس عامري تأکيد کرد: آنچه وجود چنين مجموعه‌هايي را در کشور حادثه‌خيزي چون ايران ضروري ساخته، ساخت بناهايي است که در مواجهه با بحران‌ها و بلاياي طبيعي از جان و مال شهروندان اين کشور حفاظت کند.
وي در تشريح دستاوردهاي اين دو دهه، تدوين مباحث 22 گانه مقررات ملي ساختمان را عنوان کرد و گفت: بيان شرح وظايف مهندسان در هفت رشته اصلي و الزامات ساخت‌وساز اصولي و مبتني بر استانداردهاي جهاني هدفي است که با تمکين به قوانين و مقررات ملي ساختمان مي‌توان به آن دست‌ يافت.
نايب‌ رئيس شوراي مرکزي افزود: رسالت سازمان نظام‌مهندسي ساختمان را نمي‌توان تنها در اين چند مورد خلاصه کرد؛ چراکه آموزش و انتقال مهارت به ده‌ها هزار کارگر فني شاغل در صنعت ساختمان، حمايت از رواج فرهنگ توليد مصالح استاندارد و گسترش استانداردسازي مصالح ماحصل حدود دو دهه تلاش مجموعه‌هاي دخيل در صنعت ساختمان از جمله وزارت راه و شهرسازي، وزارت کشور، شهرداري‌ها و دهياري‌ها، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملي استاندارد با همکاري سازمان نظام‌مهندسي ساختمان در سراسر کشور بوده است.
عضو شوراي مرکزي سازمان نظام‌مهندسي ساختمان کشور اظهار کرد: فاصله تا دستيابي به جايگاهي که بتوان پروسه ساخت‌وساز را به شکل کاملاً علمي و تخصصي مديريت و برنامه‌ريزي کرد زياد نيست و اين مسئله تنها به تکميل شدن زنجيره اعتلاي مهندسي در کشور وابسته است که با اصلاح قانون نظام‌مهندسي ساختمان در مجلس شوراي اسلامي که با همکاري کليه انجمن‌ها، اصناف و سازمان‌هاي دخيل در امر ساخت‌وساز در حال انجام است، اميد مي‌رود با تصويب آن محقق شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن