تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803036377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو صدایی اعضای شورا در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها / برخی در صدد جبران منافع از دست رفته خود در انتخابات شهردار و شورا هستند / حزبی شدن شورایاری‌ها خطاست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گفت‌وگوی تفصیلی مجتبی شاکری با باشگاه خبرنگاران:
دو صدایی اعضای شورا در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها / برخی در صدد جبران منافع از دست رفته خود در انتخابات شهردار و شورا هستند / حزبی شدن شورایاری‌ها خطاست
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی به دنبال سیاسی کردن شورا یاری ها هستند و دو صدایی هایی در مورد این انتخابات و فرآیند نظارت آن وجود دارد.


 مجتبی شاکری، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مطابق اعلام رئیس ستاد شورایاری‌های شهر تهران و نیز توافق صورت گرفته با وزارت کشور و فرمانداری ثبت انتخابات شورایاری‌ها مطابق اعلام قبلی، از دوم بهمن‌ماه آغاز شده و به مدت 10 روز تداوم خواهد داشت افزود: این انتخابات در 8 اسفند ماه برگزار خواهد شد.
 
وی به بیان برخی حاشیه‌ها در رابطه با انتخابات شورایاری ها و تعویق آن اشاره کرد و اظهار داشت: مطابق قانون، مجلس باید به عنوان ناظر و وزارت کشور به عنوان مجری برگزاری این انتخابات را بر عهده بگیرد.
 
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه انتخابات شورای شهر نیز مطابق این روال قانونی بوده است گفت: انتخابات شورایاری‌ها نیز باید مطابق این قانون برگزار شود و در خواست برخی از اعضا مبنی بر عدم نظارت نمایندگان مجلس بر این انتخابات صحیح نیست چرا که وزارت کشور نمی‌تواند اجرا و نظارت را باهم  عهده دار شود.
 
شاکری با تاکید دوباره بر اینکه نظارت در فرآیند برگزاری هر انتخاب با مجلس شورای اسلامی افزود: مطابق مذاکرات صورت پذیرفته شورا با رئیس مجلس شورای اسلامی نظارت بر انتخابات شورایاری ها به نمایندگان تهران در مجلس واگذار شده و 3 نفر از این نمایندگان بنابر معرفی رئیس مجلس شورای اسلامی نظارت بر این انتخابات را عهده خواهند بود.
 
وی به اصلاح اساسنامه انتخابات شورایاری ها و برگزاری انتخابات مطابق قانون و دوره قبل بر اساس اساسنامه اصلاح شده اشاره کرد و اظهار داشت: در واقع اختلاف فعلی اعضا شورا در رابطه با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها مرتبط با فرآیند نظارت آن است که این نظارت از طریق مجلس و وزارت کشور و یا شورای شهر و فرمانداری صورت پذیرد.
 
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به اظهارات سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا در رابطه با نامه وزیر کشور مبنی بر عدم برگزاری انتخابات شورایاریها پیش از پایان سال اشاره کرد و افزود: متاسفانه نه تنها هیچ‌گونه مکاتبه‌ای از سوی وزارت کشور با شورای شهر و هیئت رئیسه صورت نپذیرفته بلکه هیچ خبری نیز مبنی بر عدم رضایت وزیر کشور در برگزاری این انتخابات منتشر نشده است.
 
شاکری با بیان اینکه مطابق نظر رئیس ستاد شورایاری ها این انتخابات هشتم اسفند ماه برگزار می‌شود و مطابق حاشیه‌های بدون مستند به تعویق افتاده تصریح کرد: البته باید گفت بیان این قبیل اظهارات غیر اصولی است چرا که با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال آینده برگزاری همزمان انتخابات شورایاری ها با این دو انتخاب ممکن نخواهد بود.
 
وی یکی از دستاوردهای شورای شهر را شورایاران عنوان کرد و گفت: هرچند شورایاران به عنوان بازوی نظارتی شورا اقدامات موثری را در مدت فعالیت‌شان به اجرا رساندند اما با توجه به گذشت چند ساله در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها فعالیت این شورایاران هم اکنون غیر قانونی است.
 
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه انتخابات شورایاری ها با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبرگان در سال 94 باید پیش از پایان امسال صورت پذیرد افزود: چرا که تمام توجه مردم  و مسئولین در سال 94 منعطف به انتخابات مجلس شده و همین موضوع مانع از شناسایی اصلح ترین کاندید محلات  و حضور حداکثری مردم در انتخابات خواهد شد ضمن اینکه این اقدام به لحاظ مدیریت عاطفی جامعه نیز اقدام پسندیده‌ای نخواهد بود.
 
شاکری فرصت مناسب را تاریخ ذکر شده از سوی ستاد شورایار‌ی‌ها عنوان کرد و گفت: به نظر می‌رسد برخی از اعضا شورا که عموما اصلاح طلب هستند در صدد بهره برداری سیاسی از شورایاری‌ها بوده چر که نوع رایزنی آنان با وزارت کشور به گونه ای است تا استدلال افراد خواهان برگزاری انتخابات را کم‌رنگ کنند.
 
وی بابیان اینکه در خصوص برگزاری و یا عدم برگزاری انتخابات شورایاری ها دو صدایی از شورا به گوش می‌رسدتصریح کرد: هرچند هر دو گروه شورا خواهان برگزاری انتخابات هستند اما نظارت مجلس و فرمانداری تاکید یکی از این گروه‌ها بوده و گروه دیگر خواهان نظارت شورای شهر است.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه برخی به دنبال سیاسی کردن شورایاری‌ها هستند اظهار داشت: احزابی که بیرون از شورای شهر هستند هم در خصوص انتخاب شهردار و هم ریاست شورای شهر نگاه حزبی داشتند که این نگاه حزبی در خصوص انتخابات شورایاری‌ها نیز پا برجاست چرا که این افراد قدرت طلب بوده و به دنبال آنند که شهردار رئیس شورا و حتی معتمدین محلات در شورایاری‌ها از حزب آنان باشد.
 
* جنس شورایاریها سیاسی نیست   
 
شاکری با بیان اینکه که این افراد به دنبال تشکیل شبکه‌ای از حزب خود در شهر هستند افزود: اما باید در نظر داشت که شورایاریها به لحاظ فعالیت اجتماعی از جنس سیاسی برخوردار نبوده و تنها باید به دنبال حل مطالبات مردمی و افزایش آسایش رفاه شهروندان در محلات باشند.
 
وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه انتخابات شورایاری‌ها بر مبنای شناخت شخصی افراد از معتمدین هر محل صورت می‌پذیرد  ارائه لیست حزبی جهت انتخابات شورایاری‌ها به مردم محلات غیر اصولی است.
 
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ورود احزاب به انتخابات شورایاری‌ها را خطا دانست و افزود:   
چرا که جنس کار حزبی نیست ضمن اینکه اصولگرایان هیچ برنامه خاصی برای انتخابات و حزبی کردن آن ندارند.
 
شاکری با بیان اینکه اخبار جلسات این افراد بیانگر هماهنگی آنان جهت ایجاد فضایی برای حزبی کردن انتخابات شورایاری‌ها است اظهار داشت: در واقع این افراد به دنبال جبران منافعی هستند که در انتخاب شهردار و رئیس شورا قادر به دستیابی به آن نبوده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه هیچ یک از اعضای شورا خواهان انحلال شورایاری ها نیست و طرح برخی شروط بیانگر دستیابی به برخی منافع است افزود: هرچند شروط این افراد مانع قانونی در برگزاری انتخابات است اما ماخواهان برگزاری اصل انتخابات هستیم چراکه شورایاران از دستاوردهای بی‌نظیری در دوره فعالیتشان برخوردار بوده‌اند.
 
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با عنوان اینکه اصولگرایان از هر نوع نظارتی در برگزاری انتخابات تمکین خواهند کرد اظهار داشت: اما باید در نظر داشت نظارت مجلس و شورای اسلامی وزارت کشور همه یک نظارت داخلی بوده و نباید در برابر این نوع نظارت‌ها مقاومت حقوقی نمود.
 
شاکری با تاکید بر اینکه ورود به مباحث حقوقی تنها تعویق انتخابات را به دنبال خواهد داشت گفت:برگزاری انتخابات در سال 94 اقدامی بسیار مشکل است قادر به این نیستند که چندین بار در فرآیند انتخابات شرکت کنند.
 
وی به نیاز شهر تهران به فعالیت 4 هزار شورایار با توجه به برخورداری تهران از 374 محله اشاره کرد و افزود: اگرتعداد ثبت‌نامها  تنها 3 برابر تعداد مورد نیاز شورایاران باشد حزبی شدن این انتخابات نیازمند ارائه 374 لیست حزبی است که این امر به لحاظ روانشناسی اقدام مناسبی نخواهد بود.
 
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که منافع سیاسی این افراد از شورایاران با توجه به عملکرد اجتماعی آنها به چه نحو است با بیان اینکه فعالیت شورایاران هم‌اکنون در سرای محلات صورت می‌پذیرد و از شکل منطقی و شناخته شده‌تری در این چند سال برخوردار شده‌اند اظهار داشت: قطعا توسعه فعالیت‌های این افراد و توجه بیشتر به آنان اقبال بیشتری را در شهروندان و مسئولین به وجود آورده اما بهتر است این حضور به درستی مدیریت شود.
 
شاکری در پایان خاطر نشان کرد: مباحث بر سر نظارت انتخابات توسط وزارت کشور و مجلس تنها مانع از اجرای انتخابات و خسارت جامعه خواهد شد.
 
انتهای پیام/







کد خبر: ۵۱۱۲۱۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن