تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802524311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه مستمر با بيماري سالک بايد در برنامه دستگاه هاي اجرايي قرار گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۳۶ب.ظ)
مبارزه مستمر با بيماري سالک بايد در برنامه دستگاه هاي اجرايي قرار گيرد مدير کل بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: مبارزه مستمر با بيماري سالک بايد در برنامه هاي سالانه دستگاه هاي اجرايي قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدمهدي گويا روز شنبه در نشست شوراي سلامت استان ايلام اظهار کرد: بيماري سالک اکنون در جنوب اروپا، شمال آفريقا، بخش زيادي از کشورهاي خاورميانه به ويژه در افغانستان و پاکستان گسترش يافته است.
وي افزود: اين بيماري در ايران نيز در طول سال هاي گذشته در مناطق مختلف مشاهده شده که بايد به طور ويژه مورد توجه مسؤولان کشور قرار گيرد.
مديرکل بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي يادآور شد: تغييرات آب و هوايي، گرم شدن اين مناطق و تغيير روش هاي کشاورزي شرايط را براي رشد و تکثير عامل اين بيماري فراهم کرده است.
وي ادامه داد: مخزن اين بيماري در سگ وجود دارد و کنترل ويروس آن بسيار پيچيده و پرهزينه است.
گويا، کنترل ناقل بيماري که نوعي پشه خاکي است، جمع آوري نخاله هاي ساختماني، رعايت مسايل بهداشتي در انتقال فاضلاب ها و جمع آوري سگ هاي ولگرد را از مهمترين راهکارهاي مقابله با بيماري سالک عنوان کرد.
وي بيان کرد: کودهاي شيميايي کنوني مورد استفاده در کشاورزي از مناسب ترين کودها براي رشد و تکثير پشه خاکي است.
مديرکل بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: پس از زلزله شهرستان بم به دليل تاخير در جمع آوري نخاله هاي ساختماني يکي از بيشترين شيوع بيماري سالک در اين منطقه به وقوع پيوست که آثار آن تا پنج سال بعد نيز مشاهده مي شد.
وي اضافه کرد: با توجه با اينکه استان ايلام به ويژه شهرستان مهران مهمترين محل تردد زائران عتبات عاليات است، طرح هاي پيشگيرانه به منظور مقابله با ويروس بيماري سالک در اين استان بايد به طور خاص لحاظ شود.
گويا با اشاره با افزايش تعداد مبتلايان به بيماري سالک در شهرستان هاي دهلران و مهران استان ايلام، افزود: فرآيند مبارزه با اين بيماري 10 سال طول مي کشد و بايد به طور مستمر در مناطق آلوده با جمع آوري نخاله هاي ساختماني و انتقال آن به فاصله هاي 10 تا 20 کيلومتري شهرها از گسترش آن جلوگيري کرد.
وي جونده کشي حشرات موذي به ويژه موش ها را در جلوگيري از گسترش اين بيماري موثر دانست و گفت: اين برنامه بايد سالانه و در هنگام و موعد مشخص به طور جدي دنبال شود.
مديرکل بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اظهار کرد: تمامي دستگاه هاي اجرايي به ويژه شرکت هاي آب و فاضلاب و شهرداري ها بايد در مبارزه با شيوع بيماري سالک خود را مسوول بدانند و با هماهنگي کامل طرح هاي پيشگيري و مبارزه را اجرا کنند.
وي ادامه داد: با وجود آنکه تنها دو کارخانه در جهان داروي درمان سالک را توليد مي کنند، ولي با تلاش مجموعه وزارت بهداشت برنامه ريزي براي تامين اين داروها انجام شده و نياز بيماران تامين مي شود.
گويا يادآور شد: شهر مشهد در سال هاي گذشته به کانون شيوع بيماري سالک تبديل شده بود که با برنامه ريزي مسوولان اين شهر به ويژه شهرداري، تعدادي افراد براي زنده گيري سگ هاي ولگرد آموزش داده شدند که در نتيجه اين کار شمار مبتلايان به سالک در اين منطقه به طور محسوسي کاهش يافت و مسوولان ساير شهرها نيز مي توانند از اين تجربه استفاده کنند.
سالک يک عفونت انگلي پوست است که توسط پشه خاکي منتقل مي شود و ايجاد ضايعه پوستي مي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن