تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803258504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکرات هسته اي، در صورت علاقه طرف مقابل به نتيجه مي رسد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۱۴ب.ظ)
ظريف در نشست خبري؛ مذاکرات هسته اي، در صورت علاقه طرف مقابل به نتيجه مي رسد وزير امورخارجه کشورمان گفت: در صورتي که طرف مقابل علاقه داشته باشد، اين مذاکرات مي‌تواند به نتيجه برسد.
به گزارش خبرگزاري موج، وزير خارجه کشورمان در نشست خبري با همتاي کروات خود با اشاره به روابط ديرينه ايران و کرواسي عنوان کرد: از ابتداي استقلال کرواسي روابط برقرار بوده و در کنار مردم بالکان در مدتي که سختي‌هايي را تحمل کردند، بوديم.

حضور وزير خارجه کرواسي در تهران بعد از 10 سال
رئيس دستگاه ديپلماسي با ابراز خرسندي از حضور وزير خارجه کرواسي در تهران آن هم بعد از ۱۰ سال افزود: خوشحاليم امروز يک کشور دوست و عضو اتحاديه اروپا به دوستان ما اضافه شده است.
وي با بيان اين که امروز بحث‌هاي خوبي را داشتيم، عنوان کرد: روابط دوجانبه متاسفانه در حوزه اقتصادي به دليل تحريم‌هاي ظالمانه عليه ايران، کاهش يافته که اين وضعيت نه به نفع صنايع کرواسي و نه ايران است.
ظريف با اشاره به همکاري‌هاي دو کشور در زمينه توريسم و ورزشي و... عنوان کرد: امروز در رابطه با موضوع هسته‌اي گفت‌وگوهايي داشتيم و درباره بحث افراط گرايي و خطر افراط که هم منطقه ما و هم اروپا را تهديد مي‌کند و ضرورت دارد بحث افراط به صورت جدي مورد توجه قرار گيرد.
وزير خارجه کشورمان به رابطه بسيار خوبي که در کرواسي بين جوامع مختلف بخصوص اقليت مسلمان کرواسي هست و نقشي که رهبران مسلمان کرواسي در ترويج گفت‌وگو بين اديان و تمدن‌ها داشته‌اند، اشاره کرد و افزود: اين موضوع به کاهش خطر تندروي کمک مي‌کند.

ايران و عربستان به لحاظ روابط دو جانبه مشکلي ندارند
وي گفت: اميدوارم دولت عربستان با نگاه مبتني بر حسن همجواري و واقع بيني در منطقه بسيار حساس ما زمينه‌هاي همکاري بيشتر در همه حوزه‌ها را فراهم کند.
وزير خارجه کشورمان با ذکر اين نکته که ايران و عربستان به لحاظ روابط دوجانبه مشکلي ندارند، خاطرنشان کرد: زائران بسياري از ايران هر ساله به حرمين شريفين مشرف مي‌شوند و تعداد قابل توجهي از اتباع کشور عربستان هر ساله براي زيارت و توريسم به ايران سفر مي‌کنند. ولي در مسائل منطقه نياز است دو کشور به راه حلي براي کمک به حل مشکلات منطقه برسند که اين آمادگي همواره در ايران وجود داشته است و اميدواريم با آمادگي مشابه از طرف همسايگان و برادران در پادشاهي عربستان سعودي بتوانيم به کاهش آلام مردم منطقه و به ايجاد ثبات و امنيت در منطقه کمک کنيم.
وي با بيان اينکه ثبات در منطقه بايد توسط مردم منطقه صورت گيرد، افزود: بدون هر گونه دخالت خارجي بتوانيم ثبات و امنيت در منطقه را تسهيل کنيم.

واکنش مجلس به تندروي کنگره يک واقعيت است
رئيس دستگاه ديپلماسي در خصوص اظهاراتش در داووس درباره اعمال تحريم‌ها عليه ايران و واکنش مجلس شوراي اسلامي عنوان کرد: آنچه در داووس گفتم صرفا تکرار يک واقعيت است که مجلس شوري اسلامي به عنوان يک قوه مستقل و به توجه به قانون اساسي در ايران که ما در ايران حق وتو نداريم و قوه مقننه و مجريه به عنوان دو قوه مستقل عمل مي‌کنند و دوستان ما در مجلس قبلا اعلام کرده‌اند و طبيعي است در مقابل اقداماتي که از سوي کنگره آمريکا صورت گيرد، واکنش نشان دهند و ما اين را صرفا به عنوان بيان يک واقعيت نه به عنوان تهديد و نه هيچ موضوع ديگري عنوان کرديم.
وي گفت: احتمال اقدام مجلس شوراي اسلامي در صورتي که تندروها در کنگره آمريکا اقدامي را صورت دهند، وجود دارد.

مذاکرات، در صورت علاقه طرف مقابل به نتيجه مي رسد
ظريف در خصوص مذاکرات هسته‌اي نيز اظهار داشت: معتقديم مذاکرات بايد به نتيجه برسد و در صورتي که طرف مقابل علاقه داشته باشد به نتيجه برسد اين مذاکرات مي‌تواند به نتيجه برسد. ولي يک نکته را هميشه سياستمداران غربي و بخصوص آمريکايي مدنظر قرار دهند که تحريم‌ها جز خسارت و ايجاد نفرت در بين مردم ايران نسبت به نيات غربي‌ها، فايده‌ ديگري براي غرب نداشته و باعث هيچ گونه خدشه‌اي به برنامه هسته‌اي ايران نشده و اين وضعيت ادامه خواهد داشت.
رئيس دستگاه ديپلماسي تصريح کرد: بايد تصميم بگيرند که آيا مي‌خواهند از طريق مذاکره با ايران به نتيجه برسند و يا مي‌خواهند به فشارها ادامه دهند. اگر بخواهند به فشار ادامه دهند، مردم ما بارها نشان دادند که فشار بي تاثير است و تاثيري ندارد.
وي گفت: همزمان در طول سال گذشته مردم و دولت ايران نشان دادند که پاي حرفشان مي‌ايستند و اگر تعهدي بدهند تعهدشان را اجرا مي‌کنند و در اين راه براي رسيدن به يک راه‌حل نيازمند تفاهم با مردم و توجه به حقوق اين مردم و خودداري از اعمال استانداردهاي دوگانه و اعمال فشار بر مردم است.
وزير خارجه اضافه کرد: احساس مي‌کنم اين فهم و درک در غرب شکل گرفته، البته هميشه گروه‌ها و نيروها و منافعي در برخي کشورهاي غربي و بازيگران خارج از غرب هست که بخواهند مانع تفاهم شوند و حيات و منافع خود را در تنش ببينند و اگر آنها بخواهند فائق شوند، حتما روش، روش ديگري خواهد بود.

ابهام در برگزاري نشست با وزراي 5+1 در مونيخ
وي در پاسخ به سؤالي درباره حضورش در کنفرانس امنيتي مونيخ عنوان کرد: در حاشيه اين کنفرانس گفت‌وگوهايي با ساير شرکت کنندگان صورت خواهد گرفت.
ظريف در خصوص برگزاري نشست 1+5 در اجلاس مونيخ نيز تصريح کرد: هنوز تصميمي گرفته نشده که در حاشيه اجلاس مونيخ نشست ايران و ١+٥ در سطح وزرا برگزار شود. تعدادي از وزرا در مونيخ هستند و براساس اطلاعي که دارم همه وزراي ۱+۵ در مونيخ نخواهند بود. اما تعدادي از وزرا هستند.
وي ادامه داد: اين که چگونه بتوانيم درباره برگزاري يک اجلاس در سطح وزرا تصميم بگيريم نکته اول يک مشکل لجستيکي هست که آيا همه وزرا حضور دارند يا بايد براي آن موضوع بخصوص بيايند. برنامه‌ها در مونيخ بسيار فشرده است و معلوم نيست اگر از پيش توافقي نشده باشد امکان چنين حرکتي باشد. بهرحال مونيخ فرصتي براي گفت‌ و گوهاست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن