تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802412693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات غیرنفتی رونق می‌گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تاکنون حضور ایران و صادرات غیرنفتی ایران در منطقه آسیا متاثر بوده که امروز این رویه به صادرات موثر تبدیل شده است، بر این اساس پیش‌بینی می‌شود صادرات رونق گیرد.

به گزارش تراز ، غلامحسین شافعی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگان صنعت جمهوری اسلامی ایران در کابل  گفت: در سالهای گذشته به دلایل متعددی، صادرات ایران به افغانستان از ارزش اندکی برخوردار بود که مهمترین آن حضور شرکت های ناتوان در ارایه خدمات و تامین برند کلاهای های ایران بود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با با اشاره به جدیت ایران در حضور شایسته و واقعی در نمایشگاه های اختصاصی کشور های هدف از جمله افغانستان تصریح کرد: دولت و بخش خصوصی به دنبال توسعه حضور قدرتمندانه وهوشمندانه و دفاع از جایگاه صادرات ایران در کشور هایی نظیر افغانستان است که این مسیر با برگزاری نمایشگاه موثر می تواند نتیجه بخش باشد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون بسیاری از نمایشگاه های ایران در کشورهای هدف ازجمله افغانستان بیشتر متاثر بوده است تا موثر، تصریح کرد: به طور قطع، برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کابل می تواند به مهمترین نمایشگاه ایران در منطقه تبدیل شود، اگر مجریان برگزاری و بزرگان صنعت به دنبال پایداری توسعه صادرات غیر نفتی و خدمات فنی مهندسی ایران باشند.

شافعی، با بیان اینکه تاکنون اتفاق مهمی در برگزاری نمایشگاههای ایران در افغانستان روی نداده است تصریح کرد: قطعا برگزاری این دوره نمایشگاه اختصاصی ایران و جدیت بخش خصوصی و دولت در توسعه صادرات غیر نفتی از جمله خدمات فنی و مهندسی کشور، می تواند به موثر ترین نمایشگاه منطقه مبدل شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه موثر می تواند بر سطح صادرات کشور های هدف نیز تاثیر بگذارد و برای همسایگان آن کشورها جاذبه ایجاد کند اظهار کرد:  شناخت درست از بازار های داخلی و مشتریان خارجی کشور های هدف، برقراری ارتباط هوشمندانه با همسایگان و تجار و بخش خصوصی شهرهای حاشیه کشورهای همسایه آن و تامین نیاز پروژه های تجاری و فنی این کشور ها، می تواند به خوبی بر چگونگی حضور ایران در این نمایشگاه ها و نقش آفرینی توسعه صادرات ایران تاثیر بگذارد.

شافعی با بیان اینکه توجه به صادرات غیر نفتی و خدمات دانش بنیان سبب پایداری صادرات کشور می شود، به سهم اندک ایران در مبادلات جهانی افزود: برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در کابل می تواند با توجه به تمامی محدودیت های فعلی، به عنوان یکی از بهترین فرصت های توسعه تجارت میان ایران و افغانستان پس از تغییر دولت در این کشور به شمار رود و تاثیر مطلوبی را در اهداف پیش روی دوکشور باقی بگذارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه با اشاره به اینکه حجم صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران نسبت به گذشته در مقایسه با سایر کشور های جهان از ارزش بالا تری برخودار است تصریح کرد: توجه به صادرات کالاهایی با استاندادر جهانی، خدمات پس از فروش مسقیم و غیر مستقیم و همکاری با صادرکنندگان کالاها و خدمات فنی و مهندسی سایر کشور در منطقه آسیای میانه، می تواند گام بعدی کشورمان در افزایش نفوذ پذیر صادرات ایران، استقرار و پایداری اقتصاد داخلی ایران و همچنین اقتصاد کشور های همسایه باشد.

به گزارش مهر، نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در پایتخت افغانستان با حمایت سفارت ایران در کابل، از 28 الی 1 اسفندماه امسال با همکاری شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی با کسر 30 درصد یارانه سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می شود.


منبع: مهر


شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 10:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن