تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802684474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسيدن سريع به نتيجه در مذاکرات، نيازمند اراده سياسي طرف مقابل است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ بهمن ۱۳۹۳ (۲۲:۵ب.ظ)
رييس جمهوري در ديدار مقامات سياسي کروات؛ رسيدن سريع به نتيجه در مذاکرات، نيازمند اراده سياسي طرف مقابل است رييس جمهوري گفت: ايران در موضوع هسته اي خواهان استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي و بهره مندي از حقوق خود در چارچوب مقررات بين المللي و معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي (ان پي تي) است.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني روز يکشنبه در ديدار خانم پوسيچ،با تبريک برگزاري انتخابات اخير رياست جمهوري کرواسي و انتخاب اولين رييس‌ جمهور زن در اين کشور، گفت: تهران و زاگرب همواره روابط خوبي داشته‌اند و امروز نيز از گسترش روابط دو کشور حمايت مي کنيم.
روحاني با اشاره به اينکه در جهان امروز ثبات، امنيت و توسعه همه کشورها به يکديگر پيوند خورده است، تصريح کرد: بي‌ثباتي و فقدان امنيت در يک کشور يا منطقه مي‌تواند خيلي سريع به کشورهاي ديگر و مناطق پيرامون آن سرايت کند.
رييس جمهوري تأکيد کرد: امروز در شرايطي هستيم که همه کشورها بايد در ايجاد ثبات و برقراري امنيت به يکديگر کمک کنند و بخصوص کشور تأثيرگذاري مثل ايران و از يک طرف و کشورهاي اتحاديه اروپا از سوي ديگر بايد در اين زمينه‌ها با يکديگر همفکري و همکاري کنند.
روحاني با بيان اينکه موضوعات مورد بحث بين ايران و برخي از کشورهاي غربي به راحتي با منطق و مذاکره قابل حل و فصل هستند، خاطر نشان کرد: وضعيت حاکم بر جهان امروز، وضعيت زورآزمايي نيست و جمهوري اسلامي ايران خواهان آن است که با منطق و مذاکره با ديگران تعامل کند.
رييس جمهوري گفت: ايران در موضوع هسته اي خواهان استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي و بهره مندي از حقوق خود در چارچوب مقررات بين المللي و معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي (ان پي تي) است.
روحاني افزود:جمهوري اسلامي ايران ضمن اينکه براي احقاق حقوق خود محکم و پابرجا ايستاده، مايل است به ديگران هم درباره فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي خود اطمينان خاطر بدهد.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه در يکسال و چند ماه گذشته مذاکرات بسيار خوبي داشته‌ايم و به توافق خيلي نزديک شده‌ايم، اظهار داشت: نياز به اراده سياسي در طرف مذاکرات با ايران وجود دارد تا گفتگوها زودتر به نتيجه برسد.
رييس جمهوري با بيان اينکه توافق در موضوع هسته‌اي به نفع دو طرف و ثبات، امنيت و صلح در منطقه و همه جهان خواهد بود،‌ تصريح کرد: اين توافق فرصت دو طرف را نيز بيشتر و آزادتر خواهد کرد تا بتوانند به مسايل توسعه‌اي و تحکيم روابط متقابل بپردازند بخصوص در شرايطي که امروز نه تنها در منطقه ما بلکه در اروپا و ديگر مناطق جهان نيز بعضاً شاهد فعاليت‌هاي خطرناک تروريستي هستيم.
روحاني خاطر نشان کرد: وقتي تروريست ها از کشورهاي مختلف در جايي مثل افغانستان، عراق و يا سوريه اجتماع مي‌کنند، پس از بازگشت به کشورهايشان ديدگاه‌هاي تروريستي نيز همراه آنها به کشورهايشان منتقل خواهد شد.
رييس جمهوري تأکيد کرد: راه مقابله قطعي با خشونت و ترور کمک به يکديگر، متحد شدن و شنيده شدن صداي واحد در برابر خشونت و ترور است و تهران و زاگرب مي‌توانند در اين زمينه‌ها و براي استقرار صلح در منطقه، اروپا و جهان با يکديگر همفکري و همکاري کنند.
خانم پوسيچ، معاون اول نخست وزير و وزير امور خارجه کرواسي نيز در اين ديدار خواهان گسترش همکاريهاي تهران – زاگرب شد و گفت: سخنراني شما در مجمع عمومي سازمان ملل در سال ۲۰۱۳ را از نزديک گوش کردم. اين سخنان که از طرف ملت ايران بيان کرديد، اميد فراواني به ما داد.
وزير امور خارجه کرواسي ادامه داد: ما از آن سخنراني شما اين نکته را دريافتيم که به دنبال شروع جديدي هستيد و اين نويد شما براي شروع جديد براي افرادي که به دنبال صلح و ثبات بودند، اميد فراواني ايجاد کرد و قطعاً اين شروع جديد در روابط شما با جهان تأثيرگذار بوده است.
معاون اول نخست وزير کرواسي اظهار داشت: به رغم همه مشکلات و سختي‌ها، پيشرفت‌هاي مهمي در مذاکرات هسته‌اي حاصل شده است و هرکس که به صلح و ثبات در جهان علاقه مند است به حصول راه‌حل و توافق در مسأله هسته‌اي ايران اميدوار است.
وي با اشاره به برخي بي‌ثباتي‌ها در بعضي از کشورهاي همسايه ايران، تصريح کرد: ما معتقديم بدون ايران با ثبات، حل مشکلات منطقه به راحتي ممکن نيست، پس دستيابي به توافق با ايران در مسأله هسته‌اي بيش از پيش ضرورت مي‌يابد.
وزير امور خارجه کرواسي تأکيد کرد: لازم مي‌دانم تحسين خود را از تلاش‌هاي جنابعالي و وزير امور خارجه‌تان در راه دستيابي به راه‌حل مسأله هسته‌اي ابراز نمايم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن