تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821031514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه ريزي براي تفکيک پسماندهاي صنعتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۵۵ب.ظ)
در جريان اجراي کمپين آسمان آبي، زمين پاک صورت گرفت؛ برنامه ريزي براي تفکيک پسماندهاي صنعتي شهردار منطقه 9 با اشاره به اجراي کمپين آسمان آبي، زمين پاک از آموزش شهروندان سطح منطقه با موضوع تفکيک پسماند از زباله خبر داد و گفت: پس از اجراي موفقيت آميز اين طرح در سه محله ناحيه يک، هم اکنون اين طرح با بازنگري هاي لازم در پنج محله ناحيه 2 پيگيري مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدعليرضا حسيني در اين خصوص اظهار داشت: در طرح آموزش تفکيک پسماند در محله هاي پنجگانه ناحيه 2، علاوه بر سراهاي محله، آموزش چهره به چهره در مدارس و مساجد ارائه مي شود تا همه شهروندان با مفاهيم بازيافت آشنا شوند.
وي با بيان اينکه در اين 5 محله، حدود 90 هزار نفر زندگي مي کنند نيز تصريح کرد: در اين طرح محله ها به 6 بلوک شهري تقسيم شده اند و 4 آموزشگر بازيافت به در منازل و واحدهاي تجاري مي روند و درباره تفکيک پسماند از مبدا توضيحات لازم را ارائه مي کنند.
حسيني افزود: علاوه بر اين اقدامات، 5 وانت ملودي دار پسماند خشک در اين طرح فعال شده اند تا شهروندان به صورت عملي با نحوه تحويل پسماند آشنا شوند.
وي ادامه داد: حضور آموزشگران بازيافت در محلات بي شک درصد تفکيک پسماند را بالا مي برد و مهم ترين هدف ما از اجراي اين طرح فرهنگ سازي و آموزش تفکيک پسماند از مبدا است.
شهردار منطقه 9 با بيان اينکه محله فتح به عنوان محله صنعتي منطقه شناخته مي شود نيز اذعان داشت: اين محله حدود 650 واحد صنعتي و توليدي را در خود جاي داده و اقدامات متناسبي را براي طرح تفکيک در اين محله دنبال مي کنيم.
وي اضافه کرد: در تعامل با انجمن علمي بازيافت قصد داريم براي اين محله به صورت جداگانه برنامه ريزي کنيم تا پسماندهاي صنعتي هم به شکل ويژه و قابل بازيافت تفکيک شود.
به گفته حسيني در اجراي طرح تفکيک پسماند از مبدا در محلات ناحيه 2، حدود 400 کارتن پلاست براي تفکيک پسماند خشک توزيع شده است.
وي خاطرنشان کرد: در زمان اجراي اين طرح در راسته هاي تجاري و اداري و آموزشي، برچسب هاي زرد رنگ بر روي پلاک هاي تحت آموزش قرار داده مي شود و مخازن پلاستيکي هم در اختيار آنها گذاشته مي شود.
شهردار منطقه 9 تاکيد کرد: در راستاي تفکيک زباله از مبدا بايد اقدامات ويژه اي انجام شود و با مشارکت و همکاري ساير حوزه ها مي توانيم در کمترين زمان ممکن به نتيجه مطلوب و مورد نظر برسيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن