تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816149548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمی‌دانم چرا از دختر‌ها خجالت می‌کشم


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:


نمی‌دانم چرا از دختر‌ها خجالت می‌کشم
جام جم سرا: جوانی ۲۶ ساله‌ام، با تحصیلات بالا. مدتی است می‌خواهم ازدواج کنم اما نمی‌دانم چرا از رفتن به خواستگاری و صحبت با دختر خانم‌ها خجالت می‌کشم. تا حالا هر وقت صحبت از خواستگاری شده به بهانه‌های مختلف از زیر بار ازدواج شانه خالی کرده‌ام. لطفا کمکم کنید.
همان گونه که افراط در ابراز وجود و برقراری ارتباط با دیگران همراه با جسارت، آسیب‌هایی را متوجه شما خواهد کرد، تفریط و آشنا نبودن با مهارت‌های برقراری ارتباط صحیح نیز می‌تواند برای شما آسیب‌زا باشد. با این حال، امیدوارم این توصیه‌ها به شما برای حل مشکلتان کمک کند:
توجه به شخصیت طرف مقابل در قدم اول بررسی کنید که آیا فقط از صحبت کردن با خانم‌ها خجالت می‌کشید یا اساسا روابط عمومیتان ضعیف است و حتی برای ارتباط با دوستان و همکاران هم جنستان هم مشکل دارید. توجه داشته باشید که برای ارتباط با هر فردی با توجه به جنس، سن و سطح فرهنگی و اجتماعی او، باید متفاوت عمل کنید تا طرف مقابلتان به راحتی منظور شما را متوجه شود و توقع نداشته باشید که بتوانید با همه به یک شکل رفتار کنید.
گفت‌و‌گو با خانم‌هایی که محرمتان هستند برقراری ارتباط کلامی ضروری و مناسب با جنس مخالف، باید همراه با متانت و وقار باشد اما در صورت خجالت و گوشه گیری، افت روحی و انزوای اجتماعی را در پی خواهد داشت. بنابراین برای اینکه کمروییتان در جلسات خواستگاری مانع بیان صحبت‌ها و نظراتتان نشود، توصیه می‌شود که در ابتدا برقراری ارتباط کلامی صحیح را در منزل با مادر و خواهر خود تمرین کنید چراکه در چنین ارتباط‌هایی با نقطه نظرات خانم‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.
همچنین شما می‌توانید در مهمانی‌های خانوادگی و فامیلی با خانم‌هایی که محرمتان هستند مانند خاله و عمه‌هایتان درباره موضوعات مختلف بیشتر صحبت کنید تا کمرویی‌های بی‌دلیلتان کاهش یابد.
آمادگی پیش از جلسه خواستگاری شما ۲۶ ساله هستید و نباید زمان ازدواج بموقع را از دست بدهید بنابراین فهرستی از همه ویژگی‌های خوب خود تهیه کنید چراکه این کار به شما کمک می‌کند تا با عوامل تضعیف کننده روحیه‌تان مبارزه کنید. همچنین قبل از جلسات خواستگاری از قبل برنامه ریزی کنید که درباره چه موضوعاتی قرار است صحبت کنید. حتی پیش‌بینی خودتان از متن گفت‌و‌گو‌هایتان را بنویسید و تا قبل از شروع جلسه خواستگاری، آن‌ها را مرور کنید.
خودپندارۀ مثبت توجه داشته باشید که نکات یاد شده، تنها در صورتی اثربخش خواهد بود که شما در بحث خود‌شناسی به متغیرهایی مثل خودپنداره مثبت، یعنی برداشت مثبت داشتن از خود، اعتماد به نفس یا باور کردن توانایی‌های خود و نیز عزت نفس یعنی ارزش و احترام قائل شدن برای خود اهتمام داشته باشید و با جرأتی متعادل در جمع‌های دیگران حضور یابید. فراموش نکنید که هیچ‌گاه نباید خودتان و توانمندی‌هایتان را دست کم بگیرید. (عباسعلی براتی - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی/خراسان)


دوشنبه 8 دی 1393 12:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن