تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803725227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۸۵ درصد مغايرت در نقشه هاي تاييد شده و اجرايي ساخت و ساز است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ بهمن ۱۳۹۳ (۹:۱۸ق.ظ)
رئيس نظام مهندسي ساختمان مازندران: ۸۵ درصد مغايرت در نقشه هاي تاييد شده و اجرايي ساخت و ساز است رئيس نظام مهندسي ساختمان مازندران اظهار داشت: 85درصد مغايرت در نقشه هاي تاييد شده و اجرايي وجود دارد و با توجه به صرف سالانه 400 ميليون تومان هزينه جهت کنترل نقشه هاي ساخت، با کمک مراجع صدور پروانه بايد به نتايج قابل قبولي در اين بخش برسيم.
به گزارش خبرگزاري موج، مهندس نائيج پور در يکصد و پنجمين جلسه هيأت مديره اين سازمان که با حضور مهندس حيدر نوروزي مديرکل راه و شهرسازي مازندران برگزار شد با اشاره به مغايرت موجود بين نقشه‌هاي مصوب و نقشه‌هاي اجرايي ساخت اظهار داشت: 85 درصد مغايرت در نقشه‌هاي تأييد شده و اجرايي وجود دارد و به همين منظور وزارت راه و شهرسازي در ويرايش مبحث دوم صدور پروانه شهرسازي و پروانه ساخت را براي ساخت و سازها اجباري خواهد کرد که با اجرايي شدن اين موضوع نقشه‌ها واقعي شده و نقشه‌هاي تکنيکال براي ساخت صادر خواهد شد.
وي افزود: سالانه 400 ميليون تومان در بخش کنترل نقشه هزينه مي‌شود که بايد با کمک و همکاري مراجع صدور پروانه به نتايج قابل قبولي در اين بخش برسيم.
رئيس نظام‌مهندسي ساختمان با اشاره به اهميت کنترل نظارت در «تحقق اصولي سازي و کيفي سازي» ساختمان‌ها گفت: با توجه به اهميت اين موضوع گروه‌هاي کنترل نواحي از 6 ناحيه به 9 ناحيه افزايش داده شد و بازديدهاي منظمي از پروژه‌ها انجام شد به طوري که در سه ماهه تابستان امسال 2526 بازديد از پروژه‌ها صورت گرفت و به طور ميانگين حداقل يکبار از پروژه‌ها بازديد به عمل آمد.
مهندس نائيج پور بيان داشت: يک درصد ساخت و سازهاي استان در شهرها، پنج درصد در روستا و 94 درصد نه در شهر و نه در روستا هستند و در اختيار سازمان همياري شهرداري‌هاست و اغلب پروژه‌هاي بين شهر و روستا بدون عبور از نظام‌مهندسي پروانه ساخت دريافت مي‌کنند.
با اشاره به فعاليت‌هاي صورت گرفته در حوزه معماري و شهرسازي بيان داشت: تحقيقاتي در خصوص آسيب شناسي ساخت و ساز در مازندران صورت گرفت که نتايج و پژوهش اين تحقيقات در شوراي عالي معماري و شهرسازي راه يافت و در جلسه اي که با حضور وزير راه و شهرسازي برگزار شد در خصوص طرح پژوهشي توضيحات جامعي ارائه و مقرر شد طرح جامعي براي استان‌هاي شمالي برنامه ريزي شود.
وي افزود: در مازندران 1800 دهيار وجود دارد و نظام‌مهندسي ساختمان در راستاي ساماندهي ساخت و سازها آموزش دهياران را در دستور کار خود قرار دارد و آموزش‌هاي لازم ارئه شد و تعامل خوبي بين اين سازمان و دهياران ايجاد شد.
وي با اشاره به تدوين نظام نامه فني و روستايي توسط هيأت مديره سازمان اظهار داشت: در بخش فني و روستايي در برخي شهرستان‌ها همکاري لازم وجود ندارد و مشاهده مي‌شود که کاردان‌هايي که صلاحيت لازم را ندارند، کار طراحي انجام مي‌دهند.
مهندس نائيج پور افزود: در شهرستان تنکابن همکاري خوبي صورت گرفته و جلسات منظمي با حضور مسؤول راه و شهرسازي، بنياد مسکن و نظام‌مهندسي به صورت ماهانه برگزار مي‌شود که با حمايت اداره کل راه و شهرسازي مي‌توان همکاري‌هاي في مابين را به ساير شهرهاي استان تعميم داد.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي سازمان در حوزه‌هاي اجتماعي گفت: در راستاي رسالت اجتماعي سازمان، فرخوان مشارکت داوطلبي همزمان با روز مهندس سال گذشته آغاز شد و با توجه به اعلام آمادگي اعضا براي حضور و فعاليت در حوزه‌هاي اعلام شده، در روز مهندس سال جاري ساماندهي مناسبي در اين بخش خواهيم داشت.
مهندس نائيج پور افزود: با توجه به وقوع بحران برف منطقه عرب استان در سال گذشته هزينه برگزاري جشن روز مهندس سال گذشته نيز جهت ساخت سه پايگاه امداد و نجات در شهرستان‌هاي عباس آباد، تنکابن و رامسر اختصاص داده شد.
مهندس نائيج پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمينه ساماندهي کارگران ماهر گفت: در اين بخش نظام‌مهندسي ساختمان پنج تفاهم نامه منعقد کرد که 62هزار کارگر ماهر در مازندران ساماندهي و اقدام‌هاي صورت گرفته در اين بخش در بسياري از استان‌ها جاري شد.
رئيس نظام‌مهندسي ساختمان مازندران با اشاره به اقداما هاي سازمان در حوزه رفاهي اظهار داشت: تفاهم نامه اي با سرپرستي بانک ملت منعقد شد که طي آن تا کنون 80ميليارد تومان وام براي مهندسان واگذار شد.
وي افزود: تمامي اعضاي سازمان به همراه خانواده خود تحت پوشش بيمه تکميلي هستند و با عقد تفاهم نامه با بيمارستان‌هاي سطح استان مهندسان تا سقف 10 ميليون تومان هيچ هزينه بابت درمان پرداخت نمي‌کنند.
وي اظهار داشت: سازمان نظام‌مهندسي داراي بيش از 27 هزار مهندس در رشته‌هاي هفتگانه ساختمان است که از اين تعداد حدود 9700 نفر داراي پروانه اشتغال مهندسي هستند.
مهندس نائيج پور با اشاره به وجود 21 دفتر نمايندگي در شهرهاي استان اظهار داشت: تقريباً در تمامي شهرستان‌هاي استان دفاتر نمايندگي نظام ممهندسي خريداري شده و دفاتر ملکي هستند.
وي افزود: در استان مازندران علاوه بر دفتر نمايندگي، کانون مهندسين هم وجود دارد که امور رفاهي و ورزشي مهندسان را پيگيري مي‌کنند و همراه سازمان نظام‌مهندسي هستند.
مهندس نوروزي نيز در ادامه اين جلسه با اشاره به عملکرد کميسيون ماده 100 اظهار داشت: نفع مالک، ضعف نظارت و بازدارنده نبودن قوانين و مقررات عوامل اصلي در بروز تخلفات ساختماني هستند و رأي کميسيون ماده 100 بايد تخريب باشد، ولي جريمه‌هاي که بابت تخلف پرداخت مي‌شود، ارزان تر از ارزش واقعي ملک است.
مديرکل راه و شهرسازي مازندران با بيان اينکه کارگروه زيربنايي و کارگروه ماده 5 دو کارگروه بسيارمهم و تصميم گير هستند، گفت: کليه کاربري‌هايي که در سطح استان صورت مي‌گيرد در کارگروه زيربنايي استان تصميم گيري مي‌شود که دبيرخانه اين کارگروه در اداره کل راه و شهرسازي است.
وي افزود: با توجه به فعاليت‌هايي که در کارگروه زيربنايي و کارگروه ماده 5 صورت مي‌گيرد و همچنين نظر به وجود تخصص‌هاي مختلف در نظام‌مهندسي بايد اين سازمان حضور جدي‌تري در اين کارگروه‌ها داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن