تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804092196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادداشت/ قاضی‌زاده هاشمی سیاسی‌کاری افراطی؛ دلیل سوءعملکرد سازمان محیط‌زیست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: یادداشت/ قاضی‌زاده هاشمی
سیاسی‌کاری افراطی؛ دلیل سوءعملکرد سازمان محیط‌زیست
اصلاح استانداردهای بنزین امر خوبی است اما به شرطی که هدف آن فرافکنی نباشد در حالی که ما از سوی سازمان محیط‌زیست و متولیان آن در واکنش به آلودگی هوای تهران تنها با فرافکنی مواجه هستیم.

خبرگزاری فارس: سیاسی‌کاری افراطی؛ دلیل سوءعملکرد سازمان محیط‌زیست



سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس طی یادداشتی که روزنامه وطن امروز آن را منتشر کرده است، نوشت: یک: به لحاظ علمی و کارشناسی برای اینکه آلودگی هوا که بویژه درکلانشهرها وجود دارد، اتفاق نیفتد، چند تناسب باید وجود داشته باشد. توازن بین نیروی انسانی و محیط‌زیست و نیز بین مولدها و تولیدکنندگان حرارت و آلاینده‌ها با ظرفیت‌های پاک‌کنندگی و ‌زیست‌محیطی در محیط.
در شهر تهران به طور طبیعی 40 درصد ظرفیت شهر باید تحت پوشش واحد مسکونی و 30 درصد آن تحت پوشش سرانه فضای سبز باشد در حالی که در حال حاضر 60 درصد بافت تهران تحت پوشش واحدهای مسکونی قرار دارد که این امر خود نشان می‌دهد شوراهای عالی، سازمان‌های نظارتی و سازمان محیط‌زیست کار خود را در این زمینه به‌درستی انجام نداده‌اند. آنچه به عنوان پدیده آلودگی هوا در کلانشهر‌ها موجود است نتیجه استفاده پرشدت با بهره‌وری کم از سوخت‌های فسیلی است.
در کلانشهر تهران فضای سبز را از بین بردیم، درختان را قطع کردیم، جنگل‌ها را خشکاندیم، مراتع را بر اثر استفاده بیش از حد از بین بردیم و در کنار تمام این عوامل پدیده گرم شدن جو و خشکسالی هم مزید بر علت شده تا در نتیجه آن شاهد ریزگرد و آلودگی هوا باشیم.
دو: در مقوله آلودگی هوای تهران سیاسی‌کاری برخی مسؤولان بر سر دو مقوله است. در مساله بنزین و سوخت‌های مورد استفاده در کشور که در افکار عمومی به بنزین‌های آلوده موسوم شده، باید گفت در حال حاضر اصل استفاده از این انرژی در دنیا مطرود است و حرکت جهانی به سمت استفاده از انرژی‌های الکتریکی است البته نه انرژی‌های الکتریکی که منشأ آن سوخت فسیلی باشد بلکه انرژی الکتریکی که ماحصل انرژی هسته‌ای است چرا که انرژی هسته‌ای قابلیت تولید پاک‌ترین، ارزان‌ترین و پرحجم‌ترین برق را داراست. متولیان امر پاسخ دهند چرا در سال‌ها و دهه‌های اخیر سازمان استاندارد و سازمان محیط‌زیست تلاشی در جهت تغییر تکنولوژی مبدل‌های انرژی انجام ندادند، دولت‌های مختلف و دولت امروز بویژه به این مساله توجه نکردند که باید زمینه آن فراهم شود که ما در کشور بتوانیم از مبدل‌های انرژی برقی، نیروگاه‌های هسته‌ای، خودرو‌های هیبریدی، موتوسیکلت‌های الکتریکی و آبگرمکن خورشیدی و برقی استفاده کنیم تا به ازای آن برای این اقلام یارانه پرداخت شود.
سه: اصلاح استانداردهای بنزین امر خوبی است اما به شرطی که هدف آن فرافکنی نباشد در حالی که ما از سوی سازمان محیط‌زیست و متولیان آن در واکنش به آلودگی هوای تهران تنها با فرافکنی مواجه هستیم. ثابت شده است بنزین‌های وارداتی هم که نسبت به آن خیلی از سوی برخی تبلیغ شد، ویژگی نامرغوبی با استانداردهای پایین دارد. موتورهای خودرو حتی اگر یورو 4 و یورو 5 شوند باز آلایندگی دارند اما میزان آن کمتر است بنابراین این بنزین‌ها پاک و بدون آلایندگی نیستند. از آنجا که متولیان محیط‌زیست در کشور نمی‌خواهند حرفی از انرژی هسته‌ای و کارکردهای آن به میان بیاید و مجبور نباشند به مردم بگویند اگر می‌خواهید معضل آلودگی هوا حل شود راه حلش انرژی هسته‌ای و توسعه برق هسته‌ای است، چسبیده‌اند به هیاهو کردن در حوزه بنزین تولید داخل و فرار به جلو.
عامل سیاسی‌کاری در مساله آلودگی هوا نپرداختن به موضوع هسته‌ای و پرداختن به قضیه بنزین‌های پتروشیمی و بنزین‌های تولید داخل در برابر بنزین‌های خارجی است که البته با گزارشات به دست آمده مشخص شد این ادعا نیز دروغ است.
چهار: می‌بینیم در موضوع بنزین سلب مسؤولیت صورت می‌گیرد ولی در مساله پارازیت‌ها که تا امروز طبق آنچه صراحتا کمیسیون بهداشت مجلس، وزارت بهداشت و منابع بین‌المللی و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده‌اند هیچ دلیل و مدرکی مبنی بر سرطان‌زا بودن، عقیم‌ساز بودن و بیماری‌زا بود پارازیت‌ها ثابت نشده است، همچنان آن را آسیب‌‌زا می‌نمایانند! کسانی که حضور خود را در قدرت وابسته به کارکرد ماهواره‌ها و بی‌دین کردن مردم می‌دانند به دنبال آن هستند که موانع را برداشته و به اغراض خود برسند و در این مسیر سلامت مردم را بهانه کرده‌اند اما در حقیقت این فرافکنی نیز پشت پرده سیاسی دارد و هیچ دلیلی مبنی بر مضر بودن پارازیت‌ها اثبات نشده است.
پنج: متاسفانه سازمان حفاظت محیط‌زیست، موضوعی که خودش در آن مقصر است یعنی سوءعملکردش را در پرده‌ای از سیاسی‌کاری پنهان کرده و از همین منظر مساله آلودگی هوا را به سمت بهره‌برداری‌های سیاسی سوق داده است. مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است. بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهای پیام/

93/11/05 - 11:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن