تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803012128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران انعطافات لازم را داشته است/ اوباما مسوول کنترل اوضاع داخلي آمريکا است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ بهمن ۱۳۹۳ (۱۱:۱۶ق.ظ)
لاريجاني: ايران انعطافات لازم را داشته است/ اوباما مسوول کنترل اوضاع داخلي آمريکا است رئيس مجلس گفت: اوباما بايد بتواند اوضاع داخلي خود را درست کند و اگر نتوانست او مسئول به هم زدن مذاکرات است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در همايش ستادهاي دهه فجر انقلاب اسلامي سراسر کشور اظهار داشت: اينکه اسرائيل عده‌اي از افراد مقاومت را در خاک سوريه ترور کرد، مسئله مهمي است و نشان مي‌‌دهد تروريسم و صهيونيسم دو روي يک سکه هستند.

مبارزه ايران با تروريسم، مبارزه اي اصيل است
لاريجاني با بيان اينکه تروريسم يک ظلم مضاعف به مردم عراق و سوريه بود، گفت: جريان اخيري که در سوريه رخ داد خيلي چيزها را مکشوف کرد. اگر ما از اول مي‌گفتيم اين تروريست‌ها دستشان با آمريکا و اسرائيل يکي است، همه مي‌گفتند نه، اينها دنبال دمکراسي هستند زيرا اينها زير زرورق پنهان شده بود.
وي افزود: جمهوري اسلامي جزو معدود کشورهايي بود که با مسئله تروريسم مبارزه اصيل کرد و بقيه کشورها تنها شعار مي‌دادند. مثلا ائتلاف 40 کشور درست کردند اما وقتي اين 40 کشور نتوانستند کاري کنند فضاحت بار است چرا که نشان مي‌دهد هيچ قدرتي نداشتند و خجالت هم نمي‌کشند و تنها کشور ايران بود که به کمک دولت عراق رفت تا اين شر از سر مردم عراق رفع شود بنابراين پيام حمايت از مظلوم و مستضعفين ماندگار و زنده کننده براي انقلاب اسلامي است.

تحريم ايران نتيجه اي در برنداشت
رئيس مجلس در ادامه سخنان خود در همايش ستاد‌هاي دهه فجر انقلاب اسلامي سراسر کشور گفت: علت اينکه در برنامه هسته‌اي بايد در مقابل غرب بايستيم اين است که اين موضوع نشانه زورگويي آنها به ايران است. چون زور آنها در عرصه‌هاي ديگر تاثيري نداشت و اگر هم مي‌توانستند جنگ به راه مي‌انداختند. اما از آنجايي که نتيجه جنگ براي آنها گران و سنگين است و زورشان به ايران نمي‌رسد، پس بايد از راه ديگر به ايران فشار بياورند و حالا در مساله هسته‌اي يک چيزي جفت و جور کرده‌اند و با تحميل تحريم‌ها سعي کردند ايران را تحت فشار قرار دهند. اما پس از مدتي ديدند که تحريم‌هايشان موثر نبود و ايران پيشرفت کرد و آنها نتوانستند جلوي ايران را بگيرند و پاي ميز مذاکره آمدند.
وي افزود: حالا شعار مي‌دهند که ايران را به خاطر تحريم‌ها پاي ميز مذاکره‌ کشانده‌ايم. در حالي که اين تحريم‌هاي آنها موثر نبود و خودشان پاي ميز مذاکره آمدند وگرنه ايران که ميز مذاکره را ترک نکرده بود، آنها ترک کردند و وقتي ديدند تحريم‌هايشان بي‌اثر است پاي ميز مذاکره برگشتند.

اوباما مسوول کنترل اوضاع داخلي است
لاريجاني با اشاره به سخنان اوباما و مشکلات دولت اين کشور با کنگره آمريکا گفت: حالا اوباما مي‌گويد که کنگره فلان کار را کرده است. وقتي آقاي اوباما نمي‌تواند مشکلات داخلي خود را حل کند، اين به ما مربوط نيست. ايران انعطافات خود را داشته و حالا شما بايد وضعيت داخلي خود را حل کنيد. اوباما بايد بتواند اوضاع داخلي خود را درست کند و اگر نتوانست او مسئول به هم زدن مذاکرات است.

تنها کشوري هستيم که حرف‌مان از ابتدا يکي بود
وي با اشاره به دفاع و حمايت انقلاب اسلامي از مستضعفين و مردم مظلوم فلسطين گفت: دفاع ايران از مردم فلسطين يک حرکت بزرگ و تاثيرگذار است و ما تنها کشوري هستيم که حرف‌مان از ابتدا يکي بود و امروز کشورهاي ديگر فهميدند که حرف ايران که مي‌گفت بايد با مقاومت حقوق ملت فلسطين را استيفا کرد، درست بود. همين طرح‌هاي صلحي که مطرح کردند سبب شد که رژيم صهيونيستي در قدس شهرک‌هايي بسازد که در هر کدام از آنها 600 هزار يهودي زندگي مي‌کند در حالي که پيش از اين طرح‌هاي صلح، حضور يهوديان در فلسطين پراکنده بود. بنابراين اين موضوعات در قالب طرح‌هاي صلح اتفاق افتاد. اين طرح‌ها حاصل ديگري نداشت و به جاي اينکه فلسطيني‌ها را در سرزمين‌هاي خود جاي دهد، يهوديان را در اين سرزمين بيشتر کرد.

انقلاب اسلامي يک حرکت ارگانيک، زنده و پويا است
وي ادامه داد: انقلاب اسلامي در واقع يک حرکت زنده و توفنده‌اي است که از 35 سال قبل شروع شد و همچنان هم طراوت و زنده‌بودن خود را دارد. به همين دليل ما به انقلاب اسلامي به عنوان يک رويکرد تاريخي نگاه نمي‌کنيم، چرا که انقلاب اسلامي يک حرکت ارگانيک، زنده و پويا است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي برهمين اساس تصريح کرد: بسياري از پديده‌هاي مهم در داخل و خارج از کشور متاثر از بيداري بود که از انقلاب اسلامي به وجود آمد لذا انقلاب اسلامي يک پديده زنده و پويا است که بايد درست شناخته شود و از آن بهره برد. همچنين شعارهاي انقلاب اسلامي کهنه نمي‌شود و يکي از ويژگي‌هاي آن اين بود که يک انقلاب ديني و اسلامي بود.

آزادي براي طرح فکر است نه توهين به مقدسات
وي با اشاره به کارشکني‌هاي غرب در برابر انقلاب اسلامي گفت: غربي‌‌ها از دو قرن قبل به دنبال اين بودند که دين را نحيف کنند تا حدي که امروز افتخار مي‌کنند که به پيامبر اسلام توهين کردند؛ آنها به قدري حوزه دين را کوچک و بي‌معنا کردند که افتخار مي‌کنند بسياري از شرايط آسماني دين را زميني کرده‌اند و افتخار مي‌کنند که به پيشواي يک دين توهين مي‌کنند و اين توهين خود را با آزادي بيان توجيه مي‌کنند. در حالي که ما آزادي بيان را براي ارتقاي فکر مي‌خواهيم، اما آنها آزادي بيان را در مسير انحطاط مي‌خواهند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: اگر غربي‌ها توهين و فحاشي را فکر مي‌دانند، بايد همه افراد شرور و لات جامعه را متفکرين جامعه بدانيم، در حالي که ما با افراد شرور به عنوان مجرم برخورد مي‌کنيم. لذا توهين کردن به پيامبر اسلام سوءاستفاده از فکر و عمل مجرمانه است و آزادي براي طرح فکر است نه توهين به مقدسات.

دموکراسي‌خواهي در ايران يک امر تفنني نيست
لاريجاني گفت: در منطقه بسياري از کشورها وضعيت آشفته‌اي دارند، اما ايران هم تاثيرگذار و الهام‌بخش است، هم با ثبات و برخورد کينه‌ورزانه غربي‌ها با اين ويژگي انقلاب اسلامي در حرکت ايران تاثيري نمي‌گذارد.
وي با تاکيد بر اينکه دموکراسي‌خواهي در ايران يک امر تفنني نيست، گفت: دليل اينکه ايران از انقلاب‌هاي منطقه حمايت کرد، مردمي بودن اين انقلاب‌ها بود و اين انقلاب‌ها به دنبال مردمسالاري بودند. نکته ديگر در انقلاب اسلامي ويژگي ضداستکباري آن بود. انقلاب اسلامي با استکبار ستيز دارد و چون حرکت‌هاي استکباري به دنبال ستيز با انقلاب هستند و مي‌خواهند به کشورها دستور دهند، نمي‌توانند انقلاب اسلامي را تحمل کنند در حالي که بايد بدانيم که امت اسلامي، امت دست چندم نيست و ما با اينکه مشکلاتي در اقتصاد داريم، اما روي پاي خود ايستاده‌ايم و اين شعارهاي انقلاب اسلامي براي مردمي که سالها زير استبداد بودند شيرين است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مشکلات اقتصادي کشور و کاهش‌ قيمت نفت گفت: در حال حاضر مشکلات اقتصادي داريم و بايد موتور اقتصاد فعال شود و دولت و مجلس و بخش‌هاي مختلف کشور بايد براي اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي هم‌صدا باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن