تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803691788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه باید واقعی تر تنظیم شود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بودجه باید واقعی تر تنظیم شود
کد خبر: ۴۶۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸ - 24 January 2015


رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت لایحه بودجه سال 94 را واقعی تنظیم کرد، گفت: مجلس با توجه به شرایط قیمت نفت باید بودجه را واقعی تر و عمل گراتر تنظیم کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، غلامرضا تاجگردون در برنامه تلویزیونی "مناظره" این هفته که با موضوع بررسی لایحه بودجه سال 94 از شبکه اول سیما پخش شد، افزود: بحث بودجه یکی از بحث های روز جامعه ما است که همه اقشار جامعه به آن توجه دارند.

وی با بیان اینکه امسال سال خاصی برای تنظیم بودجه است، اظهارداشت: قیمت نفت به هر دلیلی سقوط آزاد داشته و به کمتر از نصف تقلیل پیدا کرده است؛ دولت وقتی بخشنامه بودجه را صادر کرد قیمت نفت 100 دلار بود و وقتی خواست لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند 70 دلار شد و هنگام بررسی به 40 دلار رسید.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با این شرایط ، مجلس باید بودجه را واقعی تر کند؛ هرچند که دولت بودجه را واقعی تنظیم کرد اما ما باید آن را با شرایط روز قیمت نفت ، واقعی تر و عمل گراتر تنظیم کنیم.

تاجگردون افزود: ما در بودجه سال 94 باید شرایط خروج از رکود را تداوم بخشیم چون کشور ما در یک دوره نسبتا قابل توجهی در شرایط رکود قرار گرفت و باید از این وضعیت حمایت کنیم تا به رکود برنگردد.

وی اظهارداشت: در بودجه سال 94 باید مانع از بی انظباطی مالی شویم و جلو دخالت در سیاست پولی را بگیریم چرا که هر زمان این بی انظباطی اتفاق بیفتدعملا دولت ها به انحراف می روند و مشکلات افزایش تورم و سایر مسایلی که طی سال های گذشته داشتیم مجددا تکرار می شود.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در بودجه باید دقت کنیم مردم و اقشار ضعیف جامعه در این شرایط بیشتر آسیب نبینند که قطعا هم دولت و هم مجلس به این موضوع توجه ویژه خواهند کرد.

تاجگردون اظهارداشت: همچنین بودجه 94 باید شرایط رونق و سرمایه گذاری را بیشتر کند؛ همچنین اقتصاد ما را در مقابل بودجه نفت مقاوم تر کند که ما باید در این زمینه به سیاست های رهبر معظم انقلاب توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در بودجه سال 94 باید به سرمایه گذاری طرح های عمرانی که امسال توانست بعد از سال ها تنفس خوب و رشد نسبتا قابل توجه داشته باشد توجه شود.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال 94 بودجه خاصی است و مردم همه انتظارات خاص دارند چرا که ما از شرایط رکود خارج شدیم یا درحال خروج هستیم.

تاجگردون افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی سعی می کنند در تنظیم بودجه طوری عمل کنند که مردم کمتر آسیب ببینند.

رییس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این مناظره گفت: نمایندگان مجلس به دنبال این نیستند که هدفمندی و یارانه را کم کنند.

تاجگردون افزود: دولت و مجلس معتقدند باید بین اقشار آسیب پذیر و ثروتمندان تفاوت قایل شد و رویکرد دولت در این زمینه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه نمی توانیم بودجه بخش آموزش را کم کنیم، خاطرنشان کرد: در هدفمندی یارانه و توزیع یارانه ها با نگاهی که در مجلس است باید جا به جایی منابع انجام دهیم و طی روزهای آینده مجلس به آن می پردازد که سهم یارانه نیازمندان و ثروتمندان تغییر کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید چیزی تصویب شود که دولت نتواند آن را اجرایی کند، گفت: سهم نفت ما در سال 90 به 52 درصد رسید که در سال 94 به هر دلیلی 32 درصد شده است که این گام خوبی است و باید از این هم کمتر شود و در سال 94 حتما این سهم کمتر می شود اما اگر نفت را کنار بگذاریم چه می شود؟

تاجگردون اظهارداشت: یکساله نمی توان تولید گندم را به بیش از 12 هزار تن افزایش داد؛ در حال حاضر گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که اعتبارات عمرانی به قیمت سال 83 زیر هفت هزار و 500 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: هر زمان مجلس مصوبات نامربوطی را به دولت ارجاع داد، شک نداشته باشید دولت به فساد کشیده می شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ماجرای برداشت دولت از صندوق توسعه ملی گفت: پیش بینی بودجه سال بعد این بود که رشد اقتصادی با نفت 72 دلاری به 2.3 درصد برسد اما الان پیش بینی ها اصلاح شده و نشان می دهد به 9 دهم درصد رشد خواهیم رسید.

تاجگردون اظهارداشت: ما درحالی شش تا هفت درصد مالیات در کشور می گیریم که کشورهای دیگر بیش از 20 درصد مالیات می گیرند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص افزایش اعتبارات برگزاری همایش ها در بودجه سال 1394 تصریح کرد: از این موارد زیاد است که همه آن ها را اصلاح خواهیم کرد.

رییس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره عدم حضور اقتصاددان ها در این کمیسیون در سال جاری نیز گفت: در کمیسیون تلفیق از نقطه نظرات اقتصاددان ها استفاده می شود و از همه دوستان در این کمیسیون استفاده می کنیم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن